DVIJE GODINE RADA

PROJEKT U PULSKOJ GIMNAZIJI Učenici i nastavnici učili kako kritički prosuđivati sadržaja digitalnih medija i prepoznati računalne propagande

| Autor: Borka PETROVIĆ
Puljani na edukaciji u Beču

Puljani na edukaciji u Beču


Završen je projekt Erasmus+ na kojem je Gimnazija Pula kao partner radila zadnje dvije godine. Profesorice Tamara Slacki i Tanja Carić zajedno su s partnerima sa sveučilišta i građanskih udruga iz Njemačke, Austrije, Bugarske te GONG-a, u sklopu projekta "Detect - osnaživanje digitalnog građanstva", sastavile edukativne materijale i oblikovale istraživačke studije uz pomoć kojih će učenici i nastavnici moći unaprijediti kritičko prosuđivanje sadržaja digitalnih medija i prepoznavanje računalnih propagandi.

Autori materijala Detect ističu da su istraživanja pokazala da je tek manji broj nastavnika upoznat s tehnološkim sredstvima manipulacije i strategijama indoktrinacije kojima se koriste različite društvene skupine i političke stranke.

- Budući da se sudjelovanje shvaća kao "temeljni performativni element građanstva", digitalno se društvo suočava s novim izazovima i pomacima u poimanju građanstva pojednostavljivanjem praksi kroz nove medije, ali i njihovim ugrožavanjem. Mladi korisnici interneta informiraju se o svijetu putem platformi kao što su YouTube, 8chan, reddit i Instagram, uz ono što čuju od roditelja i vršnjaka. Stoga se snažno preporučuje usredotočeno jačanje aktivnog građanstva, kroz aktivnosti u učionicama i na društvenim mrežama, kao sredstvo borbe protiv zlouporabe digitalnih medija u smislu lažnih informacija, pojašnjava Carić.

Projekt Detect nudi niz materijala koji mogu pomoći nastavnicima i učenicima da postanu svjesni lažnih informacija, koje se šire brže nego one istinite i da primijene te procese učenja u svojim učionicama. Za početak, partnerske organizacije intervjuirale su nastavnike u Hrvatskoj, Bugarskoj, Austriji i Njemačkoj kako bi analizirale njihove potrebe u pogledu učenja kritičke digitalne pismenosti u školama. Nakon rezultata, sačinjen je priručnik s informacijama o općim aspektima manipuliranog sadržaja i specifičnim načinima kako ga prepoznati i oduprijeti mu se.

- Današnja su društva postala vrlo svjesna manipuliranih medijskih sadržaja i opasnosti koju njihovo brzo širenje predstavlja za tkivo društvenog i političkog života. U procesu jačanja kompetencija učenika i mladih za otkrivanje dezinformacija i promicanje aktivnog digitalnog građanstva izuzetno je važna uloga nastavnika koji, naglašava Carić, moraju biti opremljeni odgovarajućim digitalnim, demokratskim i didaktičkim znanjem i vještinama.

Zbog pandemije covida planirane edukacije nastavnika bile su ograničene te se planiraju uživo za neka bolja vremena. Svi su materijali dostupni na svim jezicima projektnih partnera na web stranici projekta Detect.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter