(Hina/EPA)
Puhački ansambl Hrvatskog narodnog kazališta Split u petak i subotu, 19. i 20. ožujka, pod ravnanjem maestra Vetona Marevcija izvest će dva koncerta s djelima francuskih autora s kraja 19. i prvog dijela 20. stoljeća.
Program koncerta otvara Pastorala za puhački septet u B-duru, op.30 Gabriela Piernea (1863.-1937.), francuskog skladatelja i dirigenta, potomka glazbeničke obitelji. Na njegov skladateljski stil snažno su utjecali Massenet, Franck i Saint-Saens, u kasnijim djelima čak i Debussy i Ravel. Pierneova djela su klasična u formi, ali modernog duha. Posebno je bio nadahnut starijim formama francuskih plesova kakva je i Pastorala koja otvara predstojeći koncert.
Slijedi prvi stavak Chanson iz Chanson et dances, Op.50. Vincent d' Indy (1851.-1931.) bio je kompozitor, dirigent i profesor. Prepoznat među kritičarima kao kompozitor visoke koherentnosti muzičke strukture, uz programske ili simboličke elemente i bogatu paletu orkestralnih boja. Na d'Indyev stil komponiranja utjecali su Berlioz i posebice Wagner, a skladba Chanson neodoljivo podsjeća na drugu temu iz poznatog Wagnerovog djela Siegfried-idila.
Koncert zaključuje Petite Symphonie za puhački nonet u B-duru, op. 216 Charlesa Gounoda (1818.-1893.), jednog od najpriznatijih francuskih kompozitora 19. stoljeća, najpoznatijeg po sakralnim djelima i operi Faust. Velik je njegov utjecaj na kasnije skladatelje, posebno one iz francuskog kulturnog kruga. Vodeći je skladatelj francuskog klasičnog repertoara a njegova genijalnost u pisanju melodija vidljiva je u Petite Symphonie.
Puhački ansambl HNK-a Split nastupit će pod ravnanjem maestra Vetona Marevcija, kojemu je to dirigentski debi pred publikom splitskog nacionalnog kazališta u kojem je od prošle godine angažiran kao dirigent Zbora.