u kinu valli

FOTOGALERIJA / Izložba istarskih dizajnera za ljubitelje filma

| Autor: Glas Istre


Autorski dvojac čine Sara Kern Gaćeša, akademska slikarica, i Neven Udovičić, magistar grafičkog dizajna. Djeluju na relaciji Istra - Zagreb i već godinama surađuju s inozemnim redateljima i distribucijskim kompanijama koji njeguju poseban pristup filmskom marketingu te traže dizajn s izraženom umjetničkom notom.

Među izloženim radovima vrijedi istaknuti tzv. "Japanski triptih" — seriju plakata za japanske horor filmove koji su rađeni za naručitelja iz Pariza, a prošle su godine izloženi u zagrebačkoj Laubi u sklopu bijenalne "Izložbe hrvatskog dizajna 21/22" — najvažnije strukovne dizajnerske manifestacije u Hrvatskoj.

Izloženi plakati ne koriste fotografije, već su u potpunosti ilustrirani. U filmskoj industriji korištenje ilustracija na plakatima nije često i može varirati ovisno o žanru filma i marketinškoj strategiji. No, nakon ere digitalne fotografije i Photoshop manupulacija u 90-ima i 2000-ima, ilustracije su ponovno postale relevantan element u svijetu filmskog oglašavanja, dodajući posebnu estetsku vrijednost i izražajnost.

Doprinos povratku illustracije dao je trend tzv. alternativnih filmskih plakata koji su u jednom trenutku preplavili online zajednice filmofila. Evo kako su autori izložbe pojasnili tu pojavu:

"Alternativni filmski plakati u pravilu su zanimljiviji i vizualno kreativniji od onih službenih, no to je djelomično zato što njihov zadatak nije dovući publiku u kinodvorane i ne robuju komercijalnim zahtjevima (drugim riječima — ne moraju prikazati filmske zvijezde). Nastali su iz ljubavi prema filmovima, a i danas, petnaestak godina kasnije, iznimno su prisutni. Postoje čak i specijalizirane galerije koje se bave prodajom isključivo takvih plakata."

"Većina radova iz foajea kina Valli zapravo je dio tog trenda", ističe Neven. "Nastajali su kada bi odgledani film na nas ostavio posebno snažan dojam. Nadamo se da će i posjetitelje kina Valli podsjetiti na neke njima drage filmove, na čarobne trenutke u kinodvoranama, i na razloge zašto se u njih iznova rado vraćamo."

Ova izložba također podsjeća da medij plakata, iako ga danas češće susrećemo na svojim pametnim telefonima nego na ulicama, i dalje zadržava svoju relevantnost. Izložbu možete pogledati do kraja listopada, a s nešto izmijenjenom postavom nastavlja se u siječnju i veljači iduće godine.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter