DEVETA REKORDNA SEZONA

TURISTIČKA PULA SEDAM POSTO U PLUSU Arenu obišlo 374 tisuće turista, zarada od ulaznica 14,6 milijuna kuna

| Autor: Mirjana VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ
Arhiva

Arhiva


Najveći rast od osam posto zabilježili su upravo mali iznajmljivači, unatoč tisuću i pol novih ležajeva registriranih ove godine. U prosjeku je svaki krevet u privatnom smještaju bio popunjen 62,9 dana, u odnosu na lanjskih 63,2 dana, što znači da je potražnja pratila rast kapaciteta

 

Turistička sezona u Puli i ove je godine bila odlična, usprkos prognozama nekih analitičara koji su poprilično katastrofično upozoravali da rast smještajnih kapaciteta nije u skladu s potražnjom. Naime, od početka godine do 8. rujna grad je posjetilo 401.547 gostiju, sedam posto više nego lani. Oni su ostvarili 2.024.197 noćenja i dohvatili plus od 3,5 posto. Bitno je reći da su dva milijuna dosegnuta još protekle subote, šest dana ranije nego lani i čak četiri tjedna ranije nego 2017. godine.

Sanja Cinkopan Korotaj, direktorica Turističke zajednice Pule, kaže da je riječ o devetoj uzastopnoj rekordnoj godini, što pokazuje da Pula postaje sve prepoznatljivija i popularnija turistička destinacija. Turistički promet rastao je u svim smještajnim objektima 1-8 posto, izuzev turističkih naselja i apartmana Arena Hospitality Group u kojima su bili smješteni sezonski radnici. Najveći rast od osam posto zabilježili su upravo mali iznajmljivači, no ovdje treba uzeti u obzir da je ove godine registrirano tisuću novih kreveta te 430 pomoćnih ležajeva. Ako podijelimo ovogodišnja noćenja u domaćinstvu (841.384) s brojem osnovnih ležajeva (13.379), dolazimo do podatka da je u prosjeku do 8. rujna svaki krevet u privatnom smještaju bio popunjen 62,9 dana.

- Lani je taj prosjek bio 63,2 dana, što znači da je potražnja pratila rast kapaciteta. Iz ovih brojki možemo zaključiti da je sezona bila dobra jer nije bilo pada popunjenosti kapaciteta, izuzev u apartmanskim naseljima, objašnjava direktorica TZ-a.

Doduše, nisu svi bili posve popunjeni: vlasnici nekih smještajnih jedinica u središtu grada požalili su nam se da su prvi put u špici sezone poluprazni, drugi su značajno snižavali cijene, dok su treći zadovoljno trljali ruke jer su uz punu cijenu bili krcati. Jedan objekt u centru morao je pojeftiniti jer je tek dopola popunjen, za razliku od lani, kad je popunjenost bila 70, pa i 80 posto.

Posezona bi, potraje li lijepo vrijeme, mogla potrajati. U Gradu i TZ-u računaju da će popularna utrka Pulska X-ica 21. rujna i maraton koji se prvi put održava idućeg dana, privući u Pulu nove goste. Osim toga, od 19. do 21. održava se i sedmo izdanje atraktivnog festivala svjetlosti Visualia koji će ugostiti 16 umjetnika i umjetničkih kolektiva koji predstavljaju 21 rad.

Sudeći prema upitima na info-punktu TZ-a, turisti u Puli najčešće posjećuju kulturne znamenitosti, zanimaju ih manifestacije, osobito koncerti u Areni, borbe gladijatora Spectacula Antiqua, uz, naravno, plaže. Arena je najspektakularniji spomenik koji Pula nudi, zahvaljujući kojem Arheološki muzej Istre (AMI) ostvaruje velike prihode. U osam mjeseci ove godine Arenu je posjetilo 373.583 turista, dok je od ulaznica uprihodovano 14,6 milijuna kuna, što je 2,6 posto ili 370.232 kune više nego lani. I posjetitelja je oko dva posto više.

S druge strane, posjetitelja galerije Sveta srca bilo je 7,7 tisuća, oko dvije tisuće manje nego lani, no prihodi su oko tri tisuće veći i iznose 27.877 kuna. Augustov hram obišlo je 23,3 tisuće turista, uz promet od 199.132 kune. I tu se bilježi rast posjetitelja i prometa. Galeriju Amfiteatar posjetilo je 33.200, galeriju C8 - 44.191, a Nezakcij nešto više od tri tisuće turista.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter