U Javnoj ustanovi za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode na području Istarske županije Natura Histrica odlučeno je, krajem prošle godine, da se napravi iskorak u poslovanju i to u smislu jačanja percepcije djelovanja ustanove u javnosti. Pritom se željelo poseban naglasak staviti na edukativno-obrazovnu komponentu i komunikaciju prema mlađoj populaciji. U skladu s tim ciljem, angažiran je pulski grafički dizajner i ilustrator Zvonimir Čačić te je dogovorena suradnja na projektu oblikovanja detaljnog vizualnog identiteta ustanove.
Sve asocira na Istru
Osnovna ideja kreativnog procesa, kako saznajemo, bila je kreirati prepoznatljiv, kompaktan sustav koji će svojim grafizmom i ostalim elementima doprinijeti profesionalnijoj slici i jačoj prepoznatljivosti ustanove. To je riješeno definiranjem osnovnih parametara poput znaka, logotipa, slogana, njihovih međusobnih odnosa, potom maskote, boja i tipografije.
- U skladu s tim planom najprije je oblikovan znak kao temeljni nositelj prepoznatljivosti vizualnog identiteta ustanove, a koji najpotpuniju informaciju komunicira kada je u odnosu s logotipom i sloganom. Grafički je oblikovan na način da sadrži višeslojnu informaciju koja je iskomunicirana svojom pojavnošću na jednostavan način, a formalno se sastoji od stiliziranih linija i ploha koje predstavljanju nekoliko prepoznatljivih subjekata karakterističnih za istarski poluotok. S jedne strane, osnovna linija znaka izvedena je iz linije cvijeta istarskog zvončića (Campanula istriaca), endemske istarske biljne vrste, kojom se oblikuje stilizirani oblik istarskog poluotoka, dok s druge strane, znak predstavlja pticu u letu, u smislu predstavnika istarske faune te list u smislu općenitog predstavnika istarske flore, spojenih u jednu cjelinu. Zeleno-plava boja, osim što je i standardna shema zastave Istarske županije, ujedno predstavlja i kontinentalni (zeleni) dio istarske prirode te njen plavi, odnosno vodeni (morski i riječni) dio. Tim postupkom dobiven je visokoprepoznatljiv i upečatljiv znak koji postaje nositelj višeslojne komunikacije i dobra polazna točka za izgradnju prepoznatljivog identiteta ustanove, pojasnio je dizajner Čačić.
Slogan "Priroda u Srcu"
U svrhu dodatnog produbljivanja komunikacijske poruke koju ustanova propagira i šalje javnosti, Čačić ističe da je osmišljen i kreiran slogan: "Priroda u Srcu. / La Natura nel Cuore." koji s jedne strane prenosi poruku brige i ljubavi prema prirodi, dok se s druge simbolično iščitava kao "Priroda u Istri" pošto sam poluotok Istra ima simbolično oblik srca te tako sam izraz dobiva još jednu dodatnu dimenziju kojom se i doslovno opisuje domena djelovanja ustanove.
Kao završna, ali i jako bitna faza, oblikovana je i maskota ustanove da bi se dodatno popularizirao rad ustanove i da bi se povećala prepoznatljivost njenih edukativnih i ostalih programa, naročito kod djece i mlađe populacije. Koncepcijski, ona se naslanja na sam znak ustanove, kako oblikom tako i bojom, te predstavlja simpatično i prijateljsko biće koje pronosi poruku ljubavi prema prirodi.
Cjelokupan proces oblikovanja i definiranja grafičkih standarda kao i naputci za njihovu primjenu objedinjeni su u detaljnoj knjizi grafičkih standarda koja je namijenjena svima koji imaju namjeru primjenjivati rješenja vizualnog identiteta Javne ustanove Natura Histrica na bilo koji način, na bilo kojem mjestu i u bilo kojem obliku.