(Foto: Gage Skidmore/Wikimedia Commons)
Dok je bio predsjednik SAD-a, Donald Trump je pokušao predsjedničkom uredbom izvršiti zabranu uporabe društvene mreže TikTok. Njegov tadašnji razlog je bila briga za nacionalnu sigurnost, odnosno bliskost matične tvrtke TikToka Bytedancea s Komunističkom partijom Kine i sumnja da društvenu platformu koristi za špijunažu. Iako je potpisao predsjedničku izvršnu uredbu o zabrani, ona nije provedena jer je osporena na nadležnim američkim sudovima.
Četiri godine kasnije, sad kad ponovno pokušava ući u Bijelu kuću, TikTok odjednom nije prijetnja nacionalnoj sigurnosti, pa je u nedjelju na večer otvorio vlastiti profil na toj popularnoj mreži koju obožavaju najmlađi korisnici.
Tri dana kasnijenjegova prva objava, trivijalni filmić iz publike nekog borilačkog UFC događaja na Floridi, dosad je pregledan čak 84 milijuna puta i do trenutka kad ovo pišemo, Trump je stekao preko pet i pol milijuna pratitelja.
S obzirom da zna da bez društvenih mreža, online kampanje njegovih obožavatelja na društvenim mrežama Trump zasigurno ne bi pobijedio Hillary Clinton 2016. godine, Trump zna da mu je prisutnost na svakoj društvenoj mreži imperativ. Posebno ako se zna da TikTok ima preko 100 milijuna aktivnih korisnika u SAD-u i da je većina mlađa od 30 godina.
I inače, već neko vrijeme republikanski kandidat za predsjednika SAD-a smatra da TikTok nije najveće online zlo, kao predsjednik bi možda zauzeo drugi stav, ali kao pretendent za predsjednika smatra da je veće zlo američki Facebook kojeg otvoreno mrzi, zato jer još od svog mandata misli da Mark Zuckerberg vodi anti-trumpovsku politiku na Facebooku. Već 2017. Trump je iz pozicije predsjednika s Twittera odašiljao otrovne strelice o tome kako Facebook vodi kampanju protiv njega. Sukob je eskalirao nakon što je Trump izgubio izbore, "zakuhao" nasilnu pobunu na Capitolu i zaradio suspenziju na Facebooku dugu dvije godine.
Ove je godine otišao korak dalje u optužbama i više ga nije zabrinjavala moguća veza TikToka s kineskom komunističkom partijom, moguće narušavanje privatnosti građana SAD-a i neovlašteno korištenje podataka. Izjavio je za CNBC da "ima puno ljudi na TikToku koji to vole. Na TikToku ima puno klinaca koji će poludjeti bez njega” i sasvim okrenuo ploču odnosu na vrijeme kad je bio predsjednik. Ali nije promijenio mišljenje o Facebooku jer je u istoj prilici izjavio da je ova američka društvena mreža, ni manje ni više, nego "neprijatelj naroda" i da bi zabrana TikToka samo ojačala Facebook, što on nikako ne želi.
Unatoč svemu, ne može si dopustiti kapriciranje, pa i na Facebooku redovito vodi političku kampanju i objavljuje postove na dnevnoj bazi.
Doduše, u predizbornom licemjerju ne zaostaje ni aktualni predsjednik Joe Biden. On je nastavio Trumpovim stopama iz vremena njegovog predsjedništva i suočio TikTok s ultimatumom. Iz istih sigurnosnih razloga kao nekad Trump, stavio je kinesku tvrtku pred težak izbor: ili će posao s TikTokom na području SAD-a biti prodan američkim investitorima do siječnja 2025., ili će pristup TikToku u SAD-u na užas desetina milijuna mladih korisnika ovisnih o skrolanju kratkih filmića, biti zabranjen.
Unatoč tome, ni Biden si ne može dozvoliti luksuz da ne bude prisutan na nekoj od društvenih mreža koje postaju sve važniji alat u predizbornim kampanjama, ali mu ide puno lošije. Njegov profil na TikToku prati preko deset puta manje ljudi negoli Trumpov iako je otvoren davno prije.