razgovor

Đani Žufić, novi ravnatelj SŠ "Mate Blažina" u Labinu: "POTREBNO JE VIŠE ULAGATI U ŠKOLSTVO, NAŠE ŠKOLE NE PRATE NAPREDAK U TEHNOLOGIJI"

| Autor: Branko BIOČIĆ
Ovo je turistička sredina pa trebamo razmotriti zašto nam se u zanimanje kuhar i konobar upisuje najmanje učenika - Đani Žufić  (snimio Branko BIOČIĆ)

Ovo je turistička sredina pa trebamo razmotriti zašto nam se u zanimanje kuhar i konobar upisuje najmanje učenika - Đani Žufić (snimio Branko BIOČIĆ)


Planiram već od ove školske godine uvesti nagrađivanje učenika u dvije kategorije - Učenik generacije i Učenik godine. Novi prijedlog Pravilnika o nagrađivanju dostavit ćemo Školskom odboru već u rujnu, a bit će prezentiran i Vijeću učenika i Vijeću roditelja. Drugo, planiram uvesti svečanu dodjelu završnih svjedodžbi, opremiti još dvije učionice informatičkom opremom, jednu već ove školske godine, a drugu nagodinu u sklopu e-škole, kaže novi ravnatelj

Profesor matematike Đani Žufić iz Gržini u općini Žminj, gdje je i rođen 1963., od ovoga je ljeta novi ravnatelj Srednje škole "Mate Blažina" u Labinu s mandatom od pet godina. Od lani je savjetnik za matematiku, i to u trajnom zvanju budući da 30 godina radi u školstvu. Nakon šest mandata u Školskom odboru, kojem je u četiri mandata i predsjedavao, odlučio se kandidirati za ravnatelja.

- Dva su me motiva potaknula na tu kandidaturu. Bio sam član Školskog odbora duže od 22 godine, predlagali su me i kontinuirano birali moje kolegice i kolege, posljednji put dobio sam više od 90 posto glasova, pa je to bila glavna prekretnica da donesem odluku i kandidiram se za ravnatelja škole. Njihovi glasovi su mi poručili da su zadovoljni mojim angažmanom u upravljačkoj strukturi škole. Drugi razlog su učenici. U više navrata su istaknuli da se vesele nastavi matematike, a znamo da to baš i nije omiljen predmet. Vodila me misao da ću na rukovodećoj poziciji moći puno više napraviti da se učenici vesele školi.

- Koje su vaše ideje i planovi, što biste željeli promijeniti?

- Priprema nove školske godine teče uobičajeno te vjerujem da ćemo uspjeti popuniti slobodna radna mjesta kako bi školska godina uspješno startala. U svom sam programu naveo novine koje planiram uvesti. Da bih motivirao učenike za postizanje čim boljih rezultata, planiram već od ove školske godine uvesti nagrađivanje učenika u dvije kategorije - Učenik generacije i Učenik godine. Prijedlog novog Pravilnika o nagrađivanju učenika Nastavničko vijeće dostavit će Školskom odboru već u rujnu. Prije usvajanja Pravilnik će biti prezentiran Vijeću učenika i Vijeću roditelja. Drugo, planiram uvesti svečanu dodjelu završnih svjedodžbi, nakon provedbe Državne mature. Naime, sretni smo kada učenici upišu našu školu, veselimo se svakom njihovom uspjehu, pa je red da se od njih dostojanstveno oprostimo. Na toj svečanosti bile bi dodijeljene i nagrade učeniku generacije i učeniku godine.

Škola će biti otvorena za učenike i roditelje i u popodnevnom terminu, uvijek će netko biti dežuran. Raspored dežurstava oglasit ćemo na stranicama škole kako bi učenici i roditelji znali kojeg dana se kome mogu obratiti. Cilj mi je sve učionice podjednako urediti, nakon što su s energetskom obnovom uređene one na katu. U planu je opremiti još dvije učionice informatičkom opremom, jednu već ove školske godine, a drugu nagodinu u sklopu e-škole. Pored toga prijavili smo se preko Županije za energetsku obnovu školske radionice. Planova ima još puno.

- Hoće li labinska srednja škola uvoditi neke nove programe, a neke ukinuti?

- Za sada ne mogu obećati da će se uvoditi novi programi, niti da će se neki ukidati. Novi programi, dobivanje suglasnosti i cijela ta procedura dugačak je proces. Smatram da se s programima koje nudimo može zadovoljiti tržište rada lokalne zajednice te interes mladih za školovanjem. Da bismo zadovoljili želje i afinitete učenika, uvodimo veliku lepezu izbornih predmeta te fakultativnu nastavu. Smatram da uvođenje novih programa mora potaknuti privreda, oni najbolje znaju kakav im je kadar potreban te koje kompetencije od budućih radnika očekuju. Posebno bih želio da se naši učenici prepoznaju kada upisuju fakultete i kada se zaposle.

- Pratite li potrebe gospodarstva i kakvu suradnju želite sa gospodarstvenicima i lokalnom upravom?

- Donekle mi je poznata situacija u gospodarstvu našeg kraja, s nekim privrednim subjektima škola surađuje. Ovo je turistička sredina pa ćemo trebati posebno razmotriti zašto nam se u zanimanje kuhar i konobar upisuje najmanje učenika. Ni stipendiranje, u čemu sudjeluje i turistički sektor, nažalost, nije povećalo interes za ova zanimanja. S Gradom, Županijom i lokalnom zajednicom nadam se nastaviti uspješnu suradnju.

- Kako ocjenjujete obrazovni sustav u nas?

- Obrazovni sustav se odavno nije mijenjao. Najnovija promjena, kurikularna reforma nije obuhvatila nastavne planove, već samo sadržaje. Smatram da bi trebalo krenuti od nastavnih planova, što znači uvesti pet-šest obveznih predmeta, a ostale da učenici sami biraju prema svojim afinitetima. Pored toga, potrebno je više ulagati u školstvo, naše škole ne prate napredak u tehnologiji. Učenici nemaju priliku upoznati najnoviju tehnologiju s kojom će se susresti na poslu.

- Bili ste dugogodišnji profesor matematike. Je li matematika bauk? Vole li ili ne učenici matematiku?

- Matematikom se bavim temeljito još iz srednjoškolskih dana. Već tada se probudio interes da postanem profesor. Smatram da matematika nije bauk, već je jednostavno netko voli, a netko od nje bježi. Matematika potiče logičko razmišljanje. Tko je tako shvati, lakše se kasnije snalazi u životu. Kao profesor, nastojao sam biti zanimljiv i zabavan kako bih potaknuo učenike da zavole matematiku. Veseli me što sam kod nekih potaknuo interes, neki su čak upisali studij matematike ili neki od fakulteta gdje je matematika vrlo bitna.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter