Dvije su konstante permanentno prisutne u umjetničkom stvaralaštvu Alema Korkuta; propitivanje kiparskog medija s pomicanjem njegovih perceptivnih granica te sama procesualnost nastanka skulpture, bilo da je riječ o njenoj tvorbi ili destrukciji
Etablirani umjetnik i profesor kiparstva na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti Alem Korkut izlaže večeras od 19 sati u Galeriji Šikuti. Riječ je o jednodnevnim izložbama koje organizira Šikuti Machine u sastavu projekta 'Nevidljiva Savičenta'.
Ponavljanjem nekih od važnijih izložbi, koje su se prethodno održale u tom nekonvencionalnom izložbenom prostoru - štali u Šikutima, ali i pozivajući umjetnike na stvaranje novih ambijentalnih i likovnih intervencija i performansa, kustos ovog programa Mladen Lučić podsjeća nas na ključno razdoblje kulturnih aktivnosti u Svetvinčentu, koje su već tada odmicale od dominantnih institucionalnih praksi u suvremenoj vizualnoj umjetnosti.
Dvije su konstante permanentno prisutne u umjetničkom stvaralaštvu Alema Korkuta; propitivanje kiparskog medija s pomicanjem njegovih perceptivnih granica te sama procesualnost nastanka skulpture, bilo da je riječ o njenoj tvorbi ili destrukciji.
Kako navodi istaknuti kustos i povjesničar Mladen Lučić, Alem u svom kiparskom izrazu koristi klasičnu skulpturu, mobilne (često interaktivne) objekte, fotografiju, video, crtež, instalaciju, odnosno sve ono gdje je prisutan kiparski izraz, ili točnije sve ono u čemu Alem prepoznaje skulpturalnu provenijenciju.
Konceptualna nota provlači se kroz čitav Korkutov opus koji karakterizira i izuzetna duhovitost kao i insistiranje na komunikaciji s gledateljem. U svom dosadašnjem opusu Alem je načeo niz kiparskih problema, a neprekidno propitivanje skulpturalnih svojstava i njihova interpretacija zaokružili su njegovo dosadašnje stvaralaštvo u izuzetno zanimljivu (stilski i medijski različitu, a idejno i misaono identičnu) zaokruženu cjelinu.
- U Korkutovom stvaralaštvu diskutiraju različite geometrijske forme s amorfnim materijalima, minimalistička asocijativnost u neprekidnom je dijalogu s narativnim i deskriptivnim, pokret iniciraju gledatelji ili on nastaje motoričkim putem kao logična posljedica skulpturalnog razvoja forme, dok su gradnja i destrukcija, kao i fizička promjena materije, konstante njegova kiparskog izraza, pojašnjava Lučić.
Alem Korkut (Travnik, 1970.) od 2007. predaje Kiparstvo na zagrebačkoj Akademiji, a trenutačno je u statusu redovnog profesora. Član je umjetničke organizacije Atelijeri Žitnjak od 2003. godine. Živi i radi u Zagrebu. Autor je više javnih skulptura, među kojima su "Karijatida u Pazinu" (2002.), Spomenik biciklu u Koprivnici (2005.), Spomenik palim braniteljima Domovinskoga rata u Šibeniku (2006.) te "Četiri rijeke" u Karlovcu (2009.). Izlagao je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu, a dobitnik je više nagrada i priznanja.