(Snimio Duško Marušić Čiči / Glas Istre)
Zagrebački Muzej za umjetnost i obrt u Puli predstavio je u Galeriji C8 poznate grafike istaknutog hrvatskog slikara i grafičara Marijana Detonija.
- Nakon tri održane izložbe, u Zagrebu, Križevcima i Budimpešti, zagrebački Muzej za umjetnost i obrt i u Puli predstavio je radove ovog velikog umjetnika. To je naša prva suradnja s Muzejom za umjetnost i obrt, ali dugi je niz suradnji tu sa Sanjinom Mihelićem, nekadašnjim ravnateljem Arheološkog muzeja Zagreb, sada ravnateljem Muzeja za umjetnost i obrt, kazala je Adriana Gri Štorga koja je u ime ravnatelja Arheološkog muzeja Istre Darka Komše pozdravila nazočne.
Sanjin Mihelić kazao je da će i u ovoj svojoj novoj ulozi puno surađivati s pulskim AMI-jem na raznim izložbama i projektima.
Autorica izložbe dr. sc. Antonia Došen navela je da su tu predstavljeni poznati linorezi iz jedne od najvažnijih grafičkih mapa hrvatske međuratne umjetnosti "Ljudi sa Seine" iz 1934. godine te iz dosad rijetko viđene linorezne grafičke mape "Tračnice" iz 1941. godine.
- Autor je u medij grafike nevjerojatnom tehnikom prenosio i dočarao atmosferu svakodnevice ljudi u jeku ekonomske krize kroz prizore otpuštenih, gladnih i nezaposlenih, kao i prikaze putovanja i stradanja. Do izložbe je došlo zahvaljujući suradnji muzejskih institucija te obitelji Percl i gospođi Dagmar Löffler-Badžek koji su donirali originalne grafičke ploče Zbirci grafike Muzeja za umjetnost i obrt. Tijekom boravka u Parizu Detoni bilježi prikaze uličnih scena, obraća pozornost na radnike, u jeku ekonomske krize promatra prizore gladi, crta i bilježi život otpuštenih, nezaposlenih čije likove kasnije ekspresivno urezuje na linoleumu, navela je autorica izložbe.
Serija matrica iz grafičke mape Tratinčica je, uz nekoliko monotipija čuvanih u različitim grafičkim zbirkama u Hrvatskoj, otisnuta samo jednom, za potrebe njegove retrospektivne izložbe 1979. godine.
Voditeljica projekta i autorica koncepta izložbe je dr. sc. Antonia Došen. Kustoski tim čine kustosice Antonia Došen i Mihaela Cik, a vizualni identitet izložbe potpisuje Tessa Bachrach-Krištofić.
Radovi se mogu razgledati do 27. listopada u Galeriji C8.