Vrhunskim se kritičarom, veli Ivica Buljan, postaje, ako se ima veliku mogućnost odabira, a prisjetio se pri tome i velikih kazališnih kritičara, čije je osvrte uživao čitati i od kojih je puno naučio
Posljednji Doručak s autorom na 26. Sa(n)jmu - Ivica Buljan i Aljoša Pužar (Snimio Dejan Štifanić)
O svome odrastanju, poimanju kazališta, raznim principima koncipiranja kazališne misli i drugome govorio je Ivica Buljan tijekom jučerašnjeg posljednjeg Doručka s autorom na 26. Sajmu knjige u Istri, a voditelj je bio Aljoša Pužar.
Kazao je da ga je dalmatinski ambijent uvelike odredio, prisjetio se opisa dalmatinskih krajeva u djelima Dinka Šimunovića, ali i same ambivalentnosti tih geografskih areala. Spomenuo je Alku kao kazališno-političku formu, ali i druge običaje spojene s tradicijom, kulturom, odnosno spoj prirode i kulture.
Premda je najpoznatiji kao režiser, diplomirao je francuski jezik i komparativnu književnost na Sveučilištu u Zagrebu. Radio je kao kazališni kritičar, a tek se potom okrenuo režiji, što je postala njegove profesija.
Na upit kako se postaje kazališni kritičar, koju širinu treba pri tome imati, kazao je da to svakako određuje i koliko se toga pogledalo, barem što se tiče stvaranja širine pogleda na kazališni svijet, te kako je zahvaljujući svojim profesorima s komparatistike i francuskog došao do puno širih pogleda na književnost, pa time i na teatar. Vrhunskim se kritičarom, veli Buljan, postaje, ako se ima veliku mogućnost odabira, a prisjetio se pri tome i velikih kazališnih kritičara, čije je osvrte uživao čitati i od kojih je puno naučio. Naglasio je da je kritika često sklona interpretaciji teksta predstave, a ne dramskog teksta, poistovjetivši te dvije stvari koje su u biti različite. Rekao je i da bi se kazalište danas trebalo maknuti od hermeneutičke škole.
Bilo je govora i o odnosu prema tekstu općenito, kao i prema kazališnom tekstu, a Buljan se prisjetio kako im je profesor na predavanjima francuske književnosti između ostalog govorio i o Krleži, na komparativan način dotičući se tako brojnih tema. Rekao je za sebe da je često bio u svojevrsnom slalomu između dviju različitih percepcija kazališta, te kako je po mnogočemu Vito Taufer promijenio kazališne poglede.
Naglasio je da njemačka didaktička škola ima kao centar svega smisao, a francuska škola samu ljubav prema tekstu. Premda nije studirao režiju, kazalište je njegov svijet, a prisjećao se i kako su ga na početku bavljenja režijom svi pitali "kako to da režiraš, a nisi režiser".
Govorio je i kako radi s glumcima, o glumačkim vježbama, radu s ekspresijom glasa, te kako je nerijetko golo tijelo na sceni izazov ljepote, ali i skandala.
- Nikada nisam rekao nekom glumcu ili glumici da se mora skinuti, do toga oni sami dolaze kroz razgovor o predstavi i načinu interpretacije lika, naglasio je Buljan uz misao da govoreći o današnjem svijetu i o tome što smo sve prošli, razloga za optimizam uvijek ima.