Dok neki trgovci, poput Jadranke Vukmirović iz Maksim Jeta, smatraju da je problem u nedovoljnom broju parkirališnih mjesta, pa čak predlaže uređenje parkirališta unutar Uljanikovih zidina, pročelnik za prostorno uređenje Giordano Škuflić smatra da je glavni problem nedostatak ljudi, potencijalnih potrošača
Pula nije izolirana, nije ni prvi ni posljednji grad u kojem se trgovinska djelatnost iz središta seli na rub grada, u velike šoping centre. Moj je prijedlog da se obavi istraživanje tržišta, da se pita kupce što bi ih privuklo u centar, što očekuju, zbog čega ne dolaze i tu bi se iznjedrilo puno novih ideja, predložio je Dalibor Brnos, predsjednik Strukovne grupe trgovine HGK-Županijske komore Pula za jučerašnjim okruglim stolom za kojim su predstavnici trgovaca i lokalne vlasti raspravljali o mogućnostima revitalizacije trgovačke djelatnosti u središtu Pule i drugih istarskih gradova. Naime, poduzetnike u mnogim primorskim gradovima, ne samo u Puli, muči opstanak izvan sezonskih ljetnih mjeseci, pa je i cilj ovog sastanka bio pronaći modus kojim bi se olakšao opstanak trgovcima, ali i privukli ljudi u grad. Brnos smatra da nije dovoljan samo brainstorming.
Veći izbor
- Mi možemo bacati ideje, možemo reći ovo je dobro, a ono nije. Tu ne mislim na funkciju, nego na kompetenciju. To se rješava istraživanjem tržišta, ali aktivno, ne putem interneta, treba provesti telefonsko istraživanje na određenom uzorku, veli Brnos.
Dok neki trgovci, poput Jadranke Vukmirović iz Maksim Jeta, smatraju da je problem u nedovoljnom broju parkirališnih mjesta, pa čak predlaže uređenje parkirališta unutar Uljanikovih zidina, pulski pročelnik za prostorno uređenje Giordano Škuflić smatra da je glavni problem nedostatak ljudi, potencijalnih potrošača. Prisjetio se vremena bivše Jugoslavije kad je u Puli, zajedno s vojskom, bilo dvostruko više stanovnika, stotinjak tisuća.
- Pula je bila najkvalitetnija po potrošnji u vrijeme vojske, iako je i tada zimi bila mrtva. Postojala je Istra veletrgovačko, krojač i drugi obrtnici, ponuda je bila velika, ne i potrošnja, ali se znalo gdje se što može kupiti. Sad nema korpusa potrošača, manje nas je. U jednom trenutku u Puli se nisu mogle kupiti ni muške čarape. Trgovine u centru trebale bi imati kvalitetnu robu, radnike. Sve to košta, a ako je zakup previsok, trgovcu nije isplativo. Ovisimo o turistima, a oni imaju puno veći izbor doma nego mi, rekao je Škuflić.
Brnos smatra da bi smanjenje najma moglo pomoći trgovcima da lakše posluju, ali to, po njegovom mišljenju, neće dovesti ljude u centar. Škuflić pak navodi da smanjenje zakupnina gradskih prostora dobivenih na javnom natječaju nije moguće jer to priječi zakon. Smatra da je parking u gradu riješen, a većih mogućnosti u samom središtu nema zbog ograničenog prostora.