pohlepa i lijenost?

Gosti nisu bankomati: Zašto cijene u turizmu kod nas rastu brže nego kod konkurencije?

| Autor: Glas Istre
(Arhiva Glasa Istre)

(Arhiva Glasa Istre)


Predsezona je pred vratima. Hrvatska sve više gubi prednost pred mediteranskim konkurentima. Cijene turističkih usluga u zemlji rastu brže nego u ostalim mediteranskim destinacijama, dok kvaliteta stagnira. Iako se očekuje povećanje cijena u nadolazećoj sezoni, mnogi se pitaju kako će to utjecati na konkurentnost Hrvatske na tržištu?

Tonči Glavina, ministar turizma i sporta rekao je gostujući u emisiji Otvoreno kako nama pada cjenovna konkurentnost, te da ukoliko želimo zadržati turističke rezultate od posljednjih godina moramo napraviti iskorak po pitanju cjenovne konkurentnosti.

- Kumulativni rast cijena u turizmu u Hrvatskoj od početka 2022. godine do rujna 2024. godine je gotovo 50 posto. Za vrijeme COVID-a smo bili jeftiniji od Španjolske i Grčke za nekih desetak posto, a već smo u 2023. godini postali skuplji za 5 do 7 posto, rekao je.

Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice istaknuo je kako je trenutno stanje bookinga na očekivanoj razini - stabilno. - Hrvatska gubi percepciju cjenovne konkurentne destinacije i sve je više upita i primjedbi na razinu cijene u odnosu na određenu razinu usluge koju nudimo, rekao je.

- Činjenica je da smo prošle godine od 10 ključnih eminentnih tržišta, od kojih ostvarujemo gotovo 70 posto turističkih dolazaka, na četiri tržišta imali manji broj dolazaka, istaknuo je.

Veljko Ostojić, predsjednik Hrvatske udruge turizma, smatra kako kvaliteta hrvatske turističke ponude ne pada već da iz godine u godinu raste, a osvrnuo se i na stanje u hotelijerstvu.

- Prosječne cijene hotela u 2024. godini u Hrvatskoj su rasle 1,9 posto u odnosu na prethodnu godinu, dok su cijene kod naših mediteranskih konkurenata prošle godine rasle 4,5 posto. Mi očito imamo neki drugi problem koji proizlazi iz naše strukture smještajnih kapaciteta gdje 80 posto naših gostiju na dnevnoj osnovi koristi usluge maloprodaje i jeftinijih ugostiteljskih objekata, rekao je.

Barbara Marković, predsjednica Udruge obiteljskog smještaja, osvrnula se na privatni smještaj. Rekla je kako se kod njih u visokoj sezoni nerijetko događa da se cijene smanjuju zbog prevelike konkurencije.

- Ono što mi stalno apeliramo i stalno govorimo, je da moramo raditi na kvaliteti smještaja. Ne moramo biti najskuplja, ali moramo biti prepoznati po kvaliteti, prvenstveno obiteljskog smještaja koji znamo da zapravo prednjači pred svima ostalim smještajima u Hrvatskoj, rekla je.

Jelena Tabak, predsjednica Udruženja ugostiteljskih djelatnosti pri HGK, ističe kako gosta treba cijeniti, staviti na prvo mjesto, prepoznati što traži i to mu pružiti, a ne ga smatrati bankomatom.

- U ugostiteljstvu je primarno problem što nemamo vidljivu kvalitativnu kategorizaciju. Cijena espressa jednaka je i u centru grada i negdje na obali kao negdje i u zaleđu i u manje atraktivnim lokalima. I još jedan problem je taj što smo mi još uvijek sezonska destinacija. Ljudi u 3-4 mjeseca žele platiti sve troškove i zaraditi tako da ne moraju raditi ostatak godine, a to ne ide, rekla je. 

Ministar Glavina poručio je kako je izrazito važno da turizam i turističke ugostiteljske usluge ostanu priuštive hrvatskim građanima. Istaknuo je i kako cijene moraju biti konkurentne i u predsezoni i u glavnoj sezoni i u postsezoni.

Staničić je rekao kako će 2025. biti izazovna, ali da vjeruje da će uz potporu Ministarstva, Vlade, te dobru sinergiju cijelog turističkog sektora iznjedriti dobru turističku godinu.

Cijeli prilog pronađite na poveznici.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter