u pokretu

Otvorena izložba rovinjskog studija u HDD galeriji: Pogled na multidisciplinarnu karijeru Anselma Tumpića

| Autor: Hina
Gradski bazeni Pula, signalizacija i vizualni identitet - studio Tumpić/Prenc (Promo)

Gradski bazeni Pula, signalizacija i vizualni identitet - studio Tumpić/Prenc (Promo)


Izložba "U pokretu/On the Move" rovinjskog dizajnerskog studija Tumpić/Prenc, Anselma Tumpića i Sare Prenc Opačić, koja se danas u zagrebačkoj HDD galeriji, donosi pogled na multidisciplinarnu karijeru Anselma Tumpića u Italiji i Hrvatskoj od 2000-ih do danas.

Brušenje svestranosti

Kako je najavljeno, ta će mini-retrospektiva prikazati kako su se u njegovom radu ispreplitali dizajn, oglašavanje, medijska umjetnost, spekulativna dizajnerska praksa i istraživački rad.

Njezin središnji dio portretira neke od najzanimljivijih projekata studija koji se, ocijenio je kustos izložbe Marko Golub, nametnuo na sceni inovativnim, duhovitim i lucidnim rješenjima u širokom spektru medija - od vizualnih identiteta i kampanja, preko oblikovanja ambalaže, do kompleksnih sustava signalizacije, za koje su dobili brojna domaća i međunarodna priznanja.

"No, ona ujedno daje i temeljit uvid u sve ono što je prethodilo samom studiju te na mnoge načine pomoglo izbrusiti njegovu današnju svestranost i smisao za inovaciju", napomenuo je u predgovoru.

Dio izložbe posvećen je utjecajnom talijanskom inkubatoru za dizajnere i umjetnike, Centru za istraživanje komunikacija Fabrica (koji su u Trevisu osnovali Olivero Toscani i Luciano Benetton), gdje je Tumpić, nakon inicijalne rezidencije, radio dvije godine ostvarivši niz radova među kojima dominiraju oni u kojima poznate predmete i simbole stapa s njima stranim, nadrealnim ili kontradiktornim kontekstima.

"Većina ih je objavljena u različitim publikacijama, a jedan se našao i na naslovnici kanadskog aktivističkog magazina Adbusters, koji je 1990-ih i 2000-ih bio iznimno utjecajan, osobito među dizajnerima, sa svojim deklariranim anti-oglašivačkim i antikorporativnim stavom", podsjeća Golub.

Tumpić od 2003. do 2013. radi za velike oglašivačke agencije, kao što su BBDO (2005. – 2011.) i Saatchi & Saatchi (2011. – 2013.), obje u Milanu, a najintenzivniji angažman imao je na oglasnim kampanjama za automobilske tvrtke, Mini, BMW i Toyotu.

Po Golubovim riječima, izložba je prostorno koncipirana poput vrtloga na zidovima i parapetima galerije, u kojem se sve te različite vrste radova susreću i razilaze.

Priče unutar priča

"Vizualno, oslanjajući se na motive rastvorenih kutija, ona sugerira putovanje, nomadizam, ne ostajanje na jednom mjestu, procese postupnog otkrivanja, razmišljanje izvan okvira, slojevitost, višedimenzionalne koncepte, ‘priče unutar priča’, ‘ideje unutar ideja’ kakvima obiluje rad ovog studija", dodao je.

Među ostalim, Studio Tumpić/Prenc potpisuje vizualni identitet i signalizaciju Gradskih bazena u Puli (2018.), kao i signalizaciju Gradskog bazena Rovinj (2023.).

Izložba ostaje otvorena do 4. travnja.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter