VAŽNO TRŽIŠTE

Njemački turisti bili su ključni za istarski turizam u pandemijskoj godini. Uoči nove sezone UGLEDAN ČASOPIS PROMOVIRA ISTRU

Lani su Nijemci ostvarili blizu 35 posto od svih noćenja i da nije bilo njih, rezultat turističke godine bio bi u potpunosti drukčiji, ne bi se dobro proveli, kaže direktor Turističke zajednice Istarske županije Denis Ivošević

| Autor: Milan PAVLOVIĆ
(Snimio Duško Marušić Čiči)

(Snimio Duško Marušić Čiči)


Približavanjem sezone intenzivira se turistička promocija na njemačkom tržištu koje je od izbijanja pandemije postalo još značajnije za hrvatski turizam. Ovih dana iz tiska je izišlo izdanje ADAC Reise magazina za svibanj i lipanj koje je dobrim dijelom posvećeno predstavljanju sjevernog dijela Hrvatske, odnosno Istre, Kvarnera s otocima i Like.

Istra je predstavljena sa svojim posebnostima od kulture i bogatog povijesnog nasljeđa, vrhunske gastronomije pa do tzv. istarskih ikona: ekstra djevičanskog maslinovog ulja, tartufa, vina i pršuta na 20 stranica magazina, a s obzirom na to da je jedna stranica u njemu marketinški vrijedna oko 20 tisuća eura, lako je izračunati ukupnu medijsku vrijednost prezentacije Istre na tolikom prostoru.

- I ovaj veliki projekt realiziran je uz asistenciju našeg PR agenta ART Redaktion Teama iz Salzburga koji se i u ovoj godini svrstao među 10 najutjecajnijih PR agencija za njemačko govorno područje u konkurenciji više od 320 agencija koje su bile nominirane. Izuzetno smo ponosni na našeg dugogodišnjeg partnera koji je u ovom razdoblju od 20 godina naše suradnje definitivno značajno utjecao na repozicioniranje destinacije Istre u Austriji i Njemačkoj. To nije bio ni lak, ni jednostavan, ni brz proces, ali smo uz pomoć našeg partnera uspjeli promijeniti sliku destinacije Istre u očima mnogobrojnih Austrijanaca i Nijemaca. To se najbolje može uočiti posljednjih 10 godina i to u našim hotelima više kategorije, najboljim restoranima, autentičnim konobama i agroturizmima, jedinstvenim vinarijama, uljarama itd. Ovo veliko priznanje našoj PR agenciji doživljavamo kao jedno veliko strateško partnerstvo, gotovo na razini onog kojeg imamo s FC Bayern Münchenom ili BMW-om, kaže direktor Turističke zajednice Istarske županije Denis Ivošević.

On podsjeća da je prošla godina za sve bila izuzetno izazovna, odnosno da se ništa nije moglo planirati ni u epidemiološkom ni u turističkom smislu, već se situacija mijenjala doslovno na dnevnoj bazi.

U takvim uvjetima, dodaje, uslijed novih pravila ponašanja, značajno su se izmijenile i navike gostiju.

- Uz navedeno i emitivna tržišta su različito reagirala. Italija, Austrija i Nizozemska su nas gotovo "zaboravili". Odličan rezultat ostvarili su Slovenci, Česi i Poljaci, a jasno kao i mnogo puta do sada, Nijemci su još jednom pokazali da su naše najznačajnije i najvjernije tržište i rekao bih nepresušno vrelo za naš turizam. Poglavito je to važno u uvjetima koje smo imali u prošloj godini. Nijemci su ostvarili blizu 35 posto od svih noćenja i da nije bilo njih, rezultat turističke godine bio bi u potpunosti drukčiji, ne bi se dobro proveli, kaže Ivošević dodajući da i za marketinške aktivnosti najveći rezultat, odnosno konverziju dobivaju upravo s njemačkog tržišta. Zato su objave, targetirane kampanje, strateška partnerstva, PR aktivnosti, a posebno nagrade koje stižu s njemačkog tržišta, uvijek one s najsnažnijim odjekom.

- Istra u tom kontekstu i dalje nastavlja širiti i jačati svoju reputaciju putem utjecajnog ADAC-a. ADAC je najveći njemački i europski automobilski klub s više od 21 milijuna članova. Pored njihovog kamping vodiča, popularna kamperska "biblija" koja predstavlja najvažniji izvor informacija njemačkim gostima, ovoga puta je prezentacija Istre ostvarena u specijaliziranoj reviji koju producira Motorpresse Stuttgart u ime ADAC-a i koji uz navedenu produciraju i mnoge druge utjecajne tiskovine poput revije Auto motor sport, Outdoor, PRO MOBIL Caravanning, Motorrad i Mens Health, pojašnjava Ivošević te podsjeća da smo od ADAC-a nedavno dobili veliko priznanje i da je prema upitima članova ovog prestižnog autokluba koji su realizirani tijekom 2020. godine, Istra zauzela čvrstu poziciju na vrhu ljestvice najpopularnijih destinacija-regija u koje njemački gosti žele putovati.

U članku pod naslovom "Kriza izazvana koronavirusom - mijenja navike ljetnih odmora", ADAC je 8. listopada 2020. objavio rezultate najtraženijih putnih ruta svojih članova u 2020. godini. Istraživanje je obuhvatilo 350 tisuća upita, realiziranih u razdoblju od svibnja do rujna koji su pokazali se da je istarski poluotok i u ovim kriznim vremenima ostao prvi izbor članova njemačkih kampista. Članovi ADAC-a Istru su prvi puta odabrali kao svoju najomiljeniju regiju za odmor u rezultatima prikupljenim tijekom 2010. godine. Od tada pa sve do danas - čak više od jednog desetljeća - Istra je ostala vodeća na godišnjoj listi planiranih putovanja članova njemačkog autokluba. Nakon Istre, na ljestvici se tijekom godina izmjenjuju Gornja Bavarska i Južni Tirol te Lago di Garda te regija Friuli Venecija Giulia. Uz to, popularnost Istre povećava se iz godine u godinu za nekoliko postotnih udjela.

- Laskavi rezultati dugogodišnjih ADAC-ovih istraživanja uvelike doprinose marketinškoj distribuciji i kvalitetnijem percipiranju Istre kao destinacije u Njemačkoj, najbitnijem ciljnom tržištu istarskog turizma. Također, diverzifikacija u odnosu na druge turističke regije doprinosi jačanju brenda Istre i njenoj medijskoj prisutnosti na njemačkom, ali i zapadnoeuropskom području. Rezultati ADAC-ovog istraživanja objavljuju se u magazinu ADAC Motorwelt koji izlazi u više od 13 milijuna primjeraka, te na njihovoj internetskoj stranici što prvoplasiranim regijama, pa tako i Istri, itekako ide u prilog, zaključuje Denis Ivošević.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter