(Medicinska škola Pula)
S početkom drugog polugodišta u Medicinskoj školi Pula nastavljaju se brojne aktivnosti i projekti, uključujući one koji potiču čitanje i umjetničko izražavanje. Jedna od takvih inicijativa predstavila se učenicima u srijedu, 29. siječnja, kada su medicinska sestra Oriana Španić i knjižničarka Iva Turina govorile o radu Čitateljskog kluba "Preobražaj".
Klub "Preobražaj" namijenjen je osobama sa psihosocijalnim poteškoćama te okuplja korisnike Odjela za psihijatriju pulske Opće bolnice i štićenike Doma za odrasle Vila Maria. Djeluje od 2022. godine, a provodi ga udruga Žuta minuta u suradnji s Gradskom knjižnicom i čitaonicom Pula te Općom bolnicom Pula, uz financijsku potporu Ministarstva kulture i medija.
Susreti u klubu osmišljeni su kroz dva segmenta – u prvom se dijelu čitaju kraći tekstovi poput poezije, basni i zagonetki, s obzirom na to da članovi zbog svoje dijagnoze nemaju mogućnost dugotrajnog fokusiranja. U drugom dijelu provode se jezične vježbe, crtaju stripovi i osmišljavaju priče. Tekstovi se pažljivo biraju i više puta analiziraju kako bi odgovarali potrebama članova.
Kako su istaknule voditeljice kluba, glavni ciljevi ovih aktivnosti su poboljšanje pažnje, razvoj socijalnih i komunikacijskih vještina, jačanje samopouzdanja te smanjenje društvene izoliranosti korisnika. Pri tome se oslanjaju na principe biblioterapije – korištenja literature u svrhu unapređenja zdravlja.
Oriana Španić i Iva Turina krajem 2023. godine dobile su nagradu Ponos Hrvatske za svoj angažman u Čitateljskom klubu "Preobražaj". Istaknule su kako im nagrada predstavlja priznanje, ali i dodatnu obvezu za daljnje unaprjeđenje rada kluba. Učenici Medicinske škole pozvani su da se pridruže inicijativi, a sudeći po njihovom interesu tijekom predstavljanja, čini se da će se neki i odazvati.
Predstavljanje kluba održano je u sklopu programa "Uokviri priču", koji u Medicinsku školu Pula dovodi pisce, umjetnike i predavače na razne teme. Ovim i sličnim aktivnostima škola nastoji ne samo promicati kulturu čitanja nego i prepoznati potrebe zajednice te pružiti učenicima priliku za širu društvenu angažiranost.