Pametni uređaji zamijenit će prodavače u »komunikaciji« s kupcem, kao i odluke u vezi s marketinškim i promotivnim kampanjama koje će biti ponuđene kupcu
Do 2030. godine čak više od dvije trećine komunikacije prilikom kupnje obavljat će se uz pomoć pametnih uređaja, pokazalo je veliko globalno istraživanje na temu istraživačke kuće Futurum Research, predstavljeno na konferenciji Analytics Experience 2019 u Milanu. Od svibnja 2019. godine anketirano je više od 4.000 ljudi iz različitih sektora. Istraživanje je otkrilo da će za desetak godina doći do ogromnog pomaka u interakciji s kupcima. Pametni uređaji zamijenit će ljude i obavljati gotovo dvije trec´ine svih interakcija s kupcima, dok istovremeno kompanije strateški ulažu u napredne tehnologije, odnosno razvoj umjetne inteligencije, virtualne stvarnosti i upotrebu hologramskih projekcija prilikom reklamiranja i prodaje. Pametni uređaji zamijenit će prodavače u »komunikaciji« s kupcem, kao i odluke u vezi s marketinškim i promotivnim kampanjama koje će biti ponuđene kupcu.
Samonaplatne blagajne
- Izazov za kompanije bit će u ravnoteži između vrijednosti koju ljudski kontakt donosi prilikom kupnje i instantnih rezultata koje kupci ili korisnici usluga očekuju. Podaci, analitika, machine learning i umjetna inteligencija omoguc´it će strojevima uspostavu ove ravnoteže na način koji zadovoljava klijente i povec´ava učinkovitost tvrtke, kaže Daniel Newman, glavni analitičar i osnivač Futurum Researcha.
Gotovo 80 % ispitanih kompanija vjeruje da je potrošačima neugodno obavljanje kupnje samo uz pomoć tehnologije bez asistencije prodavača, dok zapravo samo 35 % kupaca to i priznaje. Nelagodu možemo vidjeti na primjeru redova u supermarketima koji su i dalje znatno duži na blagajnama gdje imamo prodavača nego na onima koje su namijenjene za samouslugu i samostalno plaćanje. Međutim, kompanije vjeruju da će sve više kupaca prigrliti nove tehnologije, a istraživanje to i dokazuje.
Isporuka robe dronom
Čak 80 % ispitanih potrošača izjasnilo se da bi voljelo da im proizvod bude isporučen dronom ili autonomnim vozilom. Gotovo identičan broj ispitanika kaže da očekuju interakciju s chatbotovima i očekuje da c´e koristiti virtualnu stvarnost da bi vidjeli kako c´e neki proizvod izgledati, poput toga kako komad namještaja može izgledati u kuc´i. Također, podjednak broj ispitanika smatra da c´e kontrolirati druge uređaje svojim pametnim uređajima, a nešto više od polovice ispitanika očekuje da c´e do 2025. godine uz pomoć virtualne stvarnosti »posjetiti« udaljene lokacije i zabaviti se.
Čak 8 od 10 korisnika misli da c´e pomoc´u pametnih aplikacija kao što su Google Home, Amazon Alexa itd. kupovati online ili kontrolirati »pametnu« kuću.
Tehnologije koje evoluiraju
Rezultati studije pokazuju da blizu dvije trećine brendova ulaže u virtualnog asistenta umjetne inteligencije, uz obrazloženje da im to može pomoći u kreiranju strategija i odnosu s kupcima. Više od polovice ulaže u inteligenciju jer smatraju da je to dobro interno sredstvo u okviru marketinga i prodaje. U izmijenjenu i virtualnu stvarnost (AR/VR) ulaže čak također svaki drugi brend kako bi potrošačima pomogli omogućiti prikaz proizvoda ili usluge koju im nude. Studija je također otkrila da čak 83 % brendova ulaže ili planira ulaganje u holografske projekcije za reklamiranje koje će se koristiti u prodavaonicama, interaktivnim igricama i na javnim događajima. Kada se govori o tehnologijama koje su veoma važne za lojalnost kupaca, prve su tri: mobilne aplikacije, brz pristup i mogućnost naručivanja putem smart home sustava upravljanja domaćinstvom. Možda je najvec´i izazov za brendove danas sposobnost da se svlada jaz nepovjerenja koji postoji između brendova i potrošača i čak se 59 % brendova slaže da je zaštita podataka o klijentima najvažniji čimbenik u osiguravanju potrošača. Nažalost, samo polovica ??potrošača vjeruje da robne marke štite privatnost podataka, dok 73 % potrošača vjeruje da je korištenje njihovih osobnih podataka »izvan kontrole«.
Roboti će raditi u hotelima, zračnim lukama i supermarketima
LG je još prošle godine predstavio tri nova konceptna robota su posebno razvijena za komercijalnu uporabu u hotelima, zračnim lukama i supermarketima. Svrha Serving Robota je da dostavi brzo i učinkovito hranu i piće gostima i korisnicima u hotelima i salonima u zračnim lukama. Robot može dostavljati hranu ili piće 24 sata na dan pomoću svog ugrađenog kliznog pladanja. Nakon što je isporuka potvrđena, Serving Robot se samostalno vraća natrag. Porter Robot je dizajniran kako bi odnio gostima prtljagu u sobe te minimalizirao neugodnosti koje mogu nastati zbog spore usluge i dugih čekanja tijekom boravka u hotelu. Porter Robot također može pružiti uslugu brzog check-ina i check-outa i pobrinuti se za plaćanje što omogućava gostima koji su u žurbi da se odjave, a da se njihova prtljaga dostavi u auto koji čeka - i to sve u vrlo kratkom vremenu. Uz pomoć Shopping Cart Robota kupci mogu skenirati predmete koristeći čitač bar koda na robotu kako bi vidjeli cijene proizvoda, ali i njihov cjelokupni popis kupnje na zaslonu – na glavi robota. Robot također može voditi kupce do proizvoda koje odaberu na aplikaciji za pametne telefone.
»Nosivi roboti« upravljaju ljudskim pokretima
Analizira se i to kako nosivi roboti mogu poboljšati kvalitetu života. CLOi SuitBot je udoban za nošenje, a prirodno rotirajući zglobovi omogućavaju mu da se kreće opušteno i na prirodniji način kako bi pružio podršku donjem dijelu tijela korisnika dok hodaju, stoje ili rade. Dizajn cipele robota je poput sandala, a značajka automatskog podešavanja omogućuju korisniku lakši ulazak i izlazak iz odijela te se tako LG CLOi SuitBot razlikuje od brojnih drugih egzoskeleta.
LG CLOi SuitBot se može povezati s drugim LG-evim uslužnim robotima kako bi postali dio pametne radne mreže za isporuku informacija i alata potrebnih na radnim mjestima kao što su proizvodnja, logistika i distribucija. Uslužni roboti LG CLOi razvijaju se kao dio LG-eve šire inicijative umjetne inteligencije (AI) namijenjene za komercijalni sektor. Tehnologija umjetne inteligencije (AI) omogućuje da LG CLOi SuitBot uči i razvija se kroz prepoznavanje i analizu biometrijskih podataka i podataka iz okoline te mjeri i analizira pokrete kako bi predložio optimalna kretanja i položaje tijela za maksimalnu učinkovitost.