I Vižinada je imala svoju divu, o čijem se liku i djelu sve donedavno nije znalo puno. Tek je zadnjih godina krenula revalorizacija lika i djela čuvene balerine Carlotte Grisi koja je do slave došla na svjetskim pozornicama.
U režiji Ljiljane Gvozdenović i zahvaljujući Operi b.b. te festivalu Rovinj Art&More, na Maloj sceni Istarskog narodnog kazališta upriličena je predstava "Carlotta Grisi od Vižinade do vječnosti".
Carlottu je tumačila Annamaria Serda, a Ronald Braus Jullesa Perrota. Serda je i autorica teksta, a pijanist je Mario Čopor. Autor glazbe je Darijan Ivezić, a dio tehničkog tima su i Siniša Galović, Ivica Aničić te Ana-Marija Aničić.
Carlotta Grisi, koja je rođena u malom, bajkovitom istarskom gradiću Vižinadi je zahvaljujući svom talentu, ambiciji, disciplini i odnosu s koreografom Jullesom Perrotom, dostigla vrhunac baletne umjetnosti, plešući po svjetskim scenama (Pariz, Beč, London, St. Petersburg).
Malo poznata činjenica je da je najpoznatiji balet romantizma "Giselle" napisan upravo za nju. U srži drame je Carlottin kompliciran odnos s Jullesom Perrotom, čuvenim koreografom, koji je bio njen mentor, suradnik i ljubavnik.
Carlotta Grisi bila je muza francuskog pisca Theopilea Gautiera, a talent je razvijala pod mentorstvom Perrota. Zahvaljujući njima dvojici i skladatelju Adolpheu Adamu koji su bili inspirirani Carlottinim plesom, nastala je "Giselle".
"Giselle" je do današnjeg vremena ostala jedna od najizvođenijih baletnih predstava romantizma, definirana je kao klasično baletno djelo, koje je od svoje praizvedbe doživjelo mnoge koreografske preobrazbe, a najdulje se zadržalo na repertoaru u rukopisu koreografskog klasika Mariusa Petipa.
Premda su podatci o Carlotti Grisi dosta suhoparni i teško dostupni, ovdje je na jednostavan, ali vrlo pitak, tečan način prikazan njezin život, borba, težak odnos s Perrotom, ali je na kraju pronašla i mir i sreću, nakon prekida veze s njim.
Grisi, Carlotta, (Vižinada, 25. ili 28.VI.1819. – Saint Jean kraj Ženeve, 20.V.1899.).
U Istrapediji muzikologinja Lada Duraković piše da je Grisi "sa sedam godina nastupila prvi put u milanskome Teatro alla Scala. Kao čudo od djeteta, diplomirala je s 13 godina, a debitirala u Milanu 1832. Nakon toga započinje s turnejama po Italiji. U Napulju je upoznala koreografa i plesača Julesa Perrota, što je bilo odlučujuće za njezinu daljnju karijeru. Putovali su skupa po Europi, nižući uspjeh za uspjehom. Karijeru plesačice napustila je na vrhuncu slave, s 34 godine".