nema značajnijeg rasta

Lanjski rezultati bit će uspjeh: Vrijednost za novac koji pružamo nije ono što gost očekuje

| Autor: Alenka Juričić Bukarica
(Snimio Saša Miljević/Pixsell)

(Snimio Saša Miljević/Pixsell)


Hrvatska je lani s njemačkog tržišta imala oko milijun noćenja manje nego godinu ranije te oko 140 tisuća manje njemačkih gostiju, što pokazuje da se postpandemijski balon potražnje ipak ispuhao, a konkurencija vratila.

Ipak, hrvatski turistički sektor i dalje ima veće brojke nego 2019. U odnosu na tu godinu, lani smo imali oko milijun noćenja više. Ako se uzmu u obzir više cijene, nije se za žaliti. No, svima je jasno da se situacija već lani vratila u kakvu-takvu normalu, kao i da se ove godine ne može očekivati nekadašnja euforija.

Sezona će po pitanju njemačkog tržišta biti još zahtjevnija nego lanjska, uzimajući u obzir ekonomsku situaciju na najjačem hrvatskom emitivnom tržištu. Kako ustvari danas "diše" njemački gost, točnije gost iz Bavarske, bit će riječi idućeg tjedna kada se u Münchenu održava tradicionalni turistički sajam F.re.e.

Najtraženije destinacije

Sajam se ove godine održava od 19. do 23. veljače, a zanimljivo je da je partnerska regija Bavarska šuma u Donjoj Bavarskoj, što znači da Bavarci naglasak stavljaju na vlastite turističke adute. Prema istraživanju koje su sa sajma objavili, 50 posto Nijemaca koristi vlastiti automobil za odlazak na odmor, dok se 16 posto odlučuje za zrakoplov.

Tri posto ispitanika koristi svoj kamper ili karavan, dok dva posto koristi bicikl ili e-bicikl. Također, 47 posto Nijemaca odsjeda u hotelima ili pansionima, a na drugom mjestu slijede apartmani s 22 posto.

Prema istraživanju F.re.e., čini se da su Nijemci podijeljeni kada je riječ o pitanju jesu li im putovanja na godišnji odmor postala skupa. I dok ih 34 posto smatra da na putovanja ne troše više novca nego prethodnih godina, 28 posto ih smatra da troše više. Za Bavarce su najtraženije destinacije u 2025. Njemačka, Italija, Austrija pa Hrvatska u koju želi pet posto ispitanih.

Nera Miličić, direktorica Predstavništva Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u Münchenu kaže nam da je razina potražnje za rezervacijama stabilna, posebice za putovanja u posezoni.

– Iz razgovora s našim partnerima može se zaključiti da su zadovoljni razinom potražnje, posebno za smještaj u kućama za odmor te hotelima. Broj Nijemaca koji koriste popuste za rane rezervacije, kojesu ove godine bile i do 40 posto povoljnije, raste iz godine u godinu.

Također, unatoč svim ekonomskim izazovima, Nijemci su još uvijek spremni izdvajati sredstva za putovanja, dok im je cijena i prije bila jedan od glavnih faktora prilikom odabira destinacija. To je uvijek tako bilo, a sada je, nastavno na opterećenost inflacijom, još više izraženo.

U obzir moramo uzeti i nadolazeće izbore u Njemačkoj, koji će se održati 23. veljače i koji sa sobom donose određene neizvjesnosti pa je za očekivati da će rezervacije u idućim tjednima biti nešto usporene. Međutim, imamo dobru poziciju na tržištu i prepoznati smo kao kvalitetna turistička destinacija, rekla je Miličić.

Evidentan pad

Boris Žgomba, predsjednik Udruženja putničkih agencija HGK-a, govoreći o tome kako trenutno "diše" njemačko tržište, kaže da je već lani bio evidentan pad s ovog tržišta.

– Razlozi su višestruki. Njemačka je u recesiji i kupovna moć pada te je samim time manje onih koji se odlučuju putovati. Drugi uzrok je to da vrijednost za novac koji mi pružamo ipak nije ono što Nijemac očekuje te je ovom gostu dobar dio cijena naših usluga neprihvatljiv.

Nekih 60 posto europskih, tako i njemačkih gostiju, odlučivat će na bazi cijene, a naša je cjenovna konkurentnost u ozbiljnom problemu. Još je rano za procjene, no jasno je da su gosti oprezniji i čekaju, kazao je Žgomba.

Prema istraživanju objavljenom sa sajma F.re.e., Nijemci najviše biraju hotelski smještaj. Pojašnjavajući kakva je situacija u ovom segmentu, Ninoslav Vidović, izvršni direktor marketinga i prodaje Lošinj Hotels&Villas, ističe da im je buking trenutno neznatno ispod lanjskih brojki u ovo doba godine.

No, po pitanju njemačkog govornog područja, austrijsko tržište ostvaruje velik rast potražnje. Raste i domaće tržište, tržište Srbije, ali i Češke, kao i Poljske.

– Moja procjena je da će biti veliki uspjeh ako s njemačkog tržišta postignemo rezultate od prošle godine. Od ovog tržišta trenutno ne možemo očekivati značajniji rast. Mi se okrećemo i drugim tržištima u Europi, ali i izvan Starog kontinenta, posebno Sjevernoj Americi. Američki dolar izuzetno jača i trend putovanja izvan SAD-a i dalje raste, posebno prema Europi.

Očekujemo i rast s tržišta Južne Amerike na kojem puno radimo, zajedno s HTZ-om. Posebno nas veseli titula Kvarnera kao Europske regije gastronomije 2026. jer će sigurno rasti interes gostiju za lifestyle putovanja, odnosno za našu gastronomiju, odmor na otvorenom i slično, kazao je Vidović.

Podsjetio je i na punih 140 godina turizma na Lošinju. Slavljenička godina bit će obilježena nizom događanja, uz ostalo stiže XTERRA, jedan od najjačih outdoor evenata u regiji, a tu je i niz tradicionalnih događanja koje organizira ova hotelska kompanija poput Taste Slovenia, te niz kulturnih i sportskih događanja.

Hrvatski kampovi prepoznati

Po pitanju kvalitete, hrvatski su kampovi, primjerice, među Nijemcima prepoznati kao jedni od najbolji, pa ih je tako i ove godine njemački autoklub ADAC stavio na drugo mjesto u Europi, odmah iza Nizozemske.

Govoreći o prvim najavama u kampingu Petar Nino Krnić, direktor marketinga i prodaje Jadranka kampova, reći će da im je stanje bukinga tri posto bolje nego lani, ali da se ipak osjeti pad s njemačkog tržišta.

– Interes i dalje postoji, njemački gosti će doći, ali će u destinaciji boraviti kraće. Nijemci su oprezni po pitanju troškova, tako da možemo očekivati da će umjesto nekadašnjih 15 dana, ove godine biti na odmoru 12 ili 10 dana.

Sigurno da u ovakvim okolnostima treba biti oprezan s cijenama, stoga smo mi naše dizali samo za tri posto. Sadašnje najave govore da će lipanj biti dobro popunjen, standardno dobre najave su za srpanj i kolovoz, a jako velik interes imamo za rujan, kao i lani, kazao je Krnić, dodajući kako se pad s njemačkog i austrijskog tržišta nadoknađuje s tržišta Poljske, Nizozemske i drugih.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter