Naslovnicu krase prekrasni indijski mladenci u za tu prigodu raskošno dekoriranom pulskom amfiteatru koji spajanjem dviju kultura doista izgleda bajkovito, što je, uostalom, i cilj svakog vjenčanja. Time Istra, poznata kao wedding destinacija, podiže ljestvicu te se otvara novom tržištu visoke platežne moći. O fantastičnom svjetskom medijskom uspjehu priča osoba zaslužna za realizaciju cijele priče, Velka Šuran, vlasnica tvrtke Weddings in Istria by LF i LF catering
Vjenčanje mora izgledati bajkovito
Nitko ne može odoljeti impozantnom šarmu pulskog amfiteatra. Nema tog izvođača koji ne želi nastupiti u njemu, a kako se situacija razvija, nema ni tog milijunaša, posebice indijskog koji neće poželjeti vjenčati se pod tim rimskim lukovima nakon sjajne naslovnice renomiranog svjetski poznatog ženskog magazina Harper's Bazaara koja je proljetos snimljena u pulskoj Areni. Naslovnicu krase prekrasni indijski mladenci u, za tu prigodu, raskošno dekoriranom pulskom amfiteatru koji spajanjem dviju kultura doista izgleda bajkovito, što je, uostalom, i cilj svakog vjenčanja. Time Istra, poznata kao wedding destinacija, podiže ljestvicu te se otvara jednom novom tržištu visoke platežne moći.
Naime, imućni Indijci za svoje sudbonosno "da" traže jedinstvene lokacije na koje dolazi od 200 do 300 bogatih Indijaca koji vole izdašno trošiti, uživati u dobroj hrani i skupocjenim stvarima te, u skladu s time, boraviti u hotelima s pet zvjezdica. Dakle, pričamo o vjenčanjima s pet zvjezdica, zaključak je dok nam o fantastičnom svjetskom medijskom uspjehu priča osoba zaslužna za realizaciju cijele priče, Velka Šuran, vlasnica tvrtke Weddings in Istria by LF i LF catering, svojevrsni brend u organizaciji događaja i vjenčanja.
Ulovili smo je na brzinu s kolegicom i poslovnom partnericom Amerikankom Ericom Jones, dizajnericom interijera na vjenčanjima i najboljom floristicom za indijska vjenčanja koja je u Pulu stigla iz Bostona te već sada dogovaraju i pripremaju se za još jedno luksuzno vjenčanje koje će se ovoga proljeća održati na pulskom Kaštelu. I ona je sudjelovala u realizaciji indijskog vjenčanja, kao i Pervez Taufiq, poznati američki glazbenik i vlasnik tvrtke za snimanje raskošnih vjenčanja koji je i zaslužan za editorial u pulskoj Areni koji je završio na naslovnici, a Harpers Bazaar posvetio je Velki i Pervezu nekoliko stranica.
Baš kao što i veliki događaji imaju veliku mašineriju u Areni, tako je i kod pripreme velikog vjenčanja. Produkcija svjetska - modeli su bili indijski celebrity par Monica Vaswani i Anthony Gomez. Osim celebrity snimatelja vjenčanja Perveza Taufiqa, dio njegova tima čini i Joy Strotz koja, među ostalim, objavljuje u Glamouru i Vogueu. Tu je i Amerikanka Denise Lillie O'Neal, wedding plannerica za indijska vjenčanja. U projekt su bile uključene i lokalne snage - poput tvrtke BelIstria, Floramija, Tea Makeupa, cvjećarnice Leona. U realizaciji projekta sudjelovale su i turističke zajednice Istre i grada Pule te Klaster južne Istre. Osim Pule, snimanje se odvijalo u Motovunu, Rovinju i na Brijunima.
Kruna je to uspješne poslovne priče ove energične i poduzetne Puljanke koja već 18 godina stvara na više polja te je LF, osim vjenčanja, postalo i referentno ime koje je zaslužno za cateringe najvećih imena u Areni poput Jose Carrerasa, Foo Fightersa, Stinga, a ove godine, naravno, upravo će oni biti ti koji će organizirati da Robbijeu Williamsu ništa ne fali ni prije ni nakon koncerta koji će se održati 27. i 28. lipnja.
- Snimanje ceremonije vjenčanja u velebnoj pulskoj Areni zapravo je ostvarenje moga dugogodišnjeg sna. Arena je apsolutna kraljica, poznata po ugošćavanju mnogih poznatih svjetskih glazbenih i sportskih zvijezda te je često domaćin mnogim eventima, no nikada nije bila kulisa velebnog vjenčanja, priča Velka koja je na ideju o luksuznim vjenčanjima u pulskom amfiteatru došla nakon spektakularnog hokej eventa u Areni na kojem su bili suorganizatori.
No, ozbiljnija priča o Istri kao wedding destinaciji započela je odlascima na kongrese DWP Destination wedding planners. Tako je 2016. godine u Firenzi stupila u kontakt sa svjetskim organizatorima vjenčanja i dobila vrijedne informacije na koji način stvarati destinaciju za vjenčanja. Prikupljeno znanje počela je primjenjivati u Istri, a 2021. godine je na DWP kongresu na Rhodosu u Grčkoj, predstavljajući Istru, zaintrigirala američke wedding planere koji su Istru prepoznali kao novi "hot spot", odnosno novu destinaciju za vjenčanja. Značajan je to trenutak jer je do tada u Hrvatskoj industrija vjenčanja ozbiljno zaživjela jedino u Dubrovniku, gdje su se organizirala i spektakularna vjenčanja svjetskih celebrityja, kao i niz "normalnih" svadbi stranih turista, osobito Iraca i Britanaca.
Cilj tada i sada joj je razviti ovaj visoko vrijedan turistički proizvod te približiti Hrvatsku i Istru organizatorima vjenčanja iz cijelog svijeta.
- Cilj mi je bio kolege iz Istre spojiti s wedding industrijom iz svijeta. S našom ponudom u Istri ili Hrvatskoj ne odskačemo puno od ostatka svijeta i po pitanju opreme i usluge bliski smo trendovima. Pritom imamo i prednosti, a to je da smo još uvijek neotkrivena destinacija, svojevrsna egzotika. Kada sam im pokazala Arenu i rekla što bih htjela napraviti, oduševili su se, prisjeća se. "Potajno smo od stvaranja ovoga projekta imali za cilj da slike izađu na naslovnici jer kada je Taufiq vidio lokaciju, izbezumio se i rekao da će to završiti u velikim novinama, a on zna što ide", priča te otkriva da je Taufiq svojevrsni rock star koji je u kratkom vremenu postao najbolji videograf indijskih vjenčanja, o kojemu čak i Netflix snima dokumentarac.
- Netflix radi emisiju o Tafiqu kako putuje po svijetu i traži savršene lokacije za vjenčanja svoje bogate klijentele. Dio video uradaka snimljen u Istri bit će prikazan na Netflixu. To je ogromna promocija u kojoj je Istra puno profitirala, veli o projektu koje su podržali i kolege iz wedding industrije. "Svi smo financijski uložili u realizaciju projekta bez kojega sve ovo ne bi bilo moguće", kaže.
- To su visokobudžetna vjenčanja koja wedding destinaciji donose jako puno, veli. Na tragu toga, želeći se usporediti s najboljima u toj branši, nedavno je s Tafiquom posjetila vjenčanje na mondenom Lago di Comu u Italiji. "Željela sam vidjeti koje su sve potrebe i da li mi doista možemo ispuniti njihova očekivanja te sam bila dio organizacijskog tima. Tamo sam uvidjela da sve to i mi radimo, samo smo kulturološki različiti. No, kako bi sve to bilo na jednoj višoj razini, mi dovodimo i event designera poput Erice, vrhunske fotografe i videografe poput Tafiqua, kako bi događaj bio odrađen na najvećoj razini i kako bi u konačnici svi bili zadovoljni", priča Velka.
Na vjenčanju je, veli, bilo 200 uzvanika, što je za indijske pojmove malo, no to i je broj uzvanika na destinacijskim vjenčanjima. Otkriva da su na vjenčanju u Lago di Comu u tri dana potrošili milijun eura. "Destinacijska vjenčanja znače boravak i trošenje u destinaciji minimalno sedam dana. U tome je cijela wedding industrija koja podrazumijeva i aviokompanije i rent-a-carove i posebne luksuzne transfere. No, nismo ni mi toliko daleko od njih. Italija nam je bliska i mi se trebamo isprofilirati i izbrusiti Istru u dijamant koji ona jest. Jer, ponavljam, Istra je uvijek prednjačila u svemu, to su dokazali naši vinari, uljari i ugostitelji", smatra.
Ovim potezom Istra otvara vrata nekoj novoj klijenteli visoke platežne moći koju do sada nismo imali prilike vidjeti ovdje. To znači da vjenčanja postaju i važan gospodarski segment u Istri. No, tu priča ne staje. U planu je i kongres DWP-a (Destination wedding plannera) kojim bi u Istru dovela 300-500 najboljih iz svijeta vjenčanja. Zainteresiran je i Bride Looks koji okuplja dizajnere i planere vjenčanja po svijetu te dovode imućne klijente.
- Naslovnicu Harper's Bazzaara smo dobili, ako uspijem ostvariti i kongres, onda sam ispunila sve svoje snove, kaže Velka koja je neistraženu djevičansku Istru pretvorila u prekrasnu mladenku spremnu za udaju - i to bogatu.