Rad Oscara Murilla "Institut za rekoncilijaciju" bit će izložen u Puli, na trijemu Augustovog hrama te u samom hramu
Program manifestacija započet će trodnevnim otvorenjem u četvrtak 19. lipnja u Vodnjanu, 20. lipnja u Puli, Raši i Labinu te 21. lipnja u Rijeci u Muzeju moderne i suvremene umjetnosti. Program Bijenala čine radovi 27 umjetnika i umjetničkih kolektiva te neki od lokalnih spomenika i drugih tragova prošlih vremena koji ravnopravno sudjeluju u izložbenoj strukturi koju su sastavile članice kustoskog kolektiva Što, kako i za koga/WHW
Drugo izdanje Bijenala industrijske umjetnosti naslovljeno "Na leđima palih divova" održat će se od 20. srpnja do 28. listopada u Labinu, Puli, Raši, Rijeci i Vodnjanu. Program manifestacija započet će trodnevnim otvorenjem u četvrtak 19. lipnja u Vodnjanu, 20. lipnja u Puli, Raši i Labinu te 21. lipnja u Rijeci u Muzeju moderne i suvremene umjetnosti. Program Bijenala čine radovi 27 umjetnika i umjetničkih kolektiva te neki od lokalnih spomenika i drugih tragova prošlih vremena koji ravnopravno sudjeluju u izložbenoj strukturi koju su sastavile članice kustoskog kolektiva Što, kako i za koga/WHW. Prema najavi, otvorenje će obilježiti višestruke izložbe s velikim brojem radova nastalih posebno za Bijenale, te performansi, projekcije i stručna vodstva.
- Među umjetnicima koji će osobno predstaviti svoje radove na Bijenalu posebno se ističe cijenjeni kolumbijski umjetnik s londonskom adresom, Oscar Murillo, čiji će se rad "Institut za rekoncilijaciju" (2018) izložiti u Puli, na trijemu Augustovog hrama te u izložbenom prostoru samog hrama. Otvorenje Murillove izložbe je u petak, 20. srpnja točno u podne. Izložit će se monumentalna instalacija koju čine crna platna na trijemu hrama, dio niza Murillovih crnih slika koje nastaju dugi niz godina, te figure radnika odjevene u generičku radnu odjeću i gumene čizme i postavljene među antičke objekte izložene u unutrašnjosti hrama. Instalirana na ulazu u Augustov hram, crna platna stvaraju impozantnu prisutnost koja komunicira s nizom sedimentiranih povijesnih slojeva vidljivih na centralnom trgu u Puli, a figure unutar hrama u kontrastu su s nevidljivošću radnika u postindustrijskim društvima, no instalacija ih vraća u simboličko srce novih servisnih industrija – antički hram koji je postao poštovana i posjećena povijesna baština, ističe se u najavi kustoskog kolektiva Što, kako i za koga/WHW. Organizatori podsjećaju da su platna na trijemu Augustovog hrama već izlagana diljem svijeta, na venecijanskom Bijenalu 2015. godine figurirala su kao centralno djelo izloženo na samom ulazu u paviljon s glavnom izložbom. Murillovi radovi često su izlagani na velikom broju međunarodnih umjetničkih manifestacija, u muzejima i galerijama; samostalno i u okviru grupnih izložbi. (Priredila B. Ć. J.)