Jaružar "Willem van Rubroeck" porinut je u more u kolovozu 2017., ali od tada nije mnogo učinjeno na njegovom dovršetku (N. LAZAREVIĆ)
Bit će to novi proračunski izdatak na već plaćenih 3,1 milijardu kuna, kojeg su u Vladi po svaku cijenu željeli izbjeći. Zbog toga su s brodovlasnikom razgovarali o dva moguća rješenja, no niti jedno više nije izvedivo
Nakon višemjesečnih jalovih pregovora strpljenje je, prema našim informacijama, izgubio i zadnji preostali naručitelj Uljanikovih brodova. Belgijski brodovlasnik Jan de Nul, saznajemo od dobro obaviještenih izvora, izvijestio je jučer i Vladu i predsjednika Uprave Uljanika Emila Bulića da definitivno odustaje od pokušaja preuzimanja skupocjenog jaružala Willem van Rubroeck. To pak znači da će naplatiti gotovo milijardu kuna državnog jamstva!
Bit će to novi proračunski izdatak na već plaćenih 3,1 milijardu kuna, kojeg su u Vladi po svaku cijenu željeli izbjeći. Zbog toga su od početka ove godine, s brodovlasnikom koji je u Uljaniku naručio sofisticirano jaružalo, razgovarali o dva moguća rješenja. Prvo je bilo da se osigura financiranje i dovršetak jaružala u Uljaniku, no naručitelj je navodno bio skeptičan u sposobnost pulskog brodogradilišta da to s preostalim ljudima odradi. Zbog toga se na stolu našla i druga opcija - da naručitelj umjesto aktiviranja jamstva naplati od Republike Hrvatske 22 milijuna eura te brod otegli iz Pule i dovrši u nekom drugom brodogradilištu. No i ta se varijanta pokazala kao račun bez krčmara. Naime, pregovarači u ime države zanemarili su neke osnovne tehničke pretpostavke koje je nužno ispuniti da bi brod uopće mogao napustiti Pulu. Brod je, dakle, trebalo pripremiti za tegljenje, ali u brodogradilištu koje je već mjesecima u štrajku, to nije imao ni tko, a ni sa čime napraviti.
S obzirom da se kao zadnji rok za realizaciju takvog dogovora spominjao konac travnja, a da na jaružalu do danas po tom pitanju nije napravljeno ništa, odluka Jan de Nula da odustane od posla i pokrene naplatu jamstva zapravo je očekivani potez razočaranog i uvrijeđenog brodovlasnika.