U GALERIJI PULA VEČERAS SE OTVARA IZLOŽBA

BOJAN ŠUMONJA: Naziv izložbe "Sumnja" je kao riječ vizualno vrlo slična mom prezimenu bez kvačice na slovu Š i bez slova O

| Autor: Vanesa BEGIĆ
Bojan SxumonjaHina

Bojan SxumonjaHina


Kao dio brojnih manifestacija za Dan grada Pule danas u 19 sati u Gradskoj galeriji Pula bit će otvorena izložba slika Bojana Šumonje naziva "Sumnja". U razgovoru za naš list Šumonja nam je predstavio svoje najnovije radove.

- Radovima predstavljenim na ovoj najnovijoj izložbi, koja donosi u svome naslovu i zanimljivu igru riječi, ispisujete jednu novu priču hrvatske suvremene likovne umjetnosti.

- Riječ Sumnja je vizualno vrlo slična mom prezimenu bez kvačice na slovu Š i bez slova O. U logotip naslova izložbe umjesto slova O ubacio sam Uroborosa, zmiju koja jede samu sebe, a simbolizira beskonačni ciklus života i smrti, rađanja i umiranja, beskonačnost duše, itd. Zmija je također i biće koje je zavelo i prevarilo Evu, a povezano je s osjećajima iskušenja, seksa, s upitnom vjerom i nečime što stoji između vas i vaše religije. Sumnja je stanje nepotpune vjere u nekog ili nešto, a isto tako i metoda propitivanja datosti.

Dakle zmija je probudila sumnju, učinila je da čovjek "padne u grijeh" te raskine izravni odnos s Bogom, postala je amblem zla. Cijela izložba zamišljena je kao divinacija, tj. gatanje, samo što se gata slikama, a ne recimo kartama. Pitanje koje pitatelj postavlja glasi: "Kako sjebati zmiju?"

Svaka slika na izložbi je poput npr. tarot karte velike arkane koja već sama za sebe predstavlja neki arhetip, a u kombinaciji s drugim kartama-slikama savjetuje što ti je činiti kako bi izašao iz ove klopke i pomaknuo se na viši nivo svijesti.

- Ovoga su Vam puta renesansni, odnosno ranorenesansni umjetnici bili nadahnuće, ali i poticaj za stvaralaštvo?

- To je moj prijatelj, kustos Mladen Lučić u kataloškom tekstu primijetio. Ja toga nisam previše svjestan jer je moja memorija prepuna kojekakvih materijala i slika pa svašta zna isplivati na površinu.

- Ova djela odlikuje i upečatljiv kolorit?

- Recimo da je ovo nešto novo u mom opusu, prevladava drugačije svjetlo, neka drugačija atmosfera.

- Kompozicije Vaših radova obogaćene su i protagonistima crtanih filmova, na način da dolazi do posebne simbioze među raznim vidovima umjetnosti?

- Svi likovi-protagonisti koji se pojavljuju na slikama su također svojevrsni arhetipovi koji pomažu čitanju slike. Primjerice, slika "We are all coming from somewhere" prikazuje izbjeglice i njihove snove. Crni lav i srna su eterični, "nestvarni" i pripadaju "drugom svijetu", svijetu snova. Slika govori o tome, da smo mi svi od nekuda došli, da imamo svoju osobnu povijest i uspomene, ali nas ponekad okolnosti u kojima se nađemo (ratovi, kataklizme, osobne tragedije itd.) nemilosrdno resetiraju, međutim ostaju nam snovi kao utočište…

- Kroz Vaše stvaralaštvo stalno je prisutna i ekološka komponenta, i kada nije izričito naglašena?

- Točno, u zadnje vrijeme slikam pomalo distopične slike pa se često pojavljuju plastični likovi kao arhetipovi devastacije u istarskim šumama, životinje na deponijima smeća, tvornički dimnjaci… Npr. slika "WTF is Rudy" koja prikazuje deponij s božićnim jelenom i lavom je slika koja možda najviše progovara o prolaznosti materijalnog i kako uzore treba tražiti u duhovnom prostoru.

- Koliko strukovna udruženja pomažu promociji umjetnika i njegove umjetnosti?

- Strukovna udruženja uglavnom djeluju lokalno i dobre su platforme za mlade i nadolazeće autore.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter