SVETA SRCA U PULI

SLIKE OTIŠLE S IZLOŽBE. Za kraj predstavljena i monografija autora BRANKA GULINA

| Autor: Vanesa BEGIĆ
Zatvaranje izložbe (Snimio Dejan Štifanić)

Zatvaranje izložbe (Snimio Dejan Štifanić)


Zatvaranje izložbe Branka Gulina koja je proteklih tjedana bila postavljena u Muzejsko-galerijskom prostoru Sveta Srca "Šaman - zanatlija - umjetnik" upriličeno je u četvrtak navečer predstavljanjem monografije o ovoj izložbi te simboličnim performansom.

Prisjetimo se, autorovi kiparski radovi koje je izložio u prizemlju galerijskog prostora nastali su kao refleksija prapovijesne umjetnosti, a svi njegovi kiparski i slikarski radovi te crteži na izložbi inspirirani su arheološkim nalazima i antropološkim saznanjima o ritualima. Na katu Svetih Srca, bili su izloženi autorovi recentni radovi koji predstavljaju raznolike sadržaje jer, kako je istaknuo, suvremeni umjetnik je, između ostalog, istinski slijednik drevnih šamana, posrednik između sfere duhovnog i sfere materijalnog.Ilustracija

Gulinova monografija na 88 stranica obuhvaća tri ciklusa njegovih radova, kao i poglavlje koje se odnosi na pulsku izložbu. O monografiji su govorili ikona hrvatske konceptualne umjetnosti Vlado Martek, ravnatelj Arheološkog muzeja Istre Darko Komšo, povjesničarka umjetnosti Kristina Tamara Franić Kučiš te sam autor.

Uz samo zatvaranje izložbe upriličen je i performans, odnosno slike, radovi su doslovni "skinuti", fizički, označivši na taj način kraj ovoga ciklusa i ove izložbe, a sve to uz glazbu Musorskog "Slike s izložbe".

"Slike s izložbe" je suita za klavir koju je Musorgski napisao 1874. godine, u spomen na svog prijatelja Wiktora Hartmanna koji je preminuo godinu dana ranije. Jedanaest Hartmannovih slika Musorgski je pretočio u deset stavaka suite. Kao uvod i između slika javlja se još šest stavaka: pet promenada bez naslova, te jedan naslovljeni stavak. Suitu su kasnije prerađivali i orkestrirali mnogi skladatelji.

Upravo je na takav prigodan način upriličeno skidanje izložbe, što je autor režirao kao performans, a u kojem se dio izložaka koji se odnosi na "Ritual Majke Zemlje" ritualno uklanja uz glazbu temeljenu na etnografskom proučavanju primordijalnih motiva. Uz "indijanski" dio izložbe slušala se glazba nastala na muzičkim motivima sjevernoameričkih Indijanaca, a Gulinove "nevidljive slike" s kata galerije spuštane su uz zvuke Vivaldijeva "Ljeta". Odlazak posljednjih Gulinovih eksponata iz izložbenog prostora Svetih Srca označila je glazba Jimija Hendrixa.

Izdavač monografije je Arheološki muzej Istre, autori tekstova su Vlado Martek, Kristina Tamara Kučiš Franić, Darko Komšo i sam autor, a fotografije u njoj djelo su Duška Marušića Čičija, Danila Memedovića, Manuela Angelinija i Zorana Angeleskog, dok realizaciju i print potpisuje pulski MPS.Ilustracija

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter