Osnovna škola Marčana naredne dvije godine sudjelovat će u Erasmus+ projektu pod nazivom "Junior Business Minds Selling Online Eco-Traditional Games" financiranom od strane Agencije za mobilnost i programe Europske unije u iznosu od 28.640,00 eura. Projektnu prijavu pisala je nastavnica Marina Belić, a projektni tim čine nastavnici Ines Culek, Dejan Tibinac, Sanela Bodiš, Maja Puhar Bezjak, Nina Pliško i Marina Belić.
Glavni cilj projekta je uvesti učenike u svijet poduzetništva i ekologije i podučiti ih kako doći od ideje za proizvod do same prodaje. To uključuje izradu društvenih igara, otvaranje tvrtke, osmišljavanje reklame, kreiranje web stranice i ostalih stranica koje su korisne za oglašavanje proizvoda, formiranje cijene i samu prodaju.
Znanja potrebna da bi se uspješno proveo projekt, učenici, a i odgojno-obrazovni djelatnici, usvojit će educirajući se kroz radionice i predavanja vezana uz razna područja putem međunarodne suradnje sa školama partnerima u projektu, a i u suradnji s predstavnicima lokalne zajednice, lokalnim poduzetnicima, predavačima i medijskim stručnjacima.
Tijekom provedbe projekta, zahvaljujući dobivenim financijama, zainteresirani učenici i odgojno-obrazovni djelatnici imat će priliku putovati u pet zemalja koje su partneri u projektu, a to su Španjolska, Italija, Grčka, Latvija i Irska. Također, ugostit će odgojno-obrazovne djelatnike i učenike iz tih zemalja u svojim domovima i školi. Pri tim susretima učenici će kroz igru i druženje osmišljavati igre, razmjenjivati znanja i upoznati se s povijesnim, kulturnim i tradicionalnim obilježjima partnerskih zemalja.
Škola u Marčani nedavno je provela i projekt pod nazivom "Pametni coki" koji je realiziran u suradnji Dječjeg vrtića Vrtuljak Marčana i prvog razreda OŠ Marčana. Projekt je bio namijenjen predškolarcima i roditeljima vrtića te učenicima prvog razreda i njihovim roditeljima.
U sklopu projekta provedene su zajedničke radionice zaštite coka (panjeva) i bojanje. Naime, roditelji su donirali panjeve te su ih potom zajedno s djecom obojali. Po riječima nastavnice Nine Pliško panjevi/coki su postavljeni ispod stabla u dvorištu vrtića i škole.
-Cilj projekta bio je stvoriti učionicu u prirodi, budući da će panjevi služiti kao stolice ali i za različite aktivnosti (tjelesni, radionice). Prostor je lako dostupan, budući da je neposredno ispred škole i vrtića. Također, jedan od ciljeva bio je zajedničkim radom povezati dvije odgojno-obrazovne ustanove koje su povezane te olakšati prelazak iz vrtića u školu. Tu je i važnost boravka djece u prirodi, kao i učenje o prirodnim pojavama u neposrednom okruženju, istaknula je Pliško. Naglasila je da se panjevi lako mogu premjestiti po potrebi za različite oblike rada. Ne manje važno je i poticanje zajedničke aktivnosti i druženja djece i roditelja te aktivna uključenost roditelja u odgojno-obrazovni rad.(D. BAŠIĆ-PALKOVIĆ)