Svatko tko se predbilježi za kupnju dva kartona vina, osim što će ekskluzivno moći uživati u vinu Familia kojega inače neće biti na slobodnom tržištu, godinu dana moći će pratiti što se sve događa u vinogradu i kako to vino nastaje, objasnio je Sean Poropat iz poznate dizajnerske tvrtke Sonda iz Vižinade kojoj je povjereno osmišljavanje ovog projekta
Za svoj stoti rođendan vinarska obitelj Deklić iz sela Ferenci pokraj Vižinade odlučila se za novi iskorak u svom vinskom imidžu. Braća David i Dino Deklić te njihova sestra Lucija napravili su svoju prvu kupažu, nazvali su je Familia, oko nje izgradili originalan marketinški projekt, i ovih dana počeli njezino "lansiranje" u vinski svijet. Dosad je vinarija Deklić bila poznata po isključivo monosortnim vinima, proizvodeći malvaziju i chardonnay kao svježa vina, teran i cabernet sauvignon kao vina odležana u barriqueu, te rose od terana i poluslatki muškat žuti. U njihovih 17 hektara vinograda (a u pripremi je sadnja još tri hektara) raste osam sorti grožđa među kojima su najzastupljeniji malvazija i teran, a kupaža im je bila ne samo san, nego i pomno pripremani plan, jer se radi o berbi iz 2015. godine, onoj izuzetno kvalitetnoj berbi koja je mnoge istarske vinare motivirala da u svojim podrumima pokušaju napraviti nešto više.
Jedinstveni projekt
Ocijenivši da je dozrijevanjem ovo pomno pripremano vino postalo spremno da ga se pokaže i drugima, David, Dino i Lucija Deklić te njihov otac Marino od kojega su njih troje preuzeli obiteljski vinski posao, naravno i ostatak obitelji, priredili su u svojoj kušaonici u Ferencima prvu promociju crne kupaže Familia 2015. i prvo predstavljanje jednog od originalnijih vinskih projekata koje je Istra ikad vidjela, okupivši svoje poslovne partnere, distributere, sommeliere i novinare, i time zapravo otvorili cjelogodišnje obilježavanje stogodišnjice svoje vinarije.
Uzvanike je u ime obitelji, koja vinarsku tradiciju njeguje još od 1920. godine, Dino Deklić izvijestio da je za njima još jedna dobra i uspješna godina čiji će se rezultati kušati u mjesecima i godinama što slijede. No, prije ulaska u srž priče o projektu Familia, sommelier Sandi Paris predstavio je vina vinarije Deklić iz aktualne berbe, ponajprije malvaziju, smjestivši najprije ovu vinariju u kontekst terroirea općine Vižinada kao najvinarskije općine u Hrvatskoj s čak jedanaest renomiranih vinarija i milijun čokota u ovdašnjim vinogradima. Malvaziju Deklić iz berbe 2019. za koju se grožđe bralo tjedan dana kasnije od uobičajenog termina, Paris je opisao kao vino limun-žute boje s intenzivnim tropskim voćnim mirisima u kojima dominiraju agrumi i breskva, dok joj je okus harmoničan s ugodnom svježinom i gorčinom te ljupkim gorkastim završetkom.
Ljubav i strast
- Deklići su nevjerojatna obitelj, već četiri generacije njih vode ljubav i strast. Kad god sam u posljednjih deset godina prošao ovuda, uvijek sam nekoga od njih vidio u vinogradu, rekao je na početku predstavljanja projekta Familia Sean Poropat iz poznate dizajnerske tvrtke Sonda iz Vižinade kojoj je povjereno osmišljavanje ovog projekta. "Projekt Familia predstavlja širenje ove vrijedne obitelji i na ljubitelje njihovih vina, jer će svatko tko se predbilježi za kupnju dva kartona vina, osim što će ekskluzivno moći uživati u vinu Familia kojega inače neće biti na slobodnom tržištu, godinu dana moći pratiti što se sve događa u vinogradu i kako to vino nastaje", naznačio je Poropat.
Sonda je osmislila i vizualni koncept prezentacije vina Familia, kojeg karakterizira posebna, ekskluzivna etiketa na kojoj će stilizirane grane drveta biti grafički sastavljene od prezimena svih kupaca uključenih u projekt odnosno onih koji su se predbilježili za kupnju tog vina. Vino u bocama s takvom etiketom su naravno kreirala braća Deklić, a kako je do toga došlo opisao je David Deklić.
- Nakon što smo se uspješno okušali u svježim vinima poželjeli smo napraviti i nešto drukčije, neko veliko crno vino koje bi nastajalo kao blend crnih sorti iz našeg najstarijeg vinograda na lokaciji Tuntarovac. To je svojevrsni grand cru Vižinade, i ujedno naše prvo single wineyard vino, kupaža od 10 posto terana, 60 posto cabernet sauvignona i 30 posto merlota. Grožđe za njega je selekcionirano, u vinogradu je obavljena zelena rezidba tako da smo naposljetku imali prinos od 500-700 grama po čokotu, a berba je obavljena u listopadu. Sve tri sorte su odvojeno vinificirane, macerirane po 25 dana i zatim odležale tri godine u tonneau bačvama od 500 litara. Htjeli smo da u ovom vinu do izražaja dođe sortnost. U boce smo ga punili prije dva mjeseca, a po svojim osobinama ima potencijal za čuvanje najmanje još deset godina".
Karakteristike vina
- Vino se radi u vinogradu, tek nešto malo u podrumu", pripomenuo je Sandi Paris započinjući predstavljanje crne kupaže Familia. "Ovo vino", nastavio ga je opisivati, "oku daje duboku rubinsko-granatnu boju, gusto je i vrlo koncentrirano. Na mirisu mu se javljaju kombinirane začinske note cabernet sauvignona, miris maline koji karakterizira merlot, i aroma griotta odnosno višanja u alkoholu što je doprinos terana. Na okusu će vas međutim iznenaditi jer je mnogo lakše i mekše nego što mu miris nagovješćuje. Tu se osjećaju mekani tanini, sočnost i slanost, ali naravno, ovo je vino još premlado i ima odličan potencijal za starenje. Što još reći o okusu? Poželjet ćete još jednu čašu, ništa toj želji neće zasmetati".
Naravno da su uzvanici na promociji vina Familia Parisovim detekcijama dodali i svoje dojmove, pa se tako moglo čuti da ovo vino sa 14 posto alkohola u mirisu također asocira i na nagnječene borovnice, na nove kožne cipele, na jako zrele višnje i na klinčiće, dok se u okusu mogu osjetiti još i arome svježe smokve, datulja, sušenih rajčica i rogača.
Osim što je ovo vino izuzetno atraktivno po svojim organoleptičkim osobinama (stručnjaci takvo što zovu "velikim vinom"), atraktivna je i njegova prezentacija. Za ovu priliku Deklići su Familijom napunili ne samo butelje od 0,75 litara, već i pet drugih klasičnih vinskih "formata": magnum boce od litre i pol, jeroboam od tri litre, rheobam od pet litara, salmanazar od 9 litara i nevjerojatni balthazar od 12 litara. Prototip etikete vina Familia dizajniran je s nekoliko desetaka tipičnih prezimena iz raznih krajeva Istre od kojih su oblikovane grančice čokota vinove loze, a u budućnosti će te grančice biti ispisane prezimenima stvarnih kupaca odnosno abonenata kupaže Familia.
Ova prva Familia iz berbe 2015. je namijenjena promociji projekta u cijeloj svojoj količini, a kupci koji se uključe u projekt odnosno predbilježe preko web-stranica vinarije Deklić dobit će vino iz neke kasnije berbe. Predbilježbom na dva kartona kupaže Familia svaki kupac ujedno usvaja i po jednu lozu odnosno čokot u vinogradu u kome raste grožđe za ovo vino. Taj će čokot dobiti oznaku s imenom svoga posvojitelja, a preko web kamera instaliranih u vinogradu u svako će se doba moći pratiti stanje u vinogradu, tako i poslove koji će se u vinogradu s tim lozama obavljati.
Naručiteljima će se informacije o stanju u vinogradu i podrumu slati i newsletterom preko elektronske pošte. Naravno da će kupci moći i osobno doći obići svoje čokote u vinogradu, Deklići će ih spremno povesti u obilazak, a kad vino od grožđa iz tog vinograda po redu stvari dospije u bocu, naručena količina dostavit će se kupcu na njegovu kućnu adresu. Dva kartona Familie su norma, ne može manje, ali ne može ni više, kako bi bilo dovoljno za sve i kako bi se ovo vrhunsko vino svima uključenima u projekt učinilo dostupno pod jednakim uvjetima i u jednakoj količini. Kažu David, Dino i Lucija Deklić da je interes velik, da se ljudi javljaju i uključuju u projekt, i da uopće neće biti problem na ovaj način, prodajom po dva kartona vina putem predbilježbe, plasirati svu proizvedenu količinu kupaže Familia, tako da će ovo vino doista moći biti ekskluzivna privilegija samo onih koji doista postanu pridruženi članovi vinske obitelji Deklić.