(Foto: Booking.com)
U fokusu snova o putovanjima su destinacije bliže "doma" s porastom interesa za privatni smještaj na Booking.com-ovom "Popisu želja" u usporedbi s prošlom godinom * Zagreb, Split, Zadar, Dubrovnik, Opatija, Rijeka, Makarska, Rovinj, Osijek - plaže i gradovi su visoko na listi najpoželjnijih domaćih destinacija za putnike iz Hrvatske tijekom pandemije korona virusom (COVID-19)
Iako su planovi o putovanjima trenutno stavljeni na čekanje, podaci koje je prikupio Booking.com otkrivaju kako to nije zaustavilo ljubitelje putovanja da sanjare.
Pregledavajući milijune "Popisa želja" koje su putnici kreirali na platformi Booking.com u posljednja dva mjeseca, s više od 100.000 različitih destinacija zabilježenih od početka ožujka, Booking.com je odlučio podijeliti top destinacije i smještajne jedinice o kojima su putnici razmišljali dok su čekali vrijeme kad će moći ponovo početi putovati.
Destinacije poput Balija, Andaluzije, Londona, Floride i Pariza i dalje inspiriraju ljubitelje putovanja širom svijeta, ali zbog neizvjesne situacije u posljednja dva mjeseca čak 51% putnika globalno na svojem Popisu želja označilo je destinacije unutar svoje zemlje za razliku od prošle godine kad je u isto vrijeme 33% putnika izrazilo želju posjetiti domaće destinacije.
U 2020. godini na Popisu želja putnika iz Hrvatske je čak 48% onih koji žele posjetiti destinacije unutar Hrvatske što predstavlja rast u usporedbi s 2019. godinom kad se tako izjasnilo 38% domaćih putnika.
Od početka ožujka na vrhu Popisa želja domaćih destinacija putnika iz Hrvatske našli su se Zagreb, Split, Zadar, Dubrovnik, Opatija, Rijeka, Makarska, Rovinj i Osijek što nam govori da se putnici vesele posjetiti sunčane gradove na obali i plaže, ali i vrevu koju nude veliki gradovi u unutrašnjosti nakon tjedana provedenih u izolaciji. Putnici koji su već posjetili te destinacije preporučuju ih zbog povijesti i predivnih starih građevina, šetnji uz rijeke ili more i ljubaznih ljudi.
Kad govorimo o pustolovinama u inozemstvu, putnici iz Hrvatske najviše sanjare o velikim europskim gradovima kulture kao i o destinacijama u susjednim zemljama. Na tom popisu našli su se Istanbul (Turska) na prvom mjestu, zatim Budimpešta (Mađarska), London (U.K.), Beograd (Srbija) i Pariz (Francuska), a u top destinacijama našli su se i Rim (Italija), Lisabon (Portugal) i Sarajevo (BiH).
Jednako tako, na Popisu želja zemalja koje bi putnici iz Hrvatske htjeli posjetiti nalaze se Italija, Turska, Španjolska, Ujedinjeno Kraljevstvo i Srbija. Ipak, domaće destinacije su i dalje omiljene putnicima iz Hrvatske na Booking.com Popisu želja.
Dok sanjare o tome da promijene okolinu i prenoće van svog doma, putnici iz Hrvatske najviše su zaželjeli odsjesti u apartmanima, hotelima, gostinjskim kućama, vikendicama i resortima.
Čak 41% putnika iz Hrvatske tijekom posljednja dva mjeseca izrazilo je želju da odsjedne u apartmanima, što je puno više od globalnog prosjeka koji iznosi 20%.
Tri najpoželjnije smještajne jedinice u Hrvatskoj za putnike iz Hrvatske su Apartments Lisinski u Zagrebu, Madison Luxury Apartments u Zagrebu i Plitvice Holiday Resort u Grabovcu.
Najpoželjnije smještajne jedinice van Hrvatske za putnike iz Hrvatske su Apartment East West (Beograd, Srbija), Nusha Apartments (Beograd, Srbija) i Alpin Panorama Hotel Hubertus (Trentino Alto Adige, Italija).
Na top 1000 globalnoj listi najpoželjnijih destinacija svijeta našlo se čak devet regija iz Hrvatske sa Splitsko-dalmatinskom županijom na vrhu nakon koje su se na listi našle Istra i Dubrovačko-neretvanska županija.
Maja Vikario, regionalna menadžerica za Booking.com: "Ovo su izazovna vremena u kojima je sigurnost glavni prioritet. U Booking.com-u znamo da u takvim vremenima razmišljanje o tome kako ćemo ponovo krenuti u istraživanje svijeta ima veliku snagu koja nam donosi inspiraciju i dobro raspoloženje. Nevjerojatno je vidjeti raspon različitih iskustava na putovanjima o kojima naši korisnici sanjare tijekom perioda u kojem su čekali priliku da se opet mogu spakirati i krenuti na put. Kreiranjem Popisa želja na platformi Booking.com svatko se može inspirirati i početi sanjariti o putovanjima, a u Booking.com-u smo se obvezali olakšati svima da te snove pretvore u stvarnost čim prilike to dozvole."
*Metodologija: prema podacima prikupljenim na Popisu želja na platformi Booking.com od ožujka do kraja travnja 2020. u usporedbi s istim mjesecima u 2019. Korisnici Booking.com-a mogu označiti destinaciju kao poželjnu tako da kliknu simbol srca koje se nalazi na ponudi svake smještajne jedinice na Booking.com platformi.