ukupno je 116 željezničko-cestovnih prijelaza

OVE GODINE U TRI NALETA VOZILA POD VLAK SMRTNO STRADALE DVIJE OSOBE: HŽ će na jesen modernizirati sedam cestovnih prijelaza preko pruge u Istri

| Autor: Jasna ORLIĆ
Vozač je preživio nalet automobila pod vlak na prijelazu kod Svetog Petra u Šumi (Snimio: Dejan Štifanić)

Vozač je preživio nalet automobila pod vlak na prijelazu kod Svetog Petra u Šumi (Snimio: Dejan Štifanić)


Ove godine već je dvoje ljudi smrtno stradalo nakon što su automobilom podletjeli pod vlak u Istarskoj županiji. U trećem je incidentu vozač srećom preživio zadobivši ozlijede koje nisu bile opasne po život. S obzirom da je promet putničkih vlakova koji jedini prometuju Istrom toliko rijedak čudi toliki broj nesreća. Otvara se pitanje je li potrebno povećati broj rampa i drugih sigurnosnih mjera na cestovnim prijelazima preko pruga.

Stoga smo Hrvatske željeznice pitali što će se poduzeti za veću sigurnost na prugama u Istarskoj županiji? Koliko ima prijelaza bez rampa? Hoće li se postaviti nove? Koliko je ukupno cestovnih prijelaza?

U skladu sa zakonom

"Svi željezničko-cestovni prijelazi (ŽCP) u Republici Hrvatskoj, njih 1.499, osigurani su u skladu sa Zakonom o sigurnosti i interoperabilnosti željezničkog sustava, bilo da je riječ o prijelazima osiguranim prometnim znakovima, svjetlosno-zvučnom signalizacijom ili svjetlosno-zvučnom signalizacijom i polubranicima.

Na području Istarske županije ukupno je 116 željezničko-cestovnih prijelaza. Na pruzi državna granica – Buzet – Pula su 92 ŽCP-a, od čega ih je 60 osigurano prometnim znakovima (STOP i Andrijin križ), a na pruzi Lupoglav – Raša su 24 ŽCP-a, od čega je 21 osiguran prometnim znakovima. No ovim putem bismo najavili i skorašnji početak modernizacije sedam ŽCP-a u Istarskoj županiji (Roč, Borut 1, Lovrečići, Cerovlje, Pazin Novaki, Sveti Petar u Šumi i Stancija) u sklopu projekta modernizacije 50 ŽCP-a diljem Hrvatske, a koji financira Svjetska banka. Investicija je to u podizanje razine osiguranja na spomenutim prijelazima vrijednosti gotovo 10,4 milijuna kuna, a početak radova planira se u rujnu.

Nažalost, u nesreći koja se 17. lipnja 2021. godine dogodila na željezničko-cestovnom prijelazu između kolodvora Kanfanar i Vodnjan smrtno je stradao vozač automobila. HŽ Infrastruktura obitelji stradalog vozača izražava svoju duboku sućut. Također, dopustite da ovim putem još jednom apeliramo na sve sudionike u željezničko-cestovnom prometu da poštuju prometne znakove i prometnu signalizaciju. Međunarodne statistike pokazuju da su u čak 98 posto slučajeva nesreće na željezničko-cestovnim prijelazima posljedica zanemarivanja i nepoštivanja prometnih znakova i prometne signalizacije od strane sudionika u cestovnome prometu.

Nema jamstava

Također, statistike pokazuju da se veći broj ozbiljnih nesreća događa na željezničko-cestovnim prijelazima osiguranim višom razinom osiguranja odnosno prijelazima osiguranim signalno-sigurnosnim uređajima i polubranicima/branicima, što dovodi do zaključka da modernizacija željezničko-cestovnih prijelaza u smislu osiguranja nije jamstvo smanjenja broja nesreća. Kako bi se smanjio broj nesreća, prvenstveno je nužno poštovati prometne znakove i prometnu signalizaciju. Osim toga, zaustavni put vlaka iznosi i do 1500 metara, zbog čega ga strojovođa, nakon što na pruzi uoči automobil, pješaka ili biciklista, ne stigne zaustaviti na vrijeme," odgovorili su iz službe Korporativne komunikacije, HŽ Infrastruktura.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter