U Uljaniku se do sada nisu obazirali na podbadanja vlasnika Brodosplita Tomislava Debeljaka, ali čašu je prelila nedavna Debeljakova javna ponuda da je Brodosplit spreman preuzeti dovršetak sofisticiranih brodova koji se grade u Uljaniku. "Ja sam siguran da Debeljak i Brodosplit i kad bi dobili za to priliku ne bi imali kako dovršiti brodove koje gradimo jer nemaju ni projektanata, ni konstruktora, a ni znanja za odraditi jedan takav posao. On ne bi znao ništa napraviti na ovom našem dredgeru, apsolutno ništa", proučuje Marinko Brgić, donedavni član Uprave Uljanika
U pravoj lavini kritika koja se zbog nezavidne situacije u kojoj se od početka ove godine nalazi pulsko brodogradilište obrušila na Upravu kompanije već neko vrijeme veliku medijsku pozornost privlače one koje stižu od strane vlasnika Brodosplita i nesuđenog strateškog partnera Uljanika Tomislava Debeljaka.
Debeljakova DIV Grupa koja je u ožujku 2013. godine privatizirala splitski škver dala je jednu od tri ponude koje su stigle na poziv za dokapitalizaciju Uljanik Brodogradilišta, a iz Debeljakove kompanije nedavno su iznijeli sumnju kako u toj priči, usprkos navodno boljoj ponudi, nikad nisu imali šanse jer, smatraju, iza odluke o izboru Končarove Kermas energije nije stajao Nadzorni odbor.
Na te priče iz Splita dosad su u Uljaniku uglavnom samo odmahivali rukom smatrajući kako bi odgovaranje na tvrdnje nekoga iza koga, kako su govorili, u pet godina upravljanja jednim brodogradilištem nije ostao gotovo nikakav trag u hrvatskoj brodogradnji, u situaciji u kojoj se sami nalaze bilo samo bespotrebno gubljenje vremena. No, kap koja je prelila čašu bila je očito nedavna javna ponuda Debeljaka da je Brodosplit spreman preuzeti dovršetak sofisticiranih brodova sa čijom gradnjom pulsko brodogradilište kasni zbog nedostatka financijskih sredstava, te su u Uljaniku odlučili prekinuti šutnju na ovu temu i iskoristiti podatke iz presjeka stanja u brodograđevnoj industriji koje je nedavno u Puli predstavio direktor Hrvatske brodogradnje - Jadranbrod Siniša Ostojić, kako bi argumentirano analizirali i demontirali mit o uspješnom splitskom i neuspješnom pulskom brodogradilištu koji se kroz Debeljakove istupe u javnosti gradi.
"Ja sam siguran da Debeljak i Brodosplit i kad bi dobili za to priliku ne bi imali kako dovršiti brodove koje gradimo jer nemaju ni projektanata, ni konstruktora, a ni znanja za odraditi jedan takav posao. On ne bi znao ništa napraviti na ovom našem dredgeru, apsolutno ništa. Mi smo od njih izgubili u trci za ugovore za gradnju ophodnih brodova za Hrvatsku ratnu mornaricu, pa predlažem gospodinu Debeljaku da umjesto da se nudi za preuzimanje tuđih poslova kojima nije dorastao, proba dovršiti te ugovorene brodove iz svoje knjige narudžbi", odgovarajući na Debeljakavu "ponudu" kazao je Marinko Brgić, donedavni član Uprave Uljanika i dugogodišnji voditelj gradnje trupa na Uljanikovom Otoku.
On je kazao kako je prema analizi HB - Jadranbroda Brodosplit od 2013. godine do danas izgradio četiri prava broda i 13 jednostavnih trupova koji su u statistici priznati kao još jedan brod, dok je Uljanik u istom razdoblju isporučio 15 brodova. (Milan PAVLOVIĆ)