Samo u posljednjih mjesec dana vrijednost medijskih objava o Istri u stranim medijima premašila je vrijednost od milijun eura, kaže direktor Turističke zajednice Istarske županije Denis Ivošević
ADAC magazin posvećen Istri i Kvarneru
U pandemijskoj 2020. godini Hrvatska se na europskom turističkom tržištu uspjela pozicionirati kao jedna od najsigurnijih destinacija, te je tijekom većeg dijela ljeta s pravom nosila epitet "šampiona turizma" na Mediteranu. Značajan vjetar u jedra za zauzimanje takve pozicije stigao je našem turizmu iz specijaliziranih stranih medija i s interneta, i to kroz tekstove i sadržaje koji su milijune čitatelja informirali i zainteresirali za dolazak na našu obalu.
Iz tog mnoštva kvalitetnih medijskih sadržaja u Hrvatskoj turističkoj zajednici odabrali su najbolje medijske objave o Hrvatskoj kao turističkoj destinaciji u prošloj godini, te će njihove autore, priznate i poznate inozemne novinare, blogere i influencere, nagraditi prigodnim priznanjima na ovogodišnjem 17. izdanju "Zlatne penkale".
Projekt "Zlatna penkala" provodi se od 2005. godine s ciljem isticanja vrijednosti profesionalnog pristupa pisanju o Hrvatskoj i hrvatskom turizmu, a ovogodišnje izdanje manifestacije održat će se večeras u pulskom hotelu Park Plaza Histria. Okupit će 15 predstavnika iz vodećih medijskih kuća Austrije, Belgije, Nizozemske, Češke, Slovačke, Italije, Poljske, Mađarske, Njemačke, SAD-a i Slovenije kojima će se Grand Prix nagrade dodijeliti u tri kategorije: za najbolju reportažu tiskanog ili online medija, za najbolju radijsku ili televizijsku reportažu te za najbolju objavu na blogu ili društvenim mrežama.
Ti predstavnici inozemnih medija borave u južnoj Istri od 14. do 17. lipnja, a tijekom svog boravka planiraju obići Pulu, Brijune, Fažanu, arheološko nalazište Nezakcij, Arheološki park Vižula u Medulinu, Vodnjan i tematski park Kažuni te brojne druge turistički atraktivne lokalitete.
Denis Ivošević (Snimio Milivoj Mijošek)
Mnogi od njih već su imali prilike upoznati Poluotok jer Istra kao destinacija već godinama svoj image i prepoznatljivost gradi upravo kroz snažnu prisutnost u najznačajnijim specijaliziranim medijima na brojnim emitivnim tržištima. Nakon opsežnih i dobro planiranih kampanja s najutjecajnijim medijima na njemačkom govornom području, koje je regionalna Turistička zajednica realizirala u ožujku, travnju i svibnju, Istra je na početku sezone nastavila još intenzivnijim ritmom s objavama u ključnim medijima.
- Slobodno možemo reći da je intenzitet komunikacije s medijima iznad prosjeka koje smo imali i u najjačim turističkim godinama što ne čudi. Naime, komuniciranje u tzv. kriznim uvjetima u značajnoj je mjeri i složenije, odgovornije i delikatnije u odnosu na regularnu komunikaciju jer se ovdje ipak radi o krizi pandemijskih razmjera te je briga za zdravlje i sigurnost, kriterij broj jedan, komentira direktor Turističke zajednice Istarske županije Denis Ivošević.
Prisjetimo se da je u proteklom razdoblju objavljeno posebno izdanje specijala Istra u jednom od najrelevantnijih turističkih vodiča Merian, a uslijedile su objave u Reisemagazinu ADAC, Alpe Adria magazinu, Der Feinschmeckeru, Meridianima, Lust auf Kroatien, te u mnogobrojnim televizijskim prilozima i internetskim objavama.
- U marketinškom najveći rezultat, odnosno konverziju uloženog, dobivamo upravo s njemačkog tržišta. Zato su objave, targetirane kampanje, strateška partnerstva, PR aktivnosti, a posebno nagrade koje dobivamo s njemačkog tržišta, uvijek one s najsnažnijim odjekom, kaže Ivošević.
Istra je i u proteklih mjesec dana bila u fokusu digitalnih i offline medija na području Njemačke i Austrije s izuzetno pozitivnim objavama u odnosu na izravne konkurente. U prvom redu su to objave o izuzetno dobroj epidemiološkoj situaciji u Istri koja je već lani bila pokazni primjer za sve ostale regije, i slika koju smo ove godine dodatno potvrdili, dok su glavne teme bile, naravno, kako dočekujemo ovogodišnju turističku godinu.
- Mediji su izvještavali o odličnoj pripremljenosti Istre. Pisali su o putovanju bez rizika u Istru, o organizacijskoj infrastrukturi koja jako dobro funkcionira na razini privatnog i javnog sektora, o velikom broju punktova za testiranje, o procijepljenosti istarskih turističkih djelatnika, provjeravali dali se držimo propisanih pravila, da li smo odgovorni i disciplinirani, tražili mišljenje i potvrdu o svemu tome kod njihovih sunarodnjaka, turista, jer kad im i oni to sve potvrde, onda dileme nema.
U Istri su boravili gotovo svi ključni njemački i austrijski mediji, oni koji kreiraju javno mnijenje i koji značajno utječu na medijsku reputaciju svake turističke destinacije. Te objave su značajno utjecale na to da se Istra prikaže kao sigurna i poželjna destinacija, što uostalom potvrđuju i brojke najbrojnijih njemačkih gostiju, a nakon više od godine dana povratili smo i austrijske goste što nas jako veseli, kaže Ivošević zaključujući kako je samo u posljednjih mjesec dana vrijednost medijskih objava o Istri u stranim medijima premašila vrijednost milijun eura.
Turistička zajednica Istarske županije je u drugoj polovici svibnja krenula u medijsko oglašavanje na najznačajnijim i najvjernijim tržištima, odnosno prema gostima njemačkog govornog područja. Pod okriljem slogana "Istra tako blizu", destinaciju predstavljaju kao sigurnu i atraktivnu, s raznolikom ponudom.
Prva faza kampanje će biti aktivna do kraja srpnja, a aktivnosti se provode putem najgledanijih TV kanala, najčitanijih portala, portala za rezervaciju putovanja, na društvenim mrežama YouTube, FB i Instagram, na velikim digitalnim monitorima te u tjednom dodatku o putovanjima dnevnih tiskovina.
Budžet za prvu fazu iznosi 375 tisuća eura, odnosno 2,8 milijuna kuna, a za drugu fazu se planira dodatni budžet u visini 225 tisuća eura. U drugoj polovici lipnja će započeti promotivne kampanje na još četiri emitivna tržišta, i to: Nizozemska, Poljska, Češka i Italija za koje je planirani budžet 400 tisuća eura.