UMAG

ZLATNI LAV: Genetove "Sluškinje" tematski aktualne i danas

Festivalskoj publici predstavio se Teatar Koper, s kazališnim klasikom, predstavom "Služkinji" (Sluškinje) kontroverznog francuskog pisca, dramaturga i aktivista Jeana Geneta. Riječ je o uspješnom redateljskom prvijencu mladog redatelja Ivana Lobode, a glavne uloge povjerene su mladim glumcima Ivanu Tepšiću i Blažu Popovskom u ulozi Sluškinja te iskusnom Igoru Štamaluku koji utjelovljuje Gospu

| Autor: Sanja BOSNIĆ
Publika Zlatnog lava je predstavi dodijelila ocjenu 4, 25

Publika Zlatnog lava je predstavi dodijelila ocjenu 4, 25


Preksinoć, druge večeri 22. Međunarodnog festivala komornog teatra "Zlatni lav" u umaškom Kazalištu "Antonio Coslovich" predstavio se festivalskoj publici Teatar Koper, s kazališnim klasikom, predstavom "Služkinji" (Sluškinje) kontroverznog francuskog pisca, dramaturga i aktivista Jeana Geneta. Riječ je o uspješnom redateljskom prvijencu mladog redatelja Ivana Lobode, a glavne uloge povjere su mladim glumcima Ivanu Tepšiću i Blažu Popovskom u ulozi Sluškinja te iskusnom Igoru Štamaluku koji utjelovljuje Gospu, središnji dramski lik oko kojeg se gradi priča u predstavi.

Dramaturška slojevitost

Radnja drame se odvija početkom tridesetih godina XX. stoljeća u bogato uređenoj spavaćoj sobi Gospe gdje sluškinje, sestre Claire i Solange uvježbavaju "scenu" s Gospom koju glumi Claire i Claire koju glumi Solange. U toj si igri daju pravo ulaska u Gospinu spavaću sobu bez njenog znanja, odijevaju njenu odjeću, nakit, koriste njenu šminku... Odvijanjem radnje publici postaje jasno da njihova igra personificira jal zbog servilnog odnosa u koji su stavljene te u kontekstu društvenih odnosa generalizira pobunu protiv klasnih razlika onoga doba, odnosno, jedino u toj igri u odsustvu Gospe sestre se uspijevaju približiti slobodi.

U svojoj dramaturškoj slojevitosti te isprva zabavnoj igri, sestre postepeno otkrivaju publici svoj opaki plan, da se tu ne radi o benignoj igri (bijegu iz stvarnosti) uživljavanja, već one prakticiraju kako ubiti Gospu. Istovremeno publika prati i njihove konfliktne odnose te međusobno obračunavanje koje u svakodnevnici prikrivaju u tišini svog potkrovlja.

Složenost međuljudskih odnosa

Zabavno i dramatično isprepliću se scene na pozornici, dok mladi glumci- sestre vješto insceniraju morbidne scene opsesivnog ubojstva. Proniknemo li bolje u temu Genetovih "Sluškinja", kontekstualno ju možemo smjestiti u recentno vrijeme gdje je u rastu alijenacija i ljudi sve češće koriste društvene mreže za međusobnu komunikaciju pretvaranjem u neke "druge" osobe, zamjenom stvarnog svijeta u virtualni u kojem vjeruju u vlastite laži.

Claire i Solange su svojom energijom i dijalogom potakle posjetitelje na razmišljanje o složenosti međuljudskih odnosa.

Ova predstava Jeana Geneta, za kojeg se tvrdi da ju je nadahnuo veliki zločin papinskih sobarica i sestara početkom 1933. godine je najčešće uprizorena kazališna predstava, a prema uputama autora igraju je muškarci, pa su ovaj zahtjevan projekt identifikacije sa ženskim likovima nadahnuto odradili vrlo mladi slovenski glumci.

Publika je predstavi dodijelila ocjenu 4, 25.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter