PREPORUKA ZA GASTRO HEDONISTE

KORČULA I OKOLNI OTOČIĆI: Nezaobilazno 'it' mjesto na gastro sceni



Domaće pome, kukumari, tikvice, balančane, maslinovo ulje... sve se uzima od lokalnih proizvođača. Kiseli se motar, kapari, kapulice, sole se i mariniraju inćuni. I stalno se razmišlja što novo ponuditi gostu, i što je najvažnije kako to učiniti na održiv, ekološki način

Da je odavno izgubila ne baš laskavi epitet "uspavane ljepotice", grad i otok Korčula dokazuje iz godine u godinu. Nizom novih projekata, dobrih ideja i odlične suradnje vlasnika 15-ak top restorana, Korčula se sve više nameće u utrci za titulu ozbiljne gastro destinacije u Hrvatskoj.

U prilog tome govori činjenica da je prestižni Michelinov vodič od dolaska u Hrvatsku dao svoju preporuku čak trima restoranima na otoku. Takva profilacija Korčule kao gastronomske destinacije donosi i goste veće platežne moći, nautičare, turiste koji vole uživati u dobroj hrani i vinima i spremni su za to izdvojiti novac.

Festival hrane i vina

Spomenuti ugostitelji iz restorana Nonno, Filippi, Adio Mare, Arterina, LD Restaurant, konoba Maha, Radiona, konoba Mate, Barić i Marco's prošle su se godine okupili u udruzi Korčulanske pjatance i organizirali proljetni festival hrane i vina. Ponukani uspjehom, festival je ove godine obogaćen dodatnom ponudom i radionicama i time su već krajem travnja doveli veći broj gastrozaljubljenika i turista na otok.

Odlična suradnja, shvatili su, svima ide na ruku. Većina vodećih restorana u gradu trudi se što više podržavati otočke vinare, čija su vina iz godine u godinu sve bolja - samo da spomenemo Grk Bire, Pošip Nerica ovjenčan zlatnom medaljom vodećeg svjetskog autoriteta i magazina Decantera, pa do vinara, pjesnika, hedonista i odličnog kuhara Luke Krajančića, mnoštvo drugih obitelji od Cebala, Zure, Bačića da spomenemo samo neke.

Domaće pome, kukumari, tikvice, balančane, maslinovo ulje... sve se uzima od lokalnih proizvođača. Kiseli se motar, kapari, kapulice, sole se i mariniraju inćuni. I stalno se razmišlja što novo ponuditi gostu, i što je najvažnije kako to učiniti na održiv, ekološki način.

Ljuljačka u plićaku

Prošle godine jedan takav projekt još je više izdvojio Korčulu kao destinaciju koja ozbiljno promišlja turističku strategiju. Otočić Stupe, udaljen dvije nautičke milje od Korčule, do tada samo omiljeno vikend izletište Korčulana, postalo je nezaobilazno 'it' mjesto na gastro sceni, a Korčulu su napokon prestali zaobilaziti gosti koji su uživanje u vrhunskoj hrani odlazili tražiti u Dubrovnik ili obližnju Crnu Goru.

Bivši vaterpolist i odvjetnik Pero Lozica preuzeo je koncesiju nad otočićem, uredio ga, osuvremenio i otvorio Moro Beach bar. Zaposlio je tim vrhunskih chefova iz Zagreba, na čelu s 35-godišnjim Igorom Gudcem.

U plićaku je postavljena ljuljačka koja je preko noći postala zaštitni znak Stupa i najpopularnija slika koja je putem društvenih mreža prošle godine iz Hrvatske otišla u svijet.

Na tome se nije stalo. Stupama su se ove godine pridužili Vrnik Arts Club i fine dining restoran de Canavelis u samom srcu starog grada Korčule. Lozica se i ovdje trudio okupiti vrhunski tim profesionalaca, što pokazuje da dobar projekt i ulaganje može itekako zadržati vrhunski kadar u Hrvatskoj.

Chef de Canavelisa mladi je i talentirani 25-godišnji Matija Bogdan koji je prošao put od zagrebačkog Baltazara, Dubravkinog puta, do stažiranja u restoranu Coiu u San Franciscu kod Daniela Pettersona, da bi 2015. dobio posao u londonskom Ledburyiju kod Bretta Grahama u restoranu sa dvije Michelinove zvjezdice. Lozičinom timu pridružila se i povratnica 'smokviških' korjena iz Australije, Carmen Tomašić.

Carmen je u Sydneyju izgradila respektabilnu karijeru u Merivale grupi, vodećoj ugostiteljskoj kompaniji koja u svom portfelju ima luksuzne hotele, lounge-barove, klubove i restorane te je bila menadžerica hrane i pića za QT dizajnerske hotele. U Merivale grupi uspješno je rukovodila timom od 120 ljudi i nadgledala rad osam odjela te upoznala mnoge poznate osobe iz svijeta biznisa i javnog života.

Umjetnost u galeriji i na stolu

Vrnik Arts Club, pak, objedinjuje muzej, umjetničku galeriju i konobu s tradicionalnim jelima na moderan način na jedinom naseljenom otočiću u korčulanskom arhipelagu iz čijeg su glasovitog kamenoloma ukrašeni i slavna Aja Sofija u Istambulu. Ovdje chef Darko Vlašić uz samo zvukove cvrčaka i uz krušnu peć staru 100 godina stvara vrhunsku osjetilnu gastrosenzaciju.

Priči tu, naravno, nije kraj, jer se ponovno razmišlja korak unaprijed. Tako je u suradnji s Garden Brewery za ovo ljeto, uprizoreno i prvo korčulansko craft pivo naziva OK - Okusi Korčule. Pivo je baš kao i otok, pitko, zavodljivo, ljetno s citrusnim notama. Pod selektorskim brandom OK nude se i drugi proizvodi s otoka i okolice - od dimljene stonske soli s limunima, ukiseljenog motara, marmelada od ljutih naranči, kivija, odležanih kvasina od Dingača i Grka, pa sve do kozmetike od otočkog bilja - krema, sapuna i šampona za kosu. Cilj OK branda je da budete "better than OK" odnosno gdje god vidite OK smjernicu da znate da ste na dobrom mjestu za pojesti, odmoriti se ili pak kupiti stvarni i iskonski poklon za najbliže.

Velika ulaganja u unapređenje infrastrukture

Sve što se dešava u zadnjih par godina u pozitivnom smislu nebi bilo moguće bez podrške i gradske vlasti, pa tako i gradonačelnik Andrija Fabris podržava sve privatne inicijative, ali i sama gradska uprava ima ozbiljne planove za razvoj otoka. Želi, kaže, biti spreman prije završetka Pelješkog mosta. Korčula će tada biti udaljena od autoceste samo sat vremena vožnje, što znači i opasnost od prekapacitiranosti.

Tako je u cilju poboljšanja infrastrukture i kvalitetnijeg prihvata gostiju, najavljena gradnja nove trajektne luke u koju bi se izmjestila većina komercijalnog prijevoza. Na jesen kreće rušenje Autobusnog kolodvara u centru grada, gradnja podzemne garaže za stanovnike i goste što je preduvjet za zatvaranje prometa za automobile u staroj gradskoj jezgri. Priprema se i projekt prenamjene dosadašnjeg brodogradilišta Leda u remontno-servisni centar za jahte i brodove uz koji bi se gradio i hotel. I ACI planira ulaganje od 15 milijuna kuna u obnovu postojeće marine u centru Korčule gdje bi se na mjestu stare zgrade sagradio također još jedan hotel s četiri zvjezdice. (Zoran ŠIMUNIĆ)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter