U Premanturi je održana sedmodnevna plesna radionica pod vodstvom Dunje Jocić, međunarodno hvaljene plesačice, koreografkinje i redateljice s nizozemskom adresom. Seminar pod nazivom "Dance is in the head" upriličen je u romantičnoj uvali Polje na Kamenjaku, pod borovima i s mirisom soli u zraku. Fokus je, osim na plesu, bio na vizualizaciji i kazališnom izričaju. Stvarao se multidisciplinaran performans kroz koji se istražuje pozadina ljudske psihe.
- Na ovoj smo radionici radili na povezivanju uma i tijela. Ne bavimo se samo tijelom, jer ne smatram da je ples fizička stvar. Bez misli tijelo se nikad ne bi pokrenulo. Zato niti ples ne možemo tretirati kao neku čistu fizičku i tehničku izvedbu. Svaki pokret ima svoju misao, rekla nam je Dunja te dodala da se u školama plesa uči nešto u potpunosti drugačije. Uglavnom samo tehnička i fizička izvedba. Ali, kako kaže ova mlada plesačica, ples je u suštini misao.
Dunja Jocić započela je svoju karijeru kao ritmička gimnastičarka u bivšoj Jugoslaviji i natjecala se na Svjetskom prvenstvu u Bruxellesu 1992. godine. Diplomirala je na baletnoj školi "Lujo Davičo" u Beogradu i na plesnoj akademiji Codarts u Rotterdamu. Plesala je za velikane plesnog kazališta kao što su Hans van Manen, Emio Greco/PC, Ballet du Nord (Lille, Francuska), te je poznata po svom radu s plesnom kompanijom Club Guy & Roni. Godine 2013. nominirana je za prestižnu nizozemsku kazališnu nagradu Golden Swan (Zlatni labud) u kategoriji najimpresivnijeg plesnog izvođača.
Na edukaciji su sudjelovali ljudi iz različitih struka i disciplina, i to iz Njemačke, Srbije, Nizozemske i Hrvatske. Radionicu je organizirala mlada pulska plesačica Nika Janković.
- Dunju sam izabrala jer sam oduševljena njezinim radom. Drugačije je od onoga što inače izvode plesači i koreografi. Zanimljiva je kao osoba i od ljudi zahtijeva individualne i autentične izričaje. Ova radionica je puno pridonijela plesačima baš na toj individualnoj razini. To je bio cilj. Odnosno, nismo se toliko usredotočili na grupu nego na samostalni razvoj pojedinca. I baš zato ljudi nisu morali biti plesači da sudjeluju u ovoj edukaciji. Radi se o pokretu, a ne nužno o nekom plesnom iskustvu, objasnila je Nika.
Nika Janković započela je svoju profesionalnu plesnu karijeru 2009. godine, kada se pridružila pomlatku Zagrebačkog Plesnog Ansambla. S njima je provela godinu dana prije nego je odlučila studirati ples u inozemstvu. Diplomirala je na studiju suvremenog plesa, koreografije i plesne edukacije u Amsterdamu, na Akademiji za kazalište i ples. Daljnju izobrazbu stekla je s predavačima kao što su poznati koreograf Maurice Causey, Nina Wolny (Countertechnique), Katie Duck (improvizacija, MagPie), Adriaan Luteijn (Introdans), Liat Waysbort, Tony Vezich (Release the beast), Luke Jessop (Ultima Vez, Ion tribe), Gaga, itd. Radila je i s Conny Janssen Danst, ICK Amsterdam (Emio Greco|Pieter Scholten). Predaje suvremeni ples i postavlja predstave na Akademiji za kazalište i ples u Amsterdamu te na raznim pre-edukacijskim odjelima u Nizozemskoj. S obzirom na to da je svoju rutinu nedavno upotpunila i praksom joge, važnost povezanosti uma i tijela joj je itekako poznata.
Radionica se održala pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Javne Ustanove Kamenjak, Općine Medulin te Ansambla Slobodnog plesa Liberdance iz Zagreba. (Napisala Chiara BILIĆ, Snimio Dejan ŠTIFANIĆ)