NOVI ZAMAŠNJAK

NOVI ULJANIK, NOVI POSLOVI Brodogradilište našlo izvor prihoda za 70 zaposlenih koji će biti ključni za PONOVNO POKRETANJE PROIZVODNJE

| Autor: Marcello ROSANDA
(Snimio Milivoj Mijošek)

(Snimio Milivoj Mijošek)


Impresivna 160-metarska platforma "Atwood Beacon" dotegljena je prekjučer u pulsko brodogradilište Uljanik, a do kraja tjedna bi u pulski zaljev trebala stići još jedna. Samir Hadžić, direktor Uljanik brodogradnje 1856, potvrdio je za naš list da se radi o samopodiznim platformama (tzv. jackup rig) u vlasništvu međunarodne kompanije za priobalno bušenje nafte Valaris. Novopridošle platforme će se servisirati i nad njima će se obaviti neophodni popravci upravo u Uljaniku.

- S obzirom na opću krizu u svijetu uslijed pandemije, jako je puno brodova raznih namjena bez posla. Uljanik, s druge strane, ima kapacitete i obalu, ali i mogućnost održavanja tih plovila pa može zaraditi na privezima i radovima. To je vrlo povoljna situacija, budući da mnoge kompanije uslijed manjka posla traže priveze, a mi imamo uvjete za sve vrste zahvata koje takva plovila trebaju. Ne mogu reći koliko prihodujemo s obzirom da je to poslovna tajna, no zadovoljni smo, ističe Hadžić.

Od toga će, kaže, isplaćivati plaće radnicima, kojih za sada ima 70-ak. Plaće su redovite, ističe Hadžić, i dodaje da si Uljanik više ne može dopustiti da radnici rade bez plaće. Isto tako, prostor na kojem se nalazi "novi Uljanik" nosi određene troškove, kao što su koncesijska, komunalna i druge naknade koje treba podmiriti.

- Nismo na teret državnog proračuna. Sami plaćamo svoje račune. Našli smo dobru poslovnu soluciju koja nas ne opterećuje, a daje nam nekakav privremeni prihod. To nisu poslovi velikog opsega, već manji popravci i servisi. Surađujemo s brodovlasnicima i odrađujemo određene poslove na njihovim brodovima. Uz platforme imamo još osam brodova na vezu. Ti su nam privremeni poslovni pomogli da zaposlimo ljude koji će nam kasnije biti krucijalni u pokretanju proizvodnje. Oni sada provode uvodne radnje za ono što nam slijedi. Trenutna situacija je privremena. Želimo biti brodogradilište, a ne privezište, napominje Hadžić.

Poznato je da se nakon kraha bivšeg Uljanika dogodio odljev kadrova pa je pitanje hoće li nova tvrtka imati dovoljno radne snage ukoliko se ipak pokrene proizvodnja. Hadžić je po tom pitanju optimističan.

- To neće biti problem. Ako su ljudi u blizini i rade za sebe, odnosno pokrenuli su neki svoj posao, nama je svejedno hoćemo li uzeti radnika na plaću ili mu plaćati po odrađenom poslu. Ne smijemo zaboraviti da se puno ljudi i vratilo u Pulu uslijed pandemije, tako da za sada nema brige oko radne snage, kaže Hadžić.

Kada je riječ o toliko očekivanom kreditu HBOR-a od 32,5 milijuna kuna, Hadžić kaže da se proces njegova ishodovanja odvija po planu. Ponavlja da papirologija i birokracija ipak traže svoje vrijeme, ali vjeruje da će taj postupak uskoro biti priveden kraju.

Po pitanju nedovršenog stočara iz stečajne mase, koji još uvijek traži kupca, Hadžić ističe da se tu još ništa nije promijenilo, da se čeka da država, kao najveći vjerovnik, i Uljanik d.d. u stečaju definiraju budućnost te gradnje.

- Uljanik Brodogradnja 1856 je apsolutno zainteresiran da dovrši taj brod. Međutim, u ovom trenutku nemamo nikakve formalnopravne veze s njim, napominje Hadžić.

Podsjetimo, uz novu platformu, dobro znan dio pulske vizure je već dugo prisutna platforma "Labin", koja je u pulskom škveru od 2013. kad je dotegljena na remont. Prije toga, platforma "Labin", koja je izgrađena 1985., bila je postavljena u Jadranskom moru, otprilike na pola puta između Pule i Ravenne u Italiji, gdje je korištena za bušenje dna.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter