(Snimio Igor Dražić)
U Galeriji Hrvatskog udruženja interdisciplinarnih umjetnika otvorena je izložba riječke umjetnice Ivane Postić "Prije leta". Izložba obuhvaća skulpture nastale od 2022. do 2025.
- Zapravo je stvar da me ptice uopće ne fasciniraju, nego mi je ptica polazišni motiv za istraživanje kiparske forme, objašnjava Postić.
(Snimio Igor Dražić)
To je očito nešto je prati, poput njenog umjetničkog potpisa ili kako slikovito objašnjava "Kao što Knifer ima meandre, tako ja imam pticu".
- One su oblik od kojeg krećem raditi druge oblike koje na njih možda podsjećaju, a možda ne podsjećaju jer je to samo neki "klik" od kojeg kreće dalje, kaže.
U tom kreiranju najviše se služila fleksericom, tako da je vješta s alatima, ali tu je i njen partner Mateo Voćanac koji je malo vještiji pa joj pomogne.
Te se skulpture sastoje od tri boje - crne, boje drva i tirkiznu koje si međusobno pašu, a na prijašnjim izložbama imala je i ljubičastu koja odgovara boji hrasta.
(Snimio Igor Dražić)
- Imam svoj tok misli dok radim pojedinu skulpturu, ali kada je napravim, ona je gotova. Ne razmišljam "u rikverc" što mi je značila, ili nije značila. Više razmišljam o formi, naglašavanju forme nego o nekoj simbolici, kaže Postić kojoj je ovo prva izložba u Puli.
Izložbu je uz autoricu, a u ime HUiU-a otvorila Kristina Nefat koja je citirala povjesničarku umjetnosti Branku Arh koja je napisala tekst o izložbi.
(Snimio Igor Dražić)
"Kad su prve Ivanine ptice u drvu predstavljene na skupnoj izložbi primorsko-goranskih kipara u riječkoj galeriji Kortil (2022.) i potom postavljene u prostor (Fužine i Lokve), bilo je očito da njezino djelo budi ne samo zanimanje, već i poštovanje. Prepoznata je kao nadarena kiparica koja poručuje da je ne zanima priča ni dosjetka ni trendovsko preslagivanje kiparskih mogućnosti, da njezina tematska i oblikovna traženja teže elementarnosti, jednostavnosti, sažimanju, zaokruženoj oblikovnosti forme. I kad površinu aktivira grafizmom i kolorističkim intervencijama, efektima koji doprinose ekspresiji i plastičnom intenzitetu djela, ne gubi temeljnu misao. Dakle, ne odvaja skulpturu od kromatskog i crtačkog, boja i crtež postoje na površini skulpture, ali bez forme. Ondje gdje se gledaju kao aktivni elementi, pojačavaju temu", kaže Arh.
Izložba je prodajna i može se razgledati do prvog svibnja.