NAJBOLJI IZVOZNI PROIZVOD HTV-A

Netflix kupio "Novine", prikazivat će ih u 190 zemalja svijeta


Jedna od najkvalitetnijih hrvatskih televizijskih serija svih vremena, »Novine« scenarista Ivice Đikića i režisera Dalibora Matanića, postala je najbolji izvozni proizvod HTV-a u povijesti! 

Sjajno obrađena tematika stalne bitke novinara s političko-gospodarskim establišmentom koji nerijetko ima i svoje podzemne ogranke, oduševio je vlasnike kalifornijskog Netflixa, tvrtke specijalizirane za globalnu distribuciju najboljih serija te u nešto manjoj mjeri filmova. Firma s dvadesetogodišnjim iskustvom u digitalnoj distribuciji materijale ovakve vrste danas plasira po čitavom svijetu. Konkretno, »Novine« su postale dio globalnog paketa u 190 zemalja svijeta! S obzirom da se najčešće koristi podatak kako je danas na svijetu 249 država, jasno je koliki je postao doseg »Novina«. Prezadovoljni su i u producentskoj kući Drugi plan koju vode Nebojša Taraba i Miodrag Sila. 

– Prva je to serija na hrvatskom, ali i uopće na nekom slavenskom jeziku koja je na Netflixu, najvećoj i najvažnijoj platformi za streamanje programa na svijetu. Kako bi se mogla distribuirati u sve kutke planeta, »Novine« su morale biti titlovane na mnogim jezicima, uključujuci arapski, kineski... Ono što nas posebno veseli, prva ih je sezona toliko oduševila tako da je unaprijed, na neviđeno, s obzirom da još i nije snimljena do kraja, otkupljena i – druga sezona, istaknuo nam je Sila. 

Ono što posebno veseli, autorski dvojac Đikić-Matanić je na ovaj način pokazao kako ne postoji »globalna zavjera« prema malim produkcijama ili državama, već kako je jedino ispravna maksima koja je, kad je Hrvatska u pitanju, itekako poznata kad je primjerice sport u pitanju, kako je za svjetski uspjeh neophodna i presudna jedino – kvaliteta. 

Istaknimo kako je to veliki uspjeh za ekipu serije, hrvatsku audiovizualnu industriju, HTV, ali i općenito za Hrvatsku te posebno – Rijeku. S obzirom na to da su gledatelji prve sezone »Novina« redom bili oduševljeni i prikazom Rijeke u seriji, izvjesno je kako će Europska prijestolnica kulture 2020. godine dobiti nevjerojatnu globalnu promociju.

(Edi PRODAN)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter