POTRAŽNJA ZA TURISTIČKIM PUTOVANJIMA

DONGRYONG PARK, Unilineov predstavnik u Seulu: Južna Koreja je naše važno tržište na Dalekom istoku

Pri odabiru svoje destinacije posebno gledaju sigurnost i dobar omjer cijene i kvalitete koji destinacija može pružiti, a zatim da je destinacija pogodna za obiteljski turizam. Riječ je o gostima koji iznimno cijene lifestyle i kulturu na destinaciji u kojoj provode odmor, naglasio je Park

| Autor: Milan PAVLOVIĆ
Dongryong Park

Dongryong Park


Nakon što su u proljeće 2019. godine naprasno otrgnuta iz naših života, turistička putovanja, ali i generalno želja za obilazak i otkrivanje novih i uzbudljivih destinacija, u mnogim se zemljama svijeta ponovno nalaze vrlo visoko na popisu planova i životnih prioriteta. Protekla turistička sezona i milijuni turista koji su odmarali na našoj obali poslali su u svijet jasnu poruku da je Hrvatska ne samo atraktivna, već i vrlo sigurna turistička destinacija, što je bio odličan povod za ponovno pokretanje aktivnosti na nekim turističkim tržištima na kojima su one silom (ne)prilika morale privremeno biti obustavljene.

Neposredno prije izbijanja pandemije, Uniline je prilično snažno krenuo u kampanju otvaranja novih i dalekih tržišta, među kojima je bilo i južnokorejsko koje je u tom trenutku bilo jedno od najbrže rastućih emitivnih turističkih tržišta na svijetu. Laganim povratkom prema "starom normalnom" ta je priča ponovno pokrenuta, a ovih dana u Puli je boravio i Unilineov predstavnik u Seulu Dongryong Park s kojim smo razgovarali o ponovnom buđenju i potencijalu tog turističkog tržišta kad je Hrvatska u pitanju.  

Drugi ured u istočnoj Aziji

- Ured u Seulu otvorili smo 2017., što je bio naš drugi ured u istočnoj Aziji, nakon ureda u Šangaju. Ured je trebao privući koreanske turiste u Hrvatsku, a cilj nam je bio da u dugoročnom razdoblju svaki deseti Koreanac upozna ljepote vaše zemlje. Iako ambiciozan, ovaj cilj nije bio nerealan zato što su Koreanci, kao uostalom i stanovnici drugih zemalja na Dalekom istoku, iznimno zainteresirani za Hrvatsku. Bilježili smo konstantan porast broja njihovih dolazaka i noćenja, a profil emitivnog tržišta koji je za Južnu Koreju 2019. izradila Hrvatska turistička zajednica otkriva da smo bili de facto najuspješnija destinacija za korejske turiste. Čak smo krajem ujesen 2019. u Hrvatskoj ugostili vlasnike vodećih turoperatora iz Južne Koreje i planirali nove projekte. Naravno, pandemija je potpuno poremetila svjetski turizam i s planovima smo bili prisiljeni privremeno stati.

- Koji je potencijal tog tržišta i koja vrsta turističkog proizvoda bi mogla južnokorejske turiste privući u Hrvatsku i jugoistočne Europu?

- Podaci koje smo imali prije pandemije pokazivali su koliko nam je važno emitivno tržište Južna Koreja. U 2019. je zabilježeno 511.378 noćenja Koreanaca, čak 75 posto u hotelima. Riječ je o gostima koji su dobri potrošači, u prosjeku su na godišnji odmor u Europi trošili 3.625 američkih dolara. Vjerujem da ih se u Hrvatsku može dovesti ako znamo što oni traže. Pri odabiru destinacije za odmor posebno gledaju sigurnost i omjer cijene i kvalitete, te da je destinacija pogodna za obiteljski turizam. Riječ je o gostima koji iznimno cijene lifestyle i kulturu u destinaciji u kojoj provode odmor, zato i ne čudi što na svojim turnejama najviše posjećuju Zagreb. Naš zadatak je predstaviti Hrvatsku kao zemlju sigurnu u svakom pogledu, jer je nova dimenzija sada i prijetnja pandemije. Hrvatska kao sigurna destinacija temelj je širenja ponude koja onda uključuje kulturnu baštinu, prirodne ljepote i gastronomske delicije.

- Kakva je situacija u toj zemlji nakon više od godinu i pol dana pandemije i je su li se Koreanci, kao i Europljani, zaželjeli putovanja i odmora?

- Bilo je prilično teško vrijeme za trgovine, restorane i normalan život ljudi. Kad je pandemija tek počela, bili smo pomalo sigurni u zatvorenost. No kasnije, kako su se pojavljivale različite varijacije koronavirusa, od kojih su neke bivale sve zaraznije poput Delta varijante, postajalo je sve teže. Trenutno, s prvom dozom cjepiva, procijepljenost je oko 70%. Smatram da će sljedeće godine biti vrijeme kada će ljudi moći bezbrižnije putovati, ali naravno, ovisit će i o daljnjem razvoju situacije.

Korejci zaista žele putovati. Shodno tome, smislili su izraz poput "osvetoljubiva putovanja", što doslovno znači da ljudi žele osvetiti izgubljeno vrijeme koje zbog pandemije nisu mogli iskoristiti na putovanja u inozemstvo. Mislim da će doći do promjene vrste putovanja. Može se naslutiti da će se turisti pribojavati grupnih putovanja nakon pandemije, te će više biti izraženo individualno putovanje.

Sigurnost i zdravlje na prvom mjestu

- Kada bi realno bilo očekivati da se u te želje ozbiljnije uključe i planovi za daleka putovanja i priču koju je i Uniline počeo promovirati prije nekoliko godina?

- Teško je govoriti o konkretnim godinama kad je pandemija još oko nas. Sve ovisi o razvoju situacije koju budno pratimo. Cjepivo, mjere i odgovorno ponašanje svih nas nužni su kako bismo osigurali dobru turističku sezonu općenito, a ne samo kako bismo privukli turiste s drugog kraja svijeta. Vidimo da je dobra sezona iza nas, a kako bismo mogli u budućnosti ozbiljno računati na turiste iz udaljenih destinacija, moramo se dobro pripremiti. Volio bih reći da pripremom i planiranjem možemo ponovno vratiti turiste iz Koreje ili drugih dalekih zemalja, svakako ćemo raditi na tome. U kojem periodu ćemo to zaista ostvariti ne ovisi samo o nama, već o pandemiji na globalnoj razini.

- Što bi po vama mi kao destinacija trebali učiniti ili osigurati ako želimo privući značajniji broj turista ne samo iz Južne Koreje, nego i iz drugih zanimljivih tržišta Dalekog Istoka?

- Hrvatska mora pokazati korejskim turistima da je sigurna zemlja. Pravila poput neobaveznog nošenje maski na otvorenom su pravila koja su nas pomalo šokirala. Istaknuo bih da su sigurnost i zdravlje u turizmu najvažnije stavke pri odabiru destinacije kako za Korejske turiste tako i za ostale. S gledišta prirodnih ljepota, povijesnih znamenitosti, sportskog i zabavnog sadržaja, Hrvatska je idealna destinacija za svakoga. Nije dovoljno ponuditi im samo epidemiološki sigurnu destinaciju, već žele uživati u različitim sadržajima, restoranima i događanjima. Jasno je da se svi želimo vratiti na staro u svim aspektima života, a tako je i u turizmu. U tom kontekstu kao pozitivan primjer istaknuo bih projekt Safe stay in Croatia čija oznaka daje određenu dozu sigurnijeg i ugodnijeg boravka u doba pandemije. Pandemija je i dalje prisutna i vrlo je važno pronaći pravi balans između pridržavanja epidemioloških mjera i dobre turističke usluge.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter