Nina Orlović Radić
Prošlog tjedna s fasade zgrade u središtu Rovinja, uklonjena je reklama poznate trgovačke kuće Müller. Sjajne i raskošno crvene boje, s prepoznatljivim slovima kao zaštitnom znakom kuće, "pala" je zbog Odluke o komunalnom redu grada Rovinja, odnosno novih odredbi kojim se između ostalog regulira izgled reklama i način oglašavanja proizvoda.
"Skidanje Müllera" s pročelja zgrade, malo je koga zabrinulo na način da se čovjek zapita odlazi li nam poznati brend iz grada. Naime, sličnu sliku Rovinjci su viđali i pred sezonu kod tzv. "prvog vala" uklanjanja kada ih je poskidano osamdesetak. Svima njima zajedničko je bilo da izgledom, materijalima od kojih su izrađeni, veličinama i oblicima slova ili slikarija nisu bili primjereni izgledu turističkog grada.
- Grad Rovinj riješio se osamdesetak natpisa koji svojim izgledom nisu zadovoljavali estetske kriterije modernog turističkog središta. Naime, s fasada i pročelja zgrada uklonjeni su nakaradni natpisi - od predimenzioniranih i zastarjelih preko svjetlećih i fluorescentnih koji ne priliče primorskom duhu i ugođaju, rekao nam je Elvis Prenc, voditelj komunalnih redara grada Rovinja, koji nas je upozorio i da je to rezultat kontinuiranog nastavka akcije, koja je doduše u ljetnim mjesecima zbog veće gužve na ulicama, iz pete bačene u prvu brzinu.
- Smatrali smo da u turističkoj sezoni i na očigled turista ne bi trebalo ići na agresivno skidanje, ali i da je to bio dodatni rok i vrijeme da ih vlasnici sami uklone o svom trošku, pojasnio je Prenc, od kojeg saznajemo da je još pred uklanjanjem desetak svjetlećih reklama.
- Pred nama je uklanjanje još desetak svjetlećih reklama. Ovisno o vlasnicima kojima su već predani zahtjevi za uklanjanje s jasno naznačenim rokovima, iste će biti skinute od strane vlasnika ili će to, na račun vlasnika, obaviti Grad Rovinj. Što se tiče rokova uklanjanja, oni će se dogoditi najkasnije kroz mjesec dana, odnosno i ranije jer na mnogim nalozima već uveliko teče propisan rok vremena njihovog skidanja, pojasnio je Prenc, dodajući kako ni vlasnici estetski urednih reklama nisu pošteđeni od dolaska u gradsku upravu.