Matija Ferlin je uz glumicu Dijanu Vidušin na sugestivnoj pozornici Prosperovog vrta prikazao 17. poglavlje Joyceovog romana "Uliks"
Mjesto radnje: sugestivan Prosperov vrt, odmah pored tabora ekipe Kazališta Ulysses, kod hotela Franina i Jurina na Velikom Brijunu. Vrijeme radnje: predvečer, taman kada kreće zalazak sunca. Protagonisti: plesač i redatelj Matija Ferlin te glumica Dijana Vidušin. Tema radnje: 17. poglavlje Joyceovog romana "Uliks".
U ponedjeljak navečer, naime, na Velikom Brijunu uprizorena je estetski vrlo moćna izvedba ovoga djela slavnog irskog pisca koje je danas aktualnije nego ikada.
Ova je sezona brijunskog Kazališta Ulysses u velikoj mjeri posvećena i Joyceu. Budući da je Joyce nakratko posjetio i Brijune , u prizemlju hotela, odnosno "Sobi Karmen" otvoren je prostor posvećen nejmu, a brojni su umjetnici na razne načine interpretirali njegova djela, posebice "Uliks". Sve je to uvod u iduću kazališnu sezonu, kada će biti upriličen veći kazališni komad posvećen upravo Joyceu.
"Meditacija o migraciji" kratka je izvedbena forma redatelja i izvođača Matije Ferlina nastala u suradnji s glumicom Dijanom Vidušin. Ferlin ovdje na poetičan način otvara prostor kolektivne meditacije duboko uronjen u intimne meditacije na temu migracije, odlaženja i prelaženja, koristeći formu pitanja bez odgovora, gradeći time otvoreno polje nestalnosti, nesigurnosti i čuđenja.
Upravo je prirodna pozornica, prekrasna, uz vodu, suton, prikazala na najbolji mogući način tu atemporalnu priču o odlascima, prelaženjima, uz Joyceov tekst iz kojeg je zorna atemporalnost ljudske sudbine, međuljudskih odnosa, ali sve se to može iščitavati i kao duboku introspekciju, interpretaciju duše u okviru nekog kolektiva i u su-odnosu s drugima.
Kritičar S. L. Goldberg bio je svojevremeno napisao da je "Uliks" prikaz ispraznosti suvremenog ljudskog društva. Prema tome paralela s Homerovom "Odisejom" dekonstrukcija je grčkog mita koji više ne postoji u modernom svijetu, a taj proces dekonstrukcije prikazan je na toj sugestivnoj prirodnoj pozornici, gdje je i sam ambijent bio, uz izvođače, na neki način su-protagonist.
Vidušin je vrlo nadahnuto kazivala tekst, vrlo dubok, pun konotacija i aluzija, što je Ferlin sporom scenskom igrom interpretirao. Akteri predstave ispraćeni su ovacijama publike, a pridružio im se na samome kraju, prilikom aplauza, i Rade Šerbedžija.
Ulomci i ilustracije "Meditacije o migraciji" bit će nadalje izloženi u Sobi Jamesa Joycea te tako biti sastavnim dijelom work in progress izloženih autorskih radova.
Izvedba autora Matije Ferlina peta je u nizu kratkih izvedbi za publiku uživo i online u sastavu programskog izdanja 2020. Brijunska soba Jamesa Joycea – work in progress. Prije njega različite razvojne etape svoga autorskog rada na multimedijalnom projektu Uliks, čija je premijera predviđena za 2021. godinu, promišljanja, doticaj, iskustva i odnosa spram osebujnog djela jednog od najznačajnijih književnika 20. stoljeća, predstavili su Damir Urban, Zijah Sokolović, Milan Pleština i Nigel Osborne, Clea Friend i Jonathan Walton.
Zbog izrazito velikog interesa publike za predstavu "Tko se boji Virginije Woolf?" Kazališta Ulysses na raspored je dodana još jedna izvedba - u četvrtak, 13. kolovoza u Tvrđavi Minor na Malom Brijunu. Brod iz Fažane za Mali Brijun polazi u 20.30 sati.
Predstava "Tko se boji Virginije Woolf?", nastala u koprodukciji kazališta Ulysses i Beogradskog dramskog pozorišta (BDP), premijerno je izvedena 29. srpnja 2019. u Tvrđavi Minor na Malom Brijunu, osvojivši sve redom odlične službene kritike. Sve dosadašnje reprizne izvedbe bile su gotovo unaprijed rasprodane, a ansambl predstave uvijek ispraćen dugim pljeskom i ovacijama publike. Sjajni ansambl predvođen Radom Šerbedžijom, koji je za ulogu Georgea dobio ovogodišnju Nagradu hrvatskog glumišta za najbolju mušku ulogu, čine još Katarina Bistrović Darvaš (Martha), Milan Marić/Martin Grđan (Nick) i Romina Tonković/Nika Ivančić (Honey).
U petak, 14. kolovoza na Velikom Brijunu legendarni riječki Putokazi glazbenoj javnosti predstavljaju svoj novi, 14. album imena "Meandri". Koncert će se održati u dvorištu Etnografskog muzeja na Velikom Brijunu, u organizaciji Kazališta Ulysses. Brod iz Fažane polazi u 20 sati.
- Odlučili smo zagrebati najdublje. Dosljedni sebi, uronili smo u novi projekt od "Početka do Smrti". Skladbe u "Meandrima" Putokaza su putovanja koja izmjenjuju tijek, korita Rječine, oštro i krivudavo s promjenama pravca, ali uvijek s konačnim ciljem. Konačnim poput Smrti, koja je uvijek na koncu novog početka. Nestaje svijet pravih vrijednosti, bilo kakvih ustvari. Glazba, uronjena u konzumerizam, postaje samo zrcalom vremena. Ne poštuje se više Nikoga i Ništa. Nismo nimalo ponizni, ni na kratko, treptaja tren. Dok, tek ponekad, osluhnemo deja vu melodiju pjesme koju je pjevala naša Baka, vrijeme je za krik. Za potragu za izgubljenim nama Samima. Za ljubavlju, suradnjom, dobrim i Svjetlom. Ako nisi upoznao tamu, nećeš znati cijeniti Svjetlost. Ako ne poštuješ Tugu i Smrt, nećeš znati poštovati Život, kažu o novom projektu Putokazi.
Glasovnu izvedbu pjevača Putokaza u "Meandrima" prate autohtoni žičani instrumenti i udaraljke u tradicionalnim ritmovima Primorja, Hrvatske, ali i svih strana svijeta u jedinstvenoj cjelini. Scenski pokret osmislio je koreograf Benjamin Hrupački, a styling pjevača stilisti Igor Dobranić i Tajči Čekada. Autorica je Miranda Đaković, a instrumentalne aranžmane postavili su Zoran Majstorović i Iztok Turk.