(Foto: Gradska Radionica)
Art Panoptikum, program predstavljanja novih izložbi suvremene vizualne umjetnosti u svjetskim muzejima i galerijama, održat će se po 59. put u subotu 03. svibnja u 20.00 sati, a ujedno otvoriti sezonu događanja u vrtu Gradske Radionice u Puli.
Na početku, u prvoj temi predstavit će se izložba poznatog američkog umjetnika Marka Bradforda koja je pod nazivom „Keep Walking“ otvorena do 18. svibnja u Hamburger Bahnhof – Nationalgalerie der Gegenwart u Berlinu. Ova izložba nudi impresivno istraživanje rase, spola i ekonomske nejednakosti, predstavljajući uvjerljiv narativ koji zaokuplja i um i osjetila. Izložba prikazuje 20 dinamičnih djela nastalih u dva posljednja desetljeća, uključujući slike, skulpture, prostrane instalacije i videozapise.
U sljedećoj temi slijedi prikaz sveobuhvatne retrospektivne izložbe turske slikarice i operne pjevačice Semihe Berksoy koja je pod nazivom „Singing in Full Colour“ otvorena do 11. svibnja također u Hamburger Bahnhof – Nationalgalerie der Gegenwart u Berlinu. Odražavajući Berksoyin život kao izvedbene umjetnice, izložbeni prostor je osmišljen kao kazališna scenografija. Nekoliko njezinih velikih slika izloženo je poput opernih scenografija, dok su druge raspoređene u konstelacije koje prikazuju figure kao da su likovi na pozornici. Ova retrospektiva poziva posjetitelje da zakorače u svijet Semihe Berksoy, gdje se granice između umjetnosti, života i performansa stapaju u jedinstven, živahan izraz.
Nakon toga predstavit će se retrospektivna izložba jednog od najutjecajnijih suvremenih japanskih umjetnika Yukinori Yanagia koja je pod nazivom „ICARUS“ postavljena do 27. srpnja u Pirelli Hangarbicocca u Milanu i prikazuje njegove ikonične i nove radove. Umjetnik s ovom izložbom pruža nove poglede na mehanizme vlasti i paradoksalne aspekte suvremenih društava, kao upozorenje i poziv na razmišljanje o ljudskoj aroganciji, tehnologiji i destrukciji.
Zatim dolazi na red prikaz retrospektivne izložbe belgijske umjetnice, redateljice i spisateljice Chantal Akerman koja je pod nazivom „Travelling“ otvorena do 7. rujna u muzeju suvremene umjetnosti MAC u Lisabonu. Prateći faze njezine karijere, izložba podsjeća na godine i mjesta u kojima je Akerman živjela i snimala, obuhvaćajući širok raspon medija, od filma i televizije do pisanja i instalacija. Od burleske do tragičnog, od mjuzikla do osobne i svjetske patnje, od spavaće sobe do pustinje. Bio-filmografija, animirana citatima redateljice, prati opću vremensku liniju ovih višestrukih putovanja.
Potom slijedi predstavljanje izložbe istaknutog talijanskog umjetnika Sandra Chie koja je pod nazivom „I due pittori: Opere su carta“ otvorena do 15. lipnja u izložbenom prostoru zaklade Biscozzi | Rimbaud koja se nalazi u gradu Lecce. Ovi radovi na papiru pravo su putovanje u intimnu arhivu umjetnika s točno stotinu radova nastalih od 1989. do 2017. Pinokio, anatomije, narativi, tragična ironija, smiješne scene, ljubavi, samoće i melankolije koje pripadaju povijesti čovječanstva doprinose stvaranju vizualnog i emocionalnog doživljaja ove izložbe.
Nakon toga na redu je prikaz izložbe slika britanske umjetnice Rose Wylie koja je pod nazivom „When Found becomes Given“ otvorena do 23. svibnja u galeriji David Zwirne u Londonu. Ova prezentacija uključuje recentna platna i poliptihe koji lutaju različitim kronologijama i spajaju osobno, simbolično i povijesno – nastanjujući stvarne i zamišljene vremenske linije. Wylie slika nekonvencionalno i često kombinira riječi ili rečenice u velikim i naizgled sirovim slikama, punih suhog britanskog humora koji odbacuje bilo kakvu naznaku ortodoksnosti ili pretenzije.
A posljednja tema posvećena je izložbi austrijskog arhitekte Hansa Holleina koja je pod nazivom „transFORMS“ otvorena do 2. lipnja u Centre Pompidou u Parizu. Izložba pruža bolje razumijevanje koherentnosti između kreativnih i kritičkih pristupa Hansa Holleina i predstavlja njegova najznačajnija djela koja sama po sebi odražavaju istraživanje od pola stoljeća neprekinutog rada. Danas, pogled na njegov „stil“ kao postmodernistički zaslužuje daljnje proučavanje s obzirom na Holleinovu uključenost u različite pokrete koji su oblikovali postavangardizam od 1960-ih do 1980-ih, od enformelizma do konceptualizma i pokreta radikalne arhitekture.
Program Art Panoptikum u organizaciji Gradske radionice priprema i vodi Boris Bogunović, a programske aktivnosti Gradske radionice podržavaju Ministarstvo kulture i medija te Grad Pula dok je ulaz na sva događanja besplatan.