Brod će nakon primopredaje započeti komercijalni ugovor o najmu s renomiranim unajmiteljem. "Valovine" će ploviti pod hrvatskom zastavom, zapošljavati hrvatske pomorce i kadete, te koristiti usluge čitavog niza hrvatskih podugovarača
Brod za prijevoz rasutog tereta "Valovine" (Arhiva)
Nakon što su prije mjesec dana preuzeli brod "Punta", u flotu pulskog brodara Alpha Adriatic proteklog je tjedna "uplovio" i brod za prijevoz rasutog tereta "Valovine". Oba broda kupljena su nedavno iz stečajne mase nekadašnjih Uljanikovih društava, a vijest o preuzimanju Valovina Alpha Adriatic objavio je na stranici Zagrebačke burze.
- S osobitim zadovoljstvom izvještavamo investicijsku javnost da je društvo u kojem Grupa Alpha Adriatic sudjeluje s udjelom u visini od 50 posto u luci Guangzhou u Kini preuzelo vlasništvo motornog broda "Valovine", izgrađenog 2016. godine u brodogradilištu Uljanik.
Grupa Alpha Adriatic istodobno je preuzela tehničko, komercijalno i kadrovsko upravljanje brodom. Brod će nakon primopredaje započeti komercijalni ugovor o najmu s renomiranim unajmiteljem.
Brod nastavlja ploviti pod hrvatskom zastavom, zapošljavati hrvatske pomorce i kadete, te koristiti usluge čitavog niza hrvatskih podugovarača, poručio je pulski brodar investicijskoj javnosti.
Podsjetimo, kombinacija potražnje za čitavim nizom dobara i poremećaja u lancu opskrbe uzrokovanih pandemijom podigla je cijene brodskog prijevoza na gotovo rekordne razine i ta pozitivna klima kada je poslovanje brodara u pitanju traje već mjesecima. Snažan oporavak tržišta koji se događa nakon više od jednog desetljeća krize pulskom brodaru bio je znak da je pravo vrijeme za razvojne planove i novi investicijski ciklus. Stoga su sredinom kolovoza izvijestili o započinjanju zajedničkog posla s nizozemskim DC Maritme Partnersima koji ima za cilj kupnju rabljenih brodova, a na daljnje poteze nije trebalo dugo čekati.
Ispravnom se pokazala pretpostavka da su "naciljani" rabljeni brodovi bulk carrieri iz stečajne mase Uljanikovih društava koji su svojevremeno u Uljaniku i izgrađeni s namjerom da se daju u eksploataciju dok traje kriza, te da se, čim za to bude povoljan trenutak, prodaju.
Kriza je, međutim, potrajala neplanirano dugo, a u tragičnim okolnostima propasti pulske brodogradnje bulkovi su, umjesto prema novim kupcima, zbog kaznenog progona i optužnice protiv nekadašnjih menadžera Uljanik plovidbe i Uljanika "zaplovili" na stranicama crne kronike. Državno odvjetništvo smatra da je gradnjom četiri bulka "za vlastite potrebe" oštećeno brodogradilište, dok optuženi i njihovi branitelji tvrde da su se brodovi gradili da bi se u tom trenutku sačuvala radna mjesta, a oni kasnije prodali.
Što se brodova i njihove sudbine tiče, ovom primopredajom ona je na neki način zaokružena, dok će za rasplet ovog drugog, pravosudnog dijela priče ipak trebati još podosta vremena.