MORE: MIT I STVARNOST

MORE U KUR'ANU: Allah je pustio dva mora da se dodiruju, između njih je pregrada i ne miješaju se


More sa svojim prostranstvima, te motiv "sedam mora", povezuju se s tintom i nevjerojatnim prijedlogom za razmišljanje: kad bi sva mora bila tinta, i svo drveće pisaljke - pa da se ispišu sve Riječi Božje - usahla bi mora prije negoli bi ponestalo Riječi Božjih!

 Francuski naučnik, časnik Jacques-Yves Cousteau, istražitelj podmorja, nakon istraživanja vodene barijere, izjavio je: "Analizirali smo tvrdnje nekih istraživača o tome kako postoje određene barijere koje odvajaju različite morske mase. U toku istraživanja vidjeli smo da Sredozemno more posjeduje sebi svojstvenu slanost i gustoću i kao takvo je utočište posebnih živih bića. Potom smo analizirali vodenu masu Atlanskog oceana i utvrdili da se sasvim razlikuje od Sredozemnog mora. Premda bi ova dva mora, s aspekta slanosti, gustoće i životnih vrsta koje ih nastanjuju, trebala biti ista ili vrlo slična na Gibraltaru, mjestu gdje se spajaju, ipak, čak i u području gdje su veoma blizu, ova dva mora posjeduju različite strukture. Prilikom istraživanja suočili smo se sa situacijom koja nas je zbunila: miješanje ova dva mora sprječava nevjerojatna vodena zavjesa, koja se nalazi na liniji njihova dodirivanja. Vodenu barijeru iste vrste njemački naučnici su otkrili 1962. u tjesnacu Mendep, gdje se spaja zaljev Aden i Crveno more. Prilikom naših posljednjih istraživanja utvrdili smo se da ista barijera postoji na svim linijama spajanja mora različitih struktura".

 Istražitelji podmorja potvrđuju Kur'an

 U Kur'anu, svetoj knjizi islama, piše: Allah je pustio dva mora da se dodiruju, između njih je pregrada i ona se ne miješaju; Sve ću ići dok ne stignem do mjesta gdje se sastaju dva mora, ili ću dugo, dugo ići!; Onaj koji je Zemlju prebivalištem učinio i kroz nju rijeke proveo i na njoj brda nepomična postavio i dva mora pregradio; Ni dva mora nisu jednaka: jedno je slatko i prijatno - voda mu se lahko pije, a drugo je slano i gorko; vi iz svakog jedete svježe meso i vadite nakit kojim se kitite; ti vidiš lađe kako po njemu sijeku vodu da stječete iz obilja Njegova, da biste bili zahvalni. Znači, činjenicu o nemiješanju voda mora koja se međusobno dodiruju, istaknuta je u Kur'anu prije četrnaest stoljeća, odnosno odliku koju je nemoguće uočiti golim okom i koja izgleda nelogična, najprije je objavljena ljudima na Arapskom poluotoku, koji nemaju nikakve veze s moreplovstvom! Barijera između mora koja se dodiruju, ali ne miješaju, u islamu je jedan od primjera Allahova savršenog stvaranja raznolikosti u svemiru. Odlika raznolikosti podmorskog svijeta, na koju Kur'an skreće pozornost, ima značajno mjesto. Zahvaljujući površinskom naponu, ne dolazi do miješanja voda susjednih mora. Na taj način susjedna mora imaju različite strukture, različitu gustoću i različit postotak soli. Ova različita okruženja formiraju sredine pogodne za život različitih živih bića. Radi toga, podmorski život posjeduje veću raznolikost, od riba do biljaka i mikoorganizama. Voda, koja nam se čini kao nešto što se veoma lako miješa, fizičkim zakonima koje je Allah kreirao, prema islamskoj vjeri, pod morem može se pretvoriti u svojevrstan zid i tom odlikom daje doprinos raznolikosti živih bića. Fenomen se spominje i u Bibliji, u knjizi Postanka: "Neka bude jedan svod posred voda i da odijeli vode od voda".

 Kur'an o nekim morskim tminama

 U Kur'anu se, govoreći o morima, spominju morske tmine. Allah kaže: "Ili su (djela nevjernika, op.) kao tmine nad dubokim morem koje prekrivaju talasi sve jedan za drugim, iznad kojih su oblaci, sve tmine jedne iznad drugih, prst se pred okom ne vidi - a onaj kome Allah ne da svjetlo neće svjetla ni imati". Riječ "tmine" koju Ku'ran koristi označava množinu od tri do deset: imamo deset tmina, od kojih se sedam odnosi na boje, tri na prepreke. Prelaskom svjetlosnih zraka iz jedne tmine (tamnog sloja) dolazi postupno do nestanka boja. Sunčeve zrake su sačinjene od sedam različitih boja (sedam duginih boja: vrvena, narančasta, žuta, zelena, plava, modra i ljubičasta)i prigodom udara svjetlosti na vodu dolazi do disperzije (rasipanja) zraka od kojeg nastane sedam zasebnih boja. Ukoliko bi ronilac stigao do 30 metara dubine i tamo bio ranjen, ne bi bio u stanju vidjeti svoju krv jer se crvena boja ne može vidjeti na ovoj dubini. Na isti način, slijedi apsorbija narandčastih zraka, potom žutih na dubini od 50 metara. Na 100 metara dubine nestaju zelene zrake, a na 200 metara više nema ni plavih zraka, itd. Profesor Dorja Rao, specijalist na polju oceanske geologije, kaže da su naučnici danas upoznati s tminama oceana za koje su saznali putem podmornica koje su im omogućile da zarone u oceanske dubine. Čovjek bez ikakve opreme nije bio u mogućnosti stići dublje od 20 do 30 metara. Naučnici su tek nedavno saznali da postoje i unutarnji valovi koji se formiraju između slojeva (koji imaju različitu gustoću) na zbijenim mjestima njihova spajanja. Ovi unutarnji valovi pokrivaju duboke vode mora i oceana jer one imaju veću gustoću nego vode koje se nalaze iznad njih. I ovi valovi se mogu remetiti (razbijati) isto kao što se to može činiti s valovima na površini. Međutim, unutarnji valove se ne mogu vidjeti golim okom nego se oni moraju detektirati putem ispitivanja promjene u temperaturi i slanosti vode na nekoj određenoj lokaciji.

Ispod ovih valova koji razdvajaju gornji i donji dio oceana dolazi do stvarnog potamnjenja. Ribe na ovim dubinama ne vide jer su jedini izvor svjetla u stvari njihova tijela. Dakle, ova tmina koja se nalazi ispod pokrivača koji se prostiru jedan iznad drugog je tmina o kojoj Kur?an govori kada kaže "tmine nad dubokim morem koje prekrivaju talasi sve jedan za drugim".

 Informacije stižu iz nadprirodnih izvora

 Kako su ove informacije bile dostupne Muhammedu? Profesor Rao kaže: Jako je teško zamisliti da su ovakve vrste spoznaja postojale prije 1400 godina. Moguće je da su o nekim stvarima ljudi imali površno razumijevanje, međutim, opisati ove stvari ovako detaljno je jako teško. Stoga, ovo definitivno nije ljudsko znanje. Obično ljudsko biće nije bilo u mogućnosti opisati ovaj fenomen sa toliko detalja. Smatram da su ove informacije morale doći iz nadprirodnog izvora". Voda se u Kur'anu spominje u gotovo svim svojim stanjima: voda je kiša, voda je rijeka, voda je more, voda je rosa, voda je led, voda je svježina, voda je para. Mora sa svojim prostranstvima, te motiv "sedam mora", povezuju se s tintom i nevjerojatnim prijedlogom za razmišljanje: kad bi sva mora bila tinta, i svo drveće pisaljke - pa da se ispišu sve Riječi Božje - usahla bi mora prije negoli bi ponestalo Riječi Božjih! Mora sa svojim plavetnilom i valovima jesu i čežnjiv zov za beskrajem, za daljinom, za Putovanjem i Putom. Nigdje nije rječitija tišina od one u prizoru naslanjanja plavetnila neba na plavetnilo oceana. Jedan arapski pjesnik mirno more naziva "zamkom tišine"! Na morsku se pučinu u Kur'anu svraća pozornost kao na krug sudbine u kojemu se nahode stvorenja, čovjek napose. Kur'an napokon podsjeća da je na početku stvaranja stvorenja Allah stvorio vodu, te da je Božje prijestolje bilo na vodi.

 Cousteau najpoznatiji istraživač podmorja

 Francuski oceanograf Jacques-Yves Cousteau (1910. - 1997.) najpoznatiji je svjetski istraživač i filmski dokumentarist podmorja. Cousteau je svoje podvodno istraživanje svijeta opisao u nizu knjiga; možda je je njegova prva knjiga "Tihi svijet: priča o podmorskim otkrićima i pustolovinama" (1953.) najpoznatija. Šezdesetih godina prošlog stoljeća Cousteau je bio uključen u skup od tri projekta za izgradnju podvodnih "sela". Svaki projekt koji je uslijedio bio je usmjeren na povećanje dubine u kojoj ljudi neprestano žive pod vodom i pokušaj stvaranja okruženja u kojem bi muškarci mogli živjeti i raditi na morskom dnu. Sebe je volio zvati "oceanografskim tehničarem"; bio je sofisticirani showman, učitelj i ljubitelj prirode. Njegov rad dopustio je mnogim ljudima da istraže resurse oceana. Prema urbanoj predaja, slavni francuski oceanograf prešao na islam nakon što je otkrio dva različita sloja vode u Gibraltarskom tjesnacu. Zaklada Cousteau i njegova obitelj odbacili su tvrdnje da je znanstvenik, oceanograf, izumitelj, redatelj i neumorni istraživač morskih dubina prešao islamu. Kada je 1997. godine preminu pokopan je prema rimokatoličkom obredu. (Priredio R. BURŠIĆ) 

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter