U GALERIJI POOLA

Otvorena izložba Jusufa Hadžifejzovića - NESLIKARSKI MATERIJAL UPOTRIJEBLJEN SLIKARSKI


 Galerija Poola do 30. studenog bit će mjesto gdje će se moći razgledati radovi priznatog bosanskohercegovačkog umjetnika Jusufa Hadžifejzovića "Prodavaonica praznine - odjel dekorirane praznine". Hadžifejzović u predgovoru izložbi pojašnjava da njegovi radovi na kartonskoj ambalaži nisu umjetničke slike, već da on bojom označuje mjesta na kartonskoj ambalaži gdje su boravili proizvodi u transportu od proizvođača do potrošača.

Hadžifejzović je na putu i nije mogao doći na otvaranje izložbe, ali zato je o njegovim radovima govorio slikar i jedan od osnivača galerije Bojan Šumonja.

-Osim što je jedan od najznačajnijih živućih bosanskohercegovačkih umjetnika, Hadžifejzović je moj prijatelj i kolega s kojim se znam već godinama. Sukladno nazivu izložbe "Prodavaonica praznine" onda je logično da ga nema i da je umjesto njega neka praznina. Hadžifejzović radi na odbačenim materijalima i klasični je izdanak neke balkanske arte povera. To je smjer nastao prošlog stoljeća u Italiji, u Genovi, Milanu i Torinu, gdje im je bila sintagma "tabula rasa – kretanje iz startne pozicije nula", gdje je sve moglo biti umjetnost i umjetnici tog smjera uzimali su gard ljudi koji propituju dotadašnje vrijednosti i uloge institucija, dovodeći u pitanje sve vrijednosti koje su tada bile pozicionirane i gdje su dovodili umjetnost na razinu samog života. Najznačajniji su predstavnici tamo bili Kounellis i Pistoletto, a kod nas osim Trokuta i Jusufa rijetko se tko bavi takvom vrstom umjetnosti. Njegov primarni izraz je kroz performanse, a onda i kroz likovne radove kakvi su i na ovoj izložbi i za koje je on sam naglašavao da su to radovi koji žele biti lišeni svake estetike i svake poruke. On se, malo oksimoronski, proglašava zviždačem koji u biti otkriva nebitne informacije. To su mahom djela nastala na odbačenim ambalažama gdje on na neki način stigmatizira taj otisak koji je načinjen od samog predmeta koji je nekad bio transportiran. To su ambalaže i ta boja ih obilježava i daje im novu funkciju da ostane izvan nekih estetskih klišea, ono što i sintagma arte povere želi naglasiti, otprilike. Tu su odbačeni materijali koje je Hadžifejzović nalazio na smetlištima, totalno neslikarski materijal koji je upotrijebljen slikarski, kaže Šumonja. (M. RADIĆ)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter