SKLADATELJ I AUTOR GLAZBE ZA FILM "ZALJUBLJENI SHAKESPEARE"

OSCAROVAC STEPHEN WARBECK: Pišite glazbu za koju možete reći da ste ponosni i koja vam nešto znači

Stephen Warbeck: Svaki film postavlja nove probleme i nove izazove (Matija ŠĆULAC)

Stephen Warbeck: Svaki film postavlja nove probleme i nove izazove (Matija ŠĆULAC)


Nakon osvajanja Oscara doista je bilo drukčije. Nudili su mi rad na filmovima na kakvima nikad nisam do tada radio. Ipak, rekao bi da je sada situacija slična onoj od nekad, a to s Oscarom je trajalo možda nekoliko godina. Radilo se o tome da su ljudi htjeli da im glazbu za film sklada dobitnik Oscara, no da me sada netko pita da skladam glazbu za neki film, to ne bi bilo zbog Oscara

"Zaljubljeni Shakespeare", "Billy Elliot", "Mandolina kapetana Corellija" samo su neki od popularnih filmova za koje Stephen Warbeck skladao glazbu, a za rad na "Zaljubljenom Shakespeareu" osvojio je i Oscara. O svojim je iskustvima Warbeck pričao sudionicima 6. Međunarodnog festivala filmske glazbe i zvuka koji je nedavno održan u Puli, a tim smo povodom i razgovarali s ovim slavnim skladateljem.

- Puno ste radili i prije nego što ste osvojili Oscara, no na koji način vam se život promijenio nakon što ste osvojili ovu nagradu?

- Nakon osvajanja Oscara doista je bilo drukčije. Nudili su mi rad na filmovima na kakvima nikad nisam do tada radio. Ipak, rekao bi da je sada situacija slična onoj od nekad, a to s Oscarom je trajalo možda nekoliko godina. Radilo se o tome da su ljudi htjeli da im glazbu za film sklada dobitnik Oscara, no da me sada netko pita da skladam glazbu za neki film, to ne bi bilo zbog Oscara. Naime, u 19 godina nakon što sam osvojio nagradu bilo je još 19 dobitnika tako da se zapravo sve vratilo u normalu. Jedino se još, ako dođete na neki filmski festival ili nešto slično, priča o tome da ste dobili nagradu Američke filmske akademije. U većini slučajeva u našem poslu nitko vas ne pita u koju ste školu išli ili jeste li bili dobar student na fakultetu, nego se vrednuje vaš noviji rad. Sve ono što je bilo prije, nije nestalo, ali ne igra više toliko važnu ulogu.

- Znači, morate biti popularni kako biste bili još popularniji?

- Tako je. Jedna prilično drukčija stvar koja se dogodi nakon osvajanja Oscara je to da mnogi mali, nezavisni filmaši kažu "O, njega nećemo moći angažirati. Previše je mainstream ili preskup". Razmišljaju na taj način jer ste radili na "Zaljubljenom Shakespeareu" koji je prilično konvencionalan film s orkestralnom glazbom. Da nisam osvojio Oscara za taj film mogao sam se baviti filmovima koji su čudni, eksperimentalni, no umjesto toga bivate percipirani više kao mainstream skladatelj. To je jedna od stvari koja se može dogoditi.

- Imate li danas veću kreativnu kontrolu nad vašom filmskom glazbom nego nekada?

- To jako varira. Imate kompletnu kontrolu nad tome da odaberete što ćete raditi, ali jednom nakon što počnete raditi na projektu s redateljem, imate neku kontrolu ali to varira od filma do filma. U nekim slučajevima redatelj ima zadnju riječ kada se radi o tome kako će glazba izgledati, a u drugim slučajevima redatelj će vam dati puno slobode da odlučite o instrumentima, u kojem smjeru će glazba ići, koje su glazbene teme…

- Koliku ste kontrolu imali kada ste radili na "Zaljubljenom Shakespeareu"?

- Film je režirao John Madden s kojim sam radio na pet ili šest projekata. Bilo je jako dobro. On ima nevjerojatnu memoriju. Film bi se projicirao, ja bih svirao klavir, a on bi rekao "Pokušajmo tu istu temu, ali s drugom scenom". Ja sam pisao glazbu, ali mi smo je zapravo zajedno oblikovali - kako pristaje, s kojom scenom može ići. Rekao bi "Pokušajmo onu stvar opet, znaš ono što odsvirao otprije, odsviraj to sada sa scenom kada njen lik napušta kazalište, ali malo brže". Tako da smo zbilja zajedno razvijali ideje. Nema uvijek takve suradnje, više ste prepušteni sebi. Mislim da sam s Maddenom imao sastanke svakih četiri ili pet dana te mi je davao puno ideja kako želi da glazba ispadne, što želi promijeniti nakon čega bi otišao i vratio se nakon nekoliko dana i opet bi sve prošli. (Mladen RADIĆ)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter