JOŠ JEDAN KORAK UNAZAD?

HŽ planira ukinuti vlak koji povezuje Pulu, centralnu Istru i Rijeku i o kojem ovise brojni istarski školarci

| Autor: Mirjan RIMANIĆ

Istarska županija, Grad Pazin i općine Pazinštine protive se prijedlogu V. izmjena voznog reda i ukidanja linija Hrvatskih željeznica u Istri, pogotovo onih koje prevoze učenike i povezuju Istru s Rijekom, rečeno je na sastanku održanom u pazinskoj gradskoj vijećnici predstavnici Grada Pazina, Istarske županije, Općine Cerovlje i predstavnici Hrvatskih željeznica - Putnički promet.

Voditelj HŽ-a - Putnički promet regionalne jedinice Rijeka Željko Tulić obrazložio je kako je do Prijedloga smanjenja voznog reda došlo zbog smanjenja broja putnika u prethodnom razdoblju. Naglasio je kako je ovo samo prijedlog te da će se početkom školske godine napraviti dodatne analize o broju putnika po pojedinom vlaku te prodajnom mjestu, odnosno stajalištu, i naglasio da linija Lupoglav - Rijeka nije sufinancirana od strane Ministarstva te poziva sve da razmisle o rješavanju tog problema i da se nađe "zajednički jezik" u vezi financiranja.

Do daljnjeg će prometovati svi vlakovi, osim popodnevnog autobusa na relaciji Lupoglav - Rijeka. Dodao je kako neće doći do otpuštanja radnika HŽ - Putničkog prometa.

Pazinski gradonačelnik Renato Krulčić u uvodu je rekao kako u Gradu Pazinu i okolnim općinama dnevno putuje oko 2.750 djece i učenika te kako je cilj Grada osigurati kvalitetan prijevoz učenika odnosno dolazak i odlazak djece iz školskih ustanova. Koristeći željeznički putnički prijevoz svakodnevno putuje oko 200 djece, od toga 19 djece u Osnovnu školu Vladimir Nazor u Pazin i Lupoglav, 65 učenika u Gimnaziju i strukovnu školu Jurja Dobrile Pazin i Pazinski kolegij klasičnu gimnaziju. Njima je to jedina putnička veza na putu do škole i na povratku kući. Istaknuo je i važnost linije Pula - Lupoglav - Rijeka zbog studenata koji studiraju u Rijeci. Prijedlog o ukidanju linija u vrijeme pandemije Covida-19 stvara dodatne probleme s obzirom da će srednje škole morati prilagoditi svoj rad novim uvjetima i raditi u dvije smjene, naglasio je Krulčić te dodao kako su navedene linije osim za školsku djecu, važne i građanima koji putuju na zdravstvene preglede. Važan je i socijalni aspekt ukidanja željezničkih linija koji bi, unatoč obećanjima iz HŽ-a, mogao dovesti do daljnjih otpuštanja radnika.

Prijedlog Grada Pazina je da se ne ukinu linije koje prevoze učenike i da se veza s Rijekom održi na sadašnjoj razini.

Ana Mikuljan Franković, voditeljica Odsjeka za pomorstvo, promet i infrastrukturu Istarske županije, dodala je kako je izuzetno važno da se linije održe i nije prihvatljivo njihovo ukidanje jer djeca trebaju dolaziti na nastavu. Denis Kontošić, viši savjetnik za ceste i cestovni promet Istarske županije, dodao je kako se već pet godina daju prijedlozi u smislu povećanja broja putnika od strane Istarske županije, međutim od strane HŽ putničkog prometa cijelo ovo vrijeme nije bilo odgovora. Pri tomu veliku važnost ima priključenje istarske pruge na europsku mrežu vlakova. Željeznička veza Pula – Zagreb, po njemu, i dalje mora postojati i ne smije se ukidati. U tom kontekstu ne smije se razmišljati o ukidanju voznih redova, pa je Kontošić pozvao resorna ministarstva da donesu odluku da državna tvrtka, kao što je HŽ putnički promet, dodatno ne komplicira postojeću krizu. Cerovljanski načelnik Emil Daus protivio se ukidanje željezničkih linija koja prevoze školsku djecu i podržava dodatne analize koje su u cilju očuvanja prijevoza školske djece.

Na kraju je zaključeno kako će se pregovori nastaviti, nakon što HŽ - Putnički promet napravi detaljnu analizu nakon početka nove školske godine, kada će se moći analizirati konkretni pokazatelji.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter