JAN DE NUL

VRATIO SE DREDGER KOJI JE TREBAO BITI VJESNIK BOLJIH VREMENA: "Ibn Battuta" se vratio kući, ali Uljanika više nema

| Autor: Milan PAVLOVIĆ
Svjetske dredging kompanije također osjećaju posljedice koronakrize - "Ibn Battuta"

Svjetske dredging kompanije također osjećaju posljedice koronakrize - "Ibn Battuta"


Sa svojih 138 metara duljine, 26 metara širine te impresivnim plovnim i radnim karakteristikama bio je na neki način vjesnik novog doba koje, nažalost, nikad nije stiglo. Desetljeće kasnije, potpuno iskrzan stalnom borbom sa svjetskim morima i raznim gradilištima, vratio se u isto brodogradilište, koje je u međuvremenu "umrlo"

Točno četiri mjeseca otkad je nesretna novogradnja 500 napustila Pulu te u "zagrljaju" kineskog "heavy liftera" krenula bolju sreću potražiti u jednom poljskom brodogradilištu, pred nekadašnjom upravnom zgradom pulskog Uljanika ovoga je tjedna ponovno osvanuo logotip jedne od vodećih svjetskih dredging kompanija Jan de Nul.

Na istu onu opremnu obalu na kojoj je više od godinu dana bio privezan "Willem van Rubroeck", u utorak je stiglo jaružalo "Ibn Battuta" iz Jan de Nulove flote koje se tako pridružilo jednom od najvećih usisnih jaružala na svijetu "Leiv Eiriksson" koje se u Pulskom zaljevu nalazi još od prošloga tjedna.

Oba broda u Pulu su uplovila da bi jedno vrijeme provela na vezu s obzirom na to da i svjetske dredging kompanije osjećaju posljedice udara koronakrize na globalnu ekonomiju. Mnogi planovi zbog toga su morali biti privremeno zaustavljeni ili otkazani, a do oporavka tržišta i novih narudžbi, za ova će dva broda Pula biti sigurna luka. Kad je brod "Ibn Battuta" u pitanju, riječ je o svojevrsnom povratku kući s obzirom na to da je u ljeto 2009. godine ovaj dredger porinut u more upravo s Uljanikovih navoza.

Ono što je isto tako zanimljivo, brod nazvan po čuvenom arapskom putniku i istraživaču bio je prvi iz serije od četiri ugovorena jaružala na vlastiti pogon koje je Uljanik Brodogradilište počinjalo graditi za luksemburšku kompaniju Dredging and Maritime Management iz Jan De Nul Grupe. U Uljaniku su vjerovali i poručivali da se radi o povijesnom trenutku i o najvažnijem brodograđevnom projektu u hrvatskoj brodogradnji kojim pulsko brodogradilište otvara vrata i čini korak na tržište specijalnih i složenijih brodova kakvi se u Hrvatskoj do tada još nisu gradili.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter