(SDP Rovinj)
Uoči posljednje sjednice Gradskog vijeća Rovinja u ovoj godini, SDP je uložio dva amandmana na Prijedlog proračuna za 2025. godinu i projekcije za 2026. i 2027. godinu, a oba su odbijena uz obrazloženje gradonačelnika Marka Paliage.
Priopćenje, koje uključuje detalje o amandmanima, obrazloženja za njihovo odbijanje te reakcije SDP-a, prenosimo u cijelosti:
Uoči posljednje sjednice Gradskog vijeća Grada Rovinj-Rovigno u ovoj godini na dnevni red su pristigli SDP-ovi amandmani na Prijedlog gradskog Proračuna za 2025. godinu i projekcije za 2026. i 2027. kao i odgovori na te iste amandmane. Oba odbijena amandmana prenosimo ovdje skupa s obrazloženjima koja je dao Gradonačelnik za njihovo odbijanje.
Prvim amandmanom traženo je da se osnuju mjesni odbori na području grada Rovinj-Rovigno, te da se za tu svrhu izdvoje sredstva za financiranje u iznosu od 10 000 EUR, te dodatnih 10 000 EUR za financiranje mjesne samouprave. Prijedlozi nisu prihvaćeni jer u 2025. godini IDS-ova vlast nije predvidjela osnivanje mjesnih odbora. To isto osnivanje mjesnih odbora dogovoreno je između svih stranaka u Gradskom vijeću još 2019. i Gradonačelnika, no dogovor nije ispoštovan. Međutim, zahvaljujući raspravi o amandmanu na Upravnom odboru za proračun, financije i gradsku imovinu doznali smo za dio rezultata (nikad javno objavljenih) famozne ankete tvrtke Alphera d.o.o. koja je ispitivala javno mnijenje o "zadovoljstvu radom gradske uprave i potrebi osnivanja mjesnih odbora". Naime, udio građana koji žele mjesne odbore među ispitanicima (200 ispitanika) na području Grada iznosi 38%. S obzirom na količinu uzorka, 38% je u suštini vrlo visok postotak.
Nastavno na nedavno među građanima provedenu peticiju za javni gradski prijevoz u suradnji sa SDP-om, prilikom čega je prikupljeno oko 2000 potpisa, SDP je uložio amandman kojim traži povećanje sredstava za sufinanciranje javnog prijevoza sa 12.500,00 EUR na 512.500 EUR. Amandmanom je predloženo da se u okviru stavke sufinanciranja javnog prijevoza predvidi nabavka e-mini niskopodnih autobusa kojima će se omogućiti uvođenje 2 nove gradske linije i 1 prigradska na području grada Rovinj-Rovigno.
Uz odbijanje amandmana gradonačelnik Marko Paliaga dao je i obrazloženje prema kojem nema smisla planirati nabavku mini buseva u slijedećoj godini, s obzirom da je prethodno potrebno napraviti odgovarajući autobusni kolodvor na Concetti kojim će upravljati Komunalni servis d.o.o. U međuvremenu će se 12.500,00 eura mobilizirati (prema riječima Gradonačelnika) u svrhu provedbe pilot projekta za prijevoz putnika na novim linijama na području grada. Iz navedenog proizlazi da se nemamo razloga nadati izgradnji novog autobusnog kolodvora u slijedećoj (2025.) godini, upravo suprotno izjavi istog tog gradonačelnika Paliage na sjednici Gradskog vijeća 27. studenog.
Dodatno, tijekom rasprave na temu uvođenja javnog prijevoza i prijepora između IDS-a i SDP-a na sjednici Upravnog odbora za komunalno gospodarstvo i izgradnju, predsjednik rovinjske podružnice IDS-a Marčelo Mohorović konstatirao je pred svima prisutnima "Budući da su se potpisi skupljali u radno vrijeme potpise su dali SAMO NERADNICI". Tom izjavom M. Mohorović dao je jednu veliku pljusku organizatorima peticije i svim građanima koji su se potpisali. Podsjetimo, peticija za javni prijevoz bila je prije svega GRAĐANSKA INICIJATIVA, koju je SDP podržao tematski, operativno i resursima, no u nju su bili uključeni brojni građani koji su politički neutralni, koji samo žele dobro sebi, svome gradu i svojim sugrađanima.
Dodatno, uz SDP-ov Prijedlog zaključka o javnom prijevozu osvanuo je na dnevnom redu i prijedlog Zaključka o utvrđivanju potreba i obveza naručivanja i izrade odgovarajuće stručne prometne studije koja bi analizirala stvarnu potrebu (?!) za uvođenje dodatnih cjelogodišnjih linija javnog gradskog autobusnog prijevoza. SDP smatra da je prijedlog izrade Studije samo IDS-ov pokušaj izigravanja volje građana, koji su sa svojih skoro 2000 glasova jasno potvrdili kakav prijevoz građani žele. Smatramo da je volja građana daleko važnija i ima veću težinu od studije. Uostalom, Studija urbane mobilnosti je već izrađena prošle godine, skupo plaćena, a među njenim zaključcima stoji "S obzirom da je prijedlog mjera Plana stavljen na destimulaciju korištenja osobnih vozila u urbanoj zoni kroz mjere optimalizacije motornog prometa, uz jacˇanje pješacˇenja, biciklizma te javnog prijevoza za ocˇekivati je manji negativni utjecaj prometa kvalitetu života građana i posjetitelja", uz istaknute glavne probleme: "zagušenja u središtu grada tijekom vršnih sati (Istarska ulica, Ulica G. Carduccia, Trg na lokvi), nepovezanost bolnice javnim prijevozom, nedostatak javnog prijevoza morem".
Pitamo se čemu plaćati ponovo nešto što je već plaćeno i dalo prilično jasne zaključke? I čemu vrijeđati građane i nazivati ih NERADNICIMA u nedostatku suvislih argumenata?