AUTENTIČNOST U TURIZMU

Pečatirani kruh već ovog ljeta na vrsarskim manifestacijama?


Predavanje dr. sc. Ivone Orlić naslovljeno "Autentičnost u turizmu" i radionica na temu interpretacije baštine u turizmu koju je vodila magistar Manuela Hrvatin, u organizaciji TZO-a i Općine Vrsar održano u prepunoj dvorani vrsarske Zajednice Talijana, bio je nastavak realizacije prekograničnog projekta Interreg Slovenija-Hrvatska "Uživam tradiciju po kulinarskoj transverzali od Panonije do Jadrana" koji vodi magistar Tea Štifanić. Predavači su najprije identificirali dosadašnje nedostatke cjelovitog pristupa povezivanja baštinskih zajednica projektnog područja s naglaskom na premalo inovativne pristupe baštini, kao što su zajednički proizvodi, turizam pričanja povijesnih priča i doživljaja koje posjetiocima aktiviraju sva osjetila.

Baštinske zajednice

Zbog navedenih se nedostataka gube prilike za privlačna radna mjesta na lokalnom području. Stoga je cilj projekta - kako su naglasile Štifanić, Orlić i Hrvatin - uspostava cjelovitog zajedničkog pristupa koji će u iznimno bogatoj okolini prirodnih resursa i kulturnih spomenika od Prekomurja do Istre, omogućiti gostima aktivno doživljavanje kulture, kulinarske baštine i lokalnih okusa, kroz osnivanje baštinske zajednice, aktiviranje i povezivanje lokalnih ponuđača te na tom temelju gostima svih uzrasnih doba ponuditi drugačije doživljaje od onih iz kraja odakle dolaze. Daljnji cilj projekta je uspostava kulinarske rute od Panonije do Jadrana, koja će sudionicima ponuditi jedinstven doživljaj autohtone tradicije i kulinarstva u obliku privlačnih programa i turističkih proizvoda. Među specifičnim ciljevima projekta je i povećanje stručnosti ciljnih skupina i svih sudionika uključenih u zajednice povezane baštinom.

- Vrsarani su pokazali da im je stalo da utječu na procese koji će se dogoditi u njihovom gradu. Ponudila sam različite teorije, od one koja negira mogućnost autentičnosti u turizmu, do one kako prilagoditi autentičnosti u turizmu, na temelju mojih istraživanja. Vrsarani su prihvatili ovu drugu i sada nam treba nešto čime ćemo brendirati grad iz sadašnjih potreba. Svi sudionici trebaju biti svjesni da rekonstruiramo autentičnost i jako je bitno da mještani to prihvate, kako bi to za njih postala stvarnost, komentirala je nakon predavanja Ivona Orlić.

Brendiranje općine

Manuela Hrvatin pojašnjava da se prva radionica bavila uglavnom tradicijom hrane na području Vrsara i okolice. "Građani su pozitivno reagirali i dali nam impute vezane uz strategiju razvoja općine na tu temu, podizanja kvalitete postojećih i prijedloge za nove turističke manifestacije. U otvorenom razgovoru izrazili su svoje želje kako se brendirati u tradicionalnoj gastronomiji po kojoj bi vrsarska destinacija postala još prepoznatljivija. A mogućnosti leže u autentičnim dokumentima starih vrsarskih uredbi iz 1609. godine koje je u svojoj knjizi sabrao doc. dr. sc. Ivan Milotić. Najviše je govora bilo o pečatiranom kruhu koji bi se već ovog ljeta mogao pojaviti na štandovima svih turističkih manifestacija u Vrsaru, kaže Hrvatin najavljujući sljedeću radionicu već u četvrtak, 1. ožujka. (Slaven BRAJKOVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter