GASI MOTORE

EDI LJUBIĆ O PULSKOJ MOTORIJADI, KOJA SE OVE GODINE NEĆE ODRŽATI: "Da bi Croatia Bike Week funkcionirao, mi na to potrošimo mjesec dana teške šljake. Ubijemo se od posla. I na kraju ti Grad kaže da vrijedimo 15 tisuća kuna"

| Autor: Robert FRANK
Edi Ljubić (snimio Milivoj MIJOŠEK)

Edi Ljubić (snimio Milivoj MIJOŠEK)


Ovoga ljeta, dakle, neće biti popularne pulske motorijade, odnosno Croatia Bike Weeka, koji je 2019. proslavio 25 godina.

Predsjednik organizatora, kluba Twin Horn MC, Edi Ljubić, kaže da je to tako zbog slabe podrške Grada Pule.

U nastavku razgovora Ljubić pojašnjava da od Croatia Bike Weeka, koji privuče 20-tak tisuća posjetitelja, korist imaju mnogi: od ugostitelja i trgovaca pa nadalje. Bikeri troše svoj novac, oni ne putuju sa zalihama hrane i pića, već to kupuju na licu mjesta.

"Po nekim našim procjenama, u Puli se u tom tjednu potroši možda i do 20 milijuna kuna u okvirima lokalnog gospodarstva koje ima direktnu korist od našeg organiziranja tako masovnog okupljanja. No, da bi i dalje zadržali kvalitetu takve manifestacije, nama treba suport, među ostalim i kroz potporu koja je ove godine itekako zakazala", kaže Ljubić.

Drugi dio problema oko Croatia Bike Weeka vezuje za lokaciju na kojoj se ona održava. Pula, kaže, nema pravi festivalski prostor pa nije slučajno da su odavde pobjegli i Outlook i Dimensions.

"Srce nas boli kad nakon skoro 30 godina tradicije razmišljamo o tome da Croatia Bike Week prebacimo u Medulin ili Vodnjan, ili na neko treće mjesto gdje će nekome tih 20 tisuća posjetitelja nešto značiti. Razgovarao sam s pulskim gradonačelnikom Filipom Zoričićem. On je rekao - bit će, ovo, ono… Onda sam mu se požalio na natječaj na kojem smo dobili 15 tisuća kuna, a gradonačelnik mi je rekao neka idemo vidjeti bodove. Pa neka vidim s Povjerenstvom…

Edi Ljubić (snimio Milivoj MIJOŠEK)

Djelić atmosfere iz 2019.

Ma ništa od toga. Nažalost, mi po tom pitanju u Gradu nemamo s kime razgovarati, iako smo odavde, Puležani smo, na ovim smo ulicama odrastali, po njima vozimo svoje motore stvarajući neku pozitivnu priču. Ljudi to prepoznaju, naši sugrađani masovno prate sedam dana moto ludila. Na zadnjem Croatia Bike Week 2019. godine bilo je preko dvadeset tisuća posjetitelja. Ljudi nisu mogli ući na Valelungu 2, lokaciju gdje se to održavalo. Imamo tešku, dvojnu, podijeljenu, glupu situaciju: s jedne strane, Pula je grad biser u koji mi možemo dovesti i dvostruko više turbo kvalitetnih gostiju koji, ponavljam, sa sobom nose samo najnužnije, a ostalo kupuju trošeći tamo gdje se nalaze. Oni nemaju gepeke s krumpirima i sarmama. S druge strane, oni koji to trebaju prepoznati – ignoriraju cijelu priču", pojašnjava Ljubić.

Dosad je Twin Horn MC od Grada Pule kao podršku za organizaciju dobivao oko 50 do 60 tisuća kuna, čime bi se riješio barem dio troškova ogromne manifestacije koja nema pravi prostor. I to je pravi problem.

"Na Valelungi 2, gdje smo zadnje održali Croatia Bike Week, nema ničega, to je zapušten prostor bez infrastrukture, WC-a… To je u naravi livada. Prljava livada. Prije nam je Grad barem malo pomogao kroz čišćenje, a nas bi onda čekali dani košnje i pripremanja. Za ovu godinu neće nam trebati ni takva pomoć Grada kad manifestacije očito neće biti", kaže.

Neizmjerno mu je žao što umjesto da Croatia Bike Week kao dokazana vrijednost ide prema naprijed i da preraste u nešto još veće i jače, masovnije i kvalitetnije, manifestacija očito ide unatrag i postoji ozbiljna prijetnja da se više neće održavati. Iako je veliki apsurd, kaže naš sugovornik, što je na europskoj karti festivala jedna od najvećih ovakvih moto manifestacija. Podsjeća da su krenuli iz Šijane koju su bikeri najprije temeljito počistili. Nalazili su smeće još iz pedesetih godina, raščišćavali teren, dovodili to u red, no s vremenom su morali otići.

"Prihvatili smo to bez obzira što je vrijeme pokazalo da smo mi uvijek dobro održavali prostore na kojima su bila naš okupljanja. Uvijek smo prostore vraćali boljima nego kad smo ih našli i počeli na njima s organizacijama. Nakon Šijane smo bili na Puntiželi. Ista priča. Bila je zakrčena smećem, otpadom, prostor je bio neprepoznatljiv. O svom trošku smo prostor dovodili u red. No, ni tamo se nismo mogli trajno smjestiti. Onda smo išli na Monumente, opet nailazimo na neuređeno područje, i opet smo sve uredili. Odradili smo neku godinu na toj lokaciji sve dok je nije kupio Danko Končar koji nam je jednu godinu izašao u susret i pustio nas da organiziramo manifestaciju. Na kraju - Valelunga 2. I opet sve ispočetka: čišćenje, odvoz smeća! I opet sve o našem trošku! A pritom je naša organizacija skupa: treba dovesti struju, vodu, ograde, zahode… I onda dobijemo 15 tisuća kuna. Smatramo to podcjenjivačkim. Dok mi tražimo rješenje za barem sljedećih pet godina, od Muzila do Valelunge 1, ne nudi nam se ništa. Izgubili smo volju! Nakon 30 godina, između ostalog i humanitarnog rada, ovakav odnos nismo zaslužili. Da bi Croatia Bike Week uopće funkcionirao, mi na to potrošimo mjesec dana teške šljake. Ubijemo se od posla. I na kraju ti Grad kaže da vrijedimo 15 tisuća kuna. Na opseg manifestacije koju mi organiziramo to je nedovoljno. Problem je što mi motoristima ne naplaćujemo ulaznice, puno ih podijelimo i po Puli. Ulaznica, inače, za sedam dana košta 50 kuna. Istodobno nam samo Hladno pivo košta 40 do 50 tisuća kuna, isto kao i Opća opasnost. A da ne govorim o svjetskim bendovima koje smo dosad dovodili. U međuvremenu su nas drugi kopirali, preuzeli su naš model. Financiraju ih njihove županije, gradovi ili općine, ovisno gdje se točno održava. One su prepoznale turistički i gospodarski potencijal takvih manifestacija", kaže Ljubić.

Udruga koju on vodi od organizacije Croatia Bike Weeka ne zarađuje, oni nisu profitabilni. Ako im nešto ostane svake treće godine, s time putuju i promoviraju Pulu kao poželjnu bikersku destinaciju. Smatra da Istarska županija i prvenstveno Pula olako odbacuju turizam u posezoni, a njihova je rujanska manifestacija, s brojnim gostima iz cijelog svijeta, pravi primjer kako i taj mjesec može biti turistički.

Edi Ljubić (snimio Milivoj MIJOŠEK)

Posljednja lokacija na kojoj je održana motorijada bila je Vallelunga

"Mi se na svoj način borimo za svakog gosta, no to nam se očito ne priznaje", kaže Ljubić.

Ljut je i žalostan da se ove godine karte za organizaciju nisu posložile.

"I zato Croatia Bike Weeka 2022. godine neće i ne može biti", kategorički je potvrdio. Udarac je to svim bikerima, ljubiteljima motora, teške muzike i zabave.

"Nama čak i ne toliko, jer mi na tome ne zarađujemo. Za razliku od mnogih koji su od naše organizacije imali koristi. No velika je šteta da se prekida jedna uspješna tradicija. Pitanje je što će biti sljedeće godine. Neke smo razgovore obavili, druge općine i gradovi su nas već kontaktirali. Zovu nas i s nekih otoka. Da je ova manifestacija negdje na Zapadu, lokalna vlast bi nas pitala - dečki, što vam treba da to organizirate? Ovdje… Ništa. Bez reakcije. Imamo osjećaj da se u Puli ne cijeni ono što mi radimo. Predlagali smo razne modele suradnje i organizacije da bi se cijela manifestacija dodatno približila Puli. Htjeli smo implementirati iskustva iz drugih, razvijenijih sredina koje također imaju ovakve manifestacije. U nekim gradovima sedam dana se živi uz taj šou. Svi pekari, recimo, rade proizvode u obliku motora. Tamo se, uglavnom, okreće golemi novac, a sve sponzoriraju lokalna zajednica, privatnici koji od toga imaju koristi i tek onda bikeri koji stoje iza svega", kaže Ljubić.

Naglašava da su bikeri rokeri, ne žele politiku u svojoj butigi, stranački se ne opredjeljuju.

"Mi smo ljudi slobodnog razmišljanja. Kao takvi smo prvi u Hrvatskoj, u Šijani, izveli javni striptiz koji je poslije postao standard za bikere. Oko toga smo razgovarali s crkvom, bila je prava drama, no rušili smo neke tabue", kaže Ljubić.

Ove godine će bikeri prisilno odmarati. Pitanje je hoće li netko drugi preuzeti domaćinstvo za Croatia Bike Week…

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter