Izložena su remek-djela iz fundusa Muzeja Ivana Meštrovića – djela iz stalnih postava, ali i ona manje poznata i nikad izlagana, iz muzejskih čuvaonica. Izložbeni postav obogaćen je umjetninama iz kolekcija drugih muzejskih i crkvenih institucija, kao i onih u vlasništvu nasljednika Ivana Meštrovića
Konačno, jedan od najistaknutijih hrvatskih, ali i svjetskih kipara 20. stoljeća Ivan Meštrović (1883. – 1962.) predstavljen je u Puli i to na tri lokacije – u Augustovom hramu gdje je izložen njegov "Sveti Ivan Krstitelj", u galeriji Amfiteatar izložena je "Rimska Pietà", a u Svetim Srcima može se razgledati izložba "Otisci duše - Religiozna umjetnost Ivana Meštrovića". Sve ove izložbe povezuju sakralne teme, a u Svetim Srcima održano je svečano otvorenje.
Bogat postav
Izložena su remek-djela iz fundusa Muzeja Ivana Meštrovića – djela iz stalnih postava, ali i ona manje poznata i nikad izlagana, iz muzejskih čuvaonica. Izložbeni postav obogaćen je umjetninama iz kolekcija drugih muzejskih i crkvenih institucija, kao i onih u vlasništvu nasljednika Ivana Meštrovića. Izložba je osmišljena i realizirana zahvaljujući timskom radu kustosa Muzeja Ivana Meštrovića, velikoj stručnoj pomoći kolega iz Arheološkog muzeja Istre te predstavljena publici zahvaljujući kreativnoj viziji dizajnera Mauricija Ferlina. Autorica izložbene koncepcije je Zorana Jurić Šabić, a uz nju autorice izložbe su Lana Majdančić, Maja Šeparović Palada i Barbara Vujanović.
Kako je na otvaranju rekao ravnatelj Arheološkog muzeja Istre Darko Komšo, ovu su izložbu dugo spremali i dugo joj se nadali. Prije pet godina on i tadašnji ravnatelj Muzeja Ivana Meštrovića Andro Opara shvatili su da Meštrovićeva djela nisu nikada bila izlagana u Puli, niti u Istri te su nešto odlučili napraviti, no trebalo je pet godina da se od ideje dođe do realizacije i to u ovoj, kako Komšo kaže, jednoj od najljepših galerija u Hrvatskoj. On se zahvalio ravnateljici Muzeja Ivana Meštrovića Sandri Grčić Budimir kao i autoricama izložbe i svim djelatnicima AMI-ja i djelatnicima Kapitela koji su omogućili da se Meštrovićevi radovi dopreme i postave. Zahvalu je uputio i dizajneru Mauriciju Ferlinu koji je napravio odličan posao.
- Ovo je najveći izložbeni projekt AMI-ja ove godine u Puli, nadamo se da će biti jedan od najvećih u Istri i da ćete svi uživati u ovom što smo vam pripremili, kazao je Komšo.
Ravnateljica Muzeja Ivana Meštrovića Sandra Grčić Budimir rekla je da ovaj muzej ovom izložbom predstavlja značajne dionice Meštrovićevog opusa pa su 2013. priredili izložbu posvećenu temi majčinstva, 2016. i 2018. izložbu skulptura koje tematiziraju tjelesnost i erotiku u Meštrovićevim djelima, a ove godine posvećuju se religioznoj umjetnosti, što je jedan od najvažnijih i najprisutnijih tema u Meštrovićevom stvaralaštvu.
- Konceptom izložbe koja se širi izvan jednog izložbenog prostora predstavili smo Meštrovićev znak u Puli i Istri postavivši ga na ključnim mjestima i u Augustovom hramu i amfiteatru, rekla je Grčić Budimir i pozvala publiku da uživa u Meštrovićevim djelima.
Kustosica izložbe Zorana Jurić Šabić opisala je Meštrovića kao najvećeg stvaratelja sakralne umjetnosti 20. stoljeća i činjenica je da su religiozne teme i motivi konstanta njegovog stvaralaštva, bez obzira je li je ta djela stvarao iz vlastite unutarnje potrebe ili za specifične crkvene prostore.
- Osim toga, Meštrović je najveći sakralni graditelj u međuratnom periodu, izgradio je crkve u Splitu, Otavicama, biskupiji Cavtatu pa je ova izložba bila zaista veliki izazov jer nam je želja bila prikazati njegov religiozni opus u svim medijima – crtežu, slikarstvu, kiparstvu i arhitekturi. Na izložbi je 55 radova nastalih u pet desetljeća Meštrovićeva djelovanja, a ovaj izbor radova zaista prikazuje Meštrovića kao majstora stila, od ekspresionizma do art decoa, od klasicizma do realizma. Bez obzira na njegovu stilsku pripadnost možemo reći da je Meštrović uvijek bio sposoban prenijeti tu duhovnost unutarnjeg stanja, kaže Jurić Šabić i ističe da prostori kao što su Sveta Srca, Galerija Amfiteatar ili Augostov hram svojim sakralnim i antičkim kontekstom daju izvrsnu scenografiju Meštrovićevu djelu pa su ovom izložbom ponovo potvrdili Meštrovićev izniman doprinos stvaranju moderne sakralne umjetnosti.
Barbara Vujanović kaže da se Meštrovićev sakralni opus može pratiti od njegovih najranijih radova koje je stvarao dok je živio u rodnim Otavicama pa sve do konca života kojeg je proveo u SAD-u.
Znak iskustva
- Sva ta djela nose znak njegovog životnog iskustva i vremena u kojem je živio i stvarao. Primjerice, Prvi svjetski rat ga je nagnao prema sakralnoj tematici pa su ovdje okupili brojne primjere djela iz toga perioda kada je stvarao najviše u drvu, kao i iz međuratnog razdoblja. Jedno od ključnih djela je i "Vječno razapet" koje se nalazi u crkvi presvetoga otkupitelja u Otavicama koji također nosi specifičan pečat njegovog širokog nazora i obazrivosti prema drugim religijskim izričajima. Tu je i ciklus posvećen proroku Jobu kojem se vraća u nekoliko perioda, koje je stvorio nakon Drugog svjetskog rata koji je obilježio njega, njegovu obitelj, ali i čitavo čovječanstvo.
Dogradonačelnica Elena Puh Belci veli da je sigurna da će ove tri izložbene lokacije biti prepoznate od Puljana, ali i turista, dok se pročelnik županijskog Upravnog odjela za kulturu Vladimir Torbica zahvalio timu koji je radio na izložbi što su Puli poklonili još jednu monumentalnu izložbu. "Vjerujem da jedan Meštrović u Svetim Srcima može samo biti još bolji nego što inače jest", kazao je Torbica podsjetivši da je AMI prošle godine bila najnagrađivanija muzejska ustanova u Hrvatskoj. U ime Vlade Republike Hrvatske izložbu je otvorila pomoćnica ministra turizma Monika Udovičić i svima zahvalila što su Meštrovića doveli u Pulu.