Gradnja rotora u Umagu
U okviru strateškog ulaganja u umašku prometnu infrastrukturu radi povećanja prometne sigurnosti, brže protočnosti prometa te praćenja europskih standarda, Grad Umag je nedavno pokrenuo projekt izgradnje novog rotora na križanju Ulice E. Miloša, E. Pascalija i Trgovačke ulice.
Radi se o iznimno važnom prometnom rješenju koje će novim gradskim rotorom, a koji je kao takav postojao još '60.-tih godina proteklog stoljeća, zaokružiti prometnu cjelinu središta grada. Zahvat rekonstrukcije obuhvaća i cijelu Pascalijevu ulicu sve do sljedećeg rotora, čime se jamči veći stupanj sigurnosti i protočnosti, posebice radi blizine škole i Doma zdravlja.
Investicija se odnosi na rekonstrukciju i izgradnju jednotračnog kružnog raskrižja, kao i triju povezanih pristupnih prometnica. Na cijelom području zahvata predviđena je izgradnja pješačkih i biciklističkih staza, a na svim prijelazima pješaka i biciklista bit će ugrađene taktilne staze za slijepe i slabovidne osobe, kao i rampe za prolaz s invalidskim kolicima. Povozni dio kružnog raskrižja izvodi se od granitnih kocki, a namijenjen je kretanju vozila većih dimenzija poput autobusa i kamiona. Središnji otok uređuje se kao zelena hortikulturno uređena površina, dok se razdjelni otok i dio zaštitnog pojasa na zapadnoj strani, prema novo projektiranoj biciklističkoj stazi i nogostupu, uređuju kao popločene površine.
U okviru rekonstrukcije Ulice Eduarda Pascalija, koja će i dalje biti namijenjena dvosmjernom kretanju vozila, uredit će se kolnik, a između prometnih traka izvest će se razdjelni otok čija je funkcija onemogućavanje učestalog skretanja vozila u bočne pristupne ulice, što trenutno stvara velike gužve. Pješačke komunikacije bit će omogućene obostrano uz prometnicu. S jedne strane izvodi se nogostup, dok se s druge izvodi pješačko-biciklistička staza. Iz Ulice Eduarda Pascalija formira se odvojak prema Ulici E. Miloša, odvojen zelenom površinom od prometnog traka.
Ulica Ernesta Miloša i dalje će biti namijenjena jednosmjernom kretanju vozila. Prometnica se izvodi s dva prometna traka, uz usmjeravanje na jedan.
Trgovačka ulica će i dalje biti namijenjena jednosmjernom kretanju vozila iz smjera kružnog raskrižja prema starogradskoj jezgri. Pješačke komunikacije bit će omogućene obostrano. S jedne strane prometnice bit će izveden nogostup, dok će s druge strane biti izvedena pješačko-biciklistička staza. U smislu izgradnje i rekonstrukcije infrastrukture rotora radi se o infrastrukturnom čvorištu koje će, po izgradnji potrebne infrastrukture, omogućiti nesmetani daljnji razvoj prije svega starogradske jezgre. Na postojećem prostoru gradskog parka urediti će se sasvim nova zelena površina koja će se u cijelosti uklopiti u nove standarde uređenja sa novim vizurama i novim nasadima.
Vrijednost navedenih radova doseže oko 11 milijuna kuna.